Oude foto.... waar is dit

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Oude foto.... waar is dit

Bericht door Steve »

Ook in Lichtervelde ligt alles gewoon op straatniveau, dus lijkt me onmogelijk.
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Oude foto.... waar is dit

Bericht door Paul »

De foto toont het station van Tongeren. Je kijkt in de richting van Visé / Luik.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Oude foto.... waar is dit

Bericht door trainlovertje »

Juist, onmiskenbaar aan de omgeving te zien. Maar ik had het zelf nooit geraden, omdat de perrons nu verlaagd zijn tov toen. Onlogisch dat men hoge perrons zou uitbreken om er lage perrons van te maken. Waarom heeft men dat gedaan? Ik zie daar geen enkel voordeel van in.
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Oude foto.... waar is dit

Bericht door Jan-Mark »

Hoge perrons waren vaak aangelegd omdat treinen niet altijd geschikt waren om vanaf een laag perron in te stappen meen ik (ontbrekende traptreden).
Paul
Berichten: 1285
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Oude foto.... waar is dit

Bericht door Paul »

Jan-Mark schreef: 25 mei 2022, 05:22 Hoge perrons waren vaak aangelegd omdat treinen niet altijd geschikt waren om vanaf een laag perron in te stappen meen ik (ontbrekende traptreden).
Dat klopt voor de lijnen 12, 25 en 124, de eerste generatie klassiekjes hadden geen traptreden en vereisten hoge perrons.
Ik weet zeker dat Tongeren hoge perrons had in de jaren 60 en 70. Dat station was erg beschadigd tijdens WO II en werd nadien heraangelegd.
Ik vermoed dat de lage perrons dateren van de elektrificatie (1982). Misschien werd toen het niveau van de sporen iets verhoogd?
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Plaats reactie