Pagina 1 van 1

Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb :-)

Geplaatst: 11 feb 2015, 00:28
door Asterix

Re: Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb :-)

Geplaatst: 11 feb 2015, 01:12
door Shrek
Het ziet er uiteraard grappig uit, maar het is wel te verklaren :wink:

Re: Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb :-)

Geplaatst: 11 feb 2015, 10:53
door HLE 2302
Alleen spijtig dat ze weer zo'n dingen in het nieuws moeten brengen, die riooljournalisten. Zo is het 'nog' maar eens bewezen dat spoorwegwerknemers lui zijn hé ... :roll:

Re: Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb :-)

Geplaatst: 11 feb 2015, 11:13
door Shrek
HLE 2302 schreef:Alleen spijtig dat ze weer zo'n dingen in het nieuws moeten brengen, die riooljournalisten. Zo is het 'nog' maar eens bewezen dat spoorwegwerknemers lui zijn hé ... :roll:
Inderdaad, zo'n filmpjes kan je van iedereen wel maken.

Re: Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb :-)

Geplaatst: 11 feb 2015, 11:59
door Asterix
Shrek schreef:Inderdaad, zo'n filmpjes kan je van iedereen wel maken.
Bijvoorbeeld Belgacom in Kortrijk :)

Re: Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb :-)

Geplaatst: 11 feb 2015, 17:51
door sein
ATV heeft de beelden wel sterk aangedikt en verknipt en hangt hiermee een verkeerd beeld op naar de mensen toe.
De meeste beelden dateren van 2007 en zijn met de verborgen camera gemaakt in Zwijndrecht. (filmpje is ook terug te vinden op You-tube)
Destijds ook voorzien van zelfde liedje. Hier waren mensen aan het werken aan een wissel, Door het drukke verkeer daar moet men regelmatig het werk onderbreken.
Het zijn deze momenten die men in het filmpje van Boechout heeft gemonteerd.
Enkel de scherpe beelden van de mannen op de overweg zijn daar gemaakt.
Dit is ook te zien aan het verschil in kledij dat gedragen word nu tegen in 2007.

Rendabel werken is vaak in tegenstrijd met werken aan het spoor.
Maar je kan er niet veel aan doen.
Als je morgen de overweg volledig kunt afsluiten zou dit in dit veel vlotter werken.Maar dan staan de mensen weer op hun achterste poten omdat ze moeten rondrijden.

Re: Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb :-)

Geplaatst: 11 feb 2015, 23:25
door Asterix
Je ziet in het filmpje toch duidelijk de mensen in Boechout rond die enkele, 'werkende' technicus staan? Blijkbaar kan er dus wel worden gewerkt want die ene collega is 'iets' aan het doen in dat spoor.
Er zullen ongetwijfeld legitieme redenen zijn waarom die andere collega's erbij staan (misschien kregen ze opleiding of zo) maar je uitleg lijkt mij weinig steek te houden.

Re: Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb :-)

Geplaatst: 12 feb 2015, 00:18
door Steven
Daar staat minimum 1 schildwacht bij, die mag enkel kijken maar moet dan ook alles gezien hebben, in dit geval van het gewone wegverkeer tot het treinverkeer. Al heeft hij natuurlijk assistentie van de overweg zelf.

Re: Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb :-)

Geplaatst: 12 feb 2015, 10:41
door Shrek
Steven schreef:Daar staat minimum 1 schildwacht bij, die mag enkel kijken maar moet dan ook alles gezien hebben, in dit geval van het gewone wegverkeer tot het treinverkeer. Al heeft hij natuurlijk assistentie van de overweg zelf.
Zeker 2 schildwachten.
Maar zoals je al zegt hebben die vlak aan een overweg weinig werk. Ze moeten echter altijd aanwezig zijn en zijn hoe dan ook verantwoordelijk voor de veiligheid van de mensen die het werk doen.

Re: Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb :-)

Geplaatst: 12 feb 2015, 10:46
door Steve
Tiens, worden die mensen echt officieel schildwacht genoemd?

Doet me nogal denken hieraan... :mrgreen:
Afbeelding

Re: Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb :-)

Geplaatst: 12 feb 2015, 13:12
door Steven
Ja schildwacht en met een zware verantwoordelijkheid. Het leven van uw collega's.

Re: Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb :-)

Geplaatst: 12 feb 2015, 14:09
door Hobbes
Er staat 1 schildwacht bij, herkenbaar aan het oranje in de veiligheidskledij.

Wat de montage met de oudere beelden betreft, het wordt duidelijk gezegd in het filmpje dat dat over een andere plaats en tijd gaat.

Misschien dat hier mensen van Infrabel zitten die meer uitleg kunnen verschaffen, maar het is wel een feit dat werken aan het spoor in België hemeltergend lang aanslepen.

Terwijl men bv in Nederland op 1 dag een wissel uitbreekt in volle baan en de dag erop terug met volle snelheid over dat nieuw stuk spoor kan rijden, kan het in België goed zijn dat men een week aan die wissel aan het prullen is, en dat men dan nog 3 maanden tegen 40km/h over die plaats moet rijden.

Zelfs omvangrijke werken zoals onlangs op L166 slepen eindeloos lang aan, ik heb daar dan ook nooit beweging gezien op die werf, zowel 's nachts als overdag...

Als men dan zo'n filmpjes ziet, tja...