Minst favoriete spoorlijn

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
wilrijkenaar2610
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 jan 2020, 12:54

Minst favoriete spoorlijn

Bericht door wilrijkenaar2610 »

Dit is misschien een beetje een rare vraag, maar wat is jullie minst favoriete spoorlijn in België?
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Minst favoriete spoorlijn

Bericht door overweg13 »

Het is een heel rare vraag, ik kan er eigenlijk niet op antwoorden. HSL's beschouw ik niet meteen als je van het, maar zelfs daar heb ik nog enige "sympathie" voor, ondanks geluidsschermen e.d.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Minst favoriete spoorlijn

Bericht door Shrek »

Lijnen 278 en 289, daar zijn miljoenen Euro's verspild die elders beter ingezet waren geweest :evil:
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Minst favoriete spoorlijn

Bericht door trainlovertje »

Lijnen die ik persoonlijk 'beu' gezien ben, zijn L35 en L16. Niks tegen Aarschot hoor, al kan ik niet meteen verklaren waarom dan wel. Het is ook niet dat ik er zo vaak kom, toch zeker niet zo vaak als L36 bvb. Om één of andere reden zou ik die lijnen soms liever 'overslaan' in tegenstelling tot de andere. Misschien dat dat nog wel eens verandert wanneer die ongelijkvloerse kruising er komt aan de driehoek Aarschot? Of wanneer de nieuwe in/uitrit aan station Hasselt eindelijk klaar is...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Minst favoriete spoorlijn

Bericht door Steven »

Als ik mag kiezen is dat lijn 50 tussen Aalst en Gent. Waarschijnlijk wat te veel stoptreintjes gedaan daar, alsook mijn (enige) persoonsongeval was daar tussen Aalst en Lede.
jan_olieslagers
Berichten: 3494
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Minst favoriete spoorlijn

Bericht door jan_olieslagers »

Shrek schreef: 24 mar 2021, 18:50Lijnen 278 en 289, daar zijn miljoenen Euro's verspild die elders beter ingezet waren geweest
L278? Dat was ooit de aftakking van L27 naar het fort van SintKatelijneWaver (die ze van mij best mochten heractiveren voor snelle koeltreinen uit Spanje naar de veiling, maar ik zie het er niet zo gauw van komen).

Als er ergens geld is verspild dan is het in mijn ogen voor de heractivering van het stukje L20 van Maastricht tot Lanaken, en de "terminal" die daar is aangelegd. Heeft amper ooit een trein gezien...

Om op de vraag terug te komen: ik heb er geen antwoord op, want ik ken slechts enkele lijnen, en dan nog maar over korte afstand. Ik ben dan ook vooral gebruiker van het spoor, hoewel altijd benieuwd naar achtergronden.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Minst favoriete spoorlijn

Bericht door LML »

Ik heb geen 'minst favoriete spoorlijn', elke spoorlijn heeft z'n eigenheid qua uitzichten, landschappen,... zolang het zicht maar niet onttrokken wordt door teveel beton en teveel geluidswanden...
Laatst gewijzigd door LML op 24 mar 2021, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Minst favoriete spoorlijn

Bericht door groentje »

Lijn 36N is inderdaad behoorlijk saai geworden door al die geluidswanden, en dan vooral eenmaal voorbij Diegem. Ook L96N gaat om dezelfde reden niet meteen een schoonheidsprijs winnen, me dunkt, al is het bos van bovenleidingspalen als je Brussel binnenrijdt best indrukwekkend. Lijn 4 is ook nogal saai, langs de snelweg en deels in tunnel. Maar eerlijk, het gaat hier inderdaad om 'minst favoriete' lijnen, niet om lijnen waar ik een hekel aan heb. Op elke lijn heb je zo wel momenten waar je toch kan genieten van het landschap of een markant gebouw (de oude Henkelfabriek in Herent, de gebouwen van de Molens van Ruisbroek, de windturbines in het Kempische landschap...)
JHS2013
Berichten: 469
Lid geworden op: 27 aug 2019, 23:06

Re: Minst favoriete spoorlijn

Bericht door JHS2013 »

Ik moest er even over denken maar het is de lijn 28 geworden. Het ligt daar altijd vol afval, ondanks de vele hekken komen er toch steeds weer mensen op het spoorwegdomein en het is altijd onderdeel van een dienst die ik niet graag doe
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Re: Minst favoriete spoorlijn

Bericht door Papanero »

En veel van dat afval komt van gasten die 's namiddags uren lang in de wachthokjes zitten en zelfs niet opkijken wanneer één keer per uur een trein stopt. Wellicht te druk bezig met één of andere business....
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Minst favoriete spoorlijn

Bericht door LML »

Boma-worsten...? :mrgreen:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Minst favoriete spoorlijn

Bericht door Treinenman »

De spoorlijn te Lier, vandaag geen goederentrein gezien (terwijl het zaterdag is),en maar een paar desiro's en een MW41.
De trein is altijd een beetje reizen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Minst favoriete spoorlijn

Bericht door Shrek »

Treinenman schreef: 19 jun 2021, 22:03 De spoorlijn te Lier, vandaag geen goederentrein gezien (terwijl het zaterdag is),en maar een paar desiro's en een MW41.
Er waren werken tussen Lier en Aarschot, dus alles was omgeleid.
Tip: als de IC Antwerpen-Hasselt wordt omgeleid is dat voor de goederentreinen bijna altijd ook het geval ;)
Plaats reactie