Stationsbord kopen?

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
wilrijkenaar2610
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 jan 2020, 12:54

Stationsbord kopen?

Bericht door wilrijkenaar2610 »

Vandaag zag ik dat de stationsborden op de perrons van Antwerpen-Berchem zijn vervangen door die lelijke nieuwe plastieken bordjes.
Weet iemand waar ik de NMBS moet contacteren op eventueel een oud bord te kopen?
Alvast bedankt!
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Stationsbord kopen?

Bericht door thejay »

Toevallig zag ik hierover ook een tweet voorbijkomen. NMBS verwees door naar Infrabel (twitteraccount).
JHS2013
Berichten: 469
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: Stationsbord kopen?

Bericht door JHS2013 »

En Infrabel heeft geantwoord: ze verkopen helaas niet aan particulieren blijkbaar. https://twitter.com/infrabel_nl/status/ ... 08608?s=21
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Stationsbord kopen?

Bericht door Terminus »

Stationsborden weet ik niet, maar soms verkopen ze bij het TSP (www.pfttsp.be) wel speciale zaken waar je anders niet zomaar aangeraakt. Zo herinner ik me dat ze nog niet zo lang geleden zetels uit de voormalige Sabena-stellen te koop aanboden.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Stationsbord kopen?

Bericht door dekooiker »

Eigenlijk weer spijtig dat er niet meer moeite gedaan wordt. Nu wordt er heel wat verschroot terwijl het alleen aan schrootprijs verkocht wordt.
Verkoop, ook in rampzalige toestand, lokt immers altijd liefhebbers en die hebben er steevast meer voor over. Het personeel voor de verkoop is er toch, dus of het aan bedrijven of aan particulieren is zou geen verschil mogen maken.
De trein.
Alleen voor durvers.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Stationsbord kopen?

Bericht door Shrek »

dekooiker schreef: 13 apr 2021, 19:20 Eigenlijk weer spijtig dat er niet meer moeite gedaan wordt. Nu wordt er heel wat verschroot terwijl het alleen aan schrootprijs verkocht wordt.
Verkoop, ook in rampzalige toestand, lokt immers altijd liefhebbers en die hebben er steevast meer voor over. Het personeel voor de verkoop is er toch, dus of het aan bedrijven of aan particulieren is zou geen verschil mogen maken.
Dat maakt uiteraard wel verschil, van een bedrijf kan je verwachten dat ze alles in één keer met een vrachtwagen komen ophalen, liefhebbers komen één voor één. Dat laatste kost een stuk meer moeite en tijd van het personeel. Hier zouden de erfgoedverenigingen misschien wel een rol in kunnen spelen, als zij wel het hele lot in één keer kunnen opkopen en daarna de logistiek verzorgen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Stationsbord kopen?

Bericht door Steven »

Ik zie het probleem niet. Men heeft wel verkoopdagen voor auto’s en vrachtwagens, ook daar verkoopt men particulier.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Stationsbord kopen?

Bericht door dekooiker »

Plus dat die memorabilia voor een pak meer dan de schrootprijs van de hand kunnen gedaan worden. Dan brengt het alsnog op. Zou eens volgens de prioriteit 'in één lijn met de samenleving' zijn in plaats van het richting stort te voeren.
De trein.
Alleen voor durvers.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Stationsbord kopen?

Bericht door overweg13 »

Ik herinner me hoe in 1984 stationsborden weggegeven werden - er kwamen er veel vrij door de sluiting van haltes en lijnen - en dat verliep niet altijd van een leien dakje. Ik kende iemand die officieel toestemming gevraagd had om enkele borden in de buurt van Charleroi op te halen en die ook kreeg. Toen hij de borden ging ophalen, waren andere amateurs hem voor geweest die vermoedelijk geen toestemming hadden. De NMBS zat erg verveeld met de zaak.
Met vriendelijke groet

overweg13
wilrijkenaar2610
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 jan 2020, 12:54

Re: Stationsbord kopen?

Bericht door wilrijkenaar2610 »

Eind goed, al goed! Na het sturen van een mail naar de NMBS mocht ik dit bord gratis ophalen in de parking van Antwerpen-Centraal. Deze zomer ga ik het bord restaureren en LED verlichting er in steken. Bedankt aan het vriendelijke personeel van Antwerpen-Centraal!
Bijlagen
bord.jpg
Plaats reactie