Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb :-)

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb :-)

Bericht door Shrek »

Het ziet er uiteraard grappig uit, maar het is wel te verklaren :wink:
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb :-)

Bericht door HLE 2302 »

Alleen spijtig dat ze weer zo'n dingen in het nieuws moeten brengen, die riooljournalisten. Zo is het 'nog' maar eens bewezen dat spoorwegwerknemers lui zijn hé ... :roll:
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb :-)

Bericht door Shrek »

HLE 2302 schreef:Alleen spijtig dat ze weer zo'n dingen in het nieuws moeten brengen, die riooljournalisten. Zo is het 'nog' maar eens bewezen dat spoorwegwerknemers lui zijn hé ... :roll:
Inderdaad, zo'n filmpjes kan je van iedereen wel maken.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb :-)

Bericht door Asterix »

Shrek schreef:Inderdaad, zo'n filmpjes kan je van iedereen wel maken.
Bijvoorbeeld Belgacom in Kortrijk :)
sein

Re: Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb :-)

Bericht door sein »

ATV heeft de beelden wel sterk aangedikt en verknipt en hangt hiermee een verkeerd beeld op naar de mensen toe.
De meeste beelden dateren van 2007 en zijn met de verborgen camera gemaakt in Zwijndrecht. (filmpje is ook terug te vinden op You-tube)
Destijds ook voorzien van zelfde liedje. Hier waren mensen aan het werken aan een wissel, Door het drukke verkeer daar moet men regelmatig het werk onderbreken.
Het zijn deze momenten die men in het filmpje van Boechout heeft gemonteerd.
Enkel de scherpe beelden van de mannen op de overweg zijn daar gemaakt.
Dit is ook te zien aan het verschil in kledij dat gedragen word nu tegen in 2007.

Rendabel werken is vaak in tegenstrijd met werken aan het spoor.
Maar je kan er niet veel aan doen.
Als je morgen de overweg volledig kunt afsluiten zou dit in dit veel vlotter werken.Maar dan staan de mensen weer op hun achterste poten omdat ze moeten rondrijden.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb :-)

Bericht door Asterix »

Je ziet in het filmpje toch duidelijk de mensen in Boechout rond die enkele, 'werkende' technicus staan? Blijkbaar kan er dus wel worden gewerkt want die ene collega is 'iets' aan het doen in dat spoor.
Er zullen ongetwijfeld legitieme redenen zijn waarom die andere collega's erbij staan (misschien kregen ze opleiding of zo) maar je uitleg lijkt mij weinig steek te houden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb :-)

Bericht door Steven »

Daar staat minimum 1 schildwacht bij, die mag enkel kijken maar moet dan ook alles gezien hebben, in dit geval van het gewone wegverkeer tot het treinverkeer. Al heeft hij natuurlijk assistentie van de overweg zelf.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb :-)

Bericht door Shrek »

Steven schreef:Daar staat minimum 1 schildwacht bij, die mag enkel kijken maar moet dan ook alles gezien hebben, in dit geval van het gewone wegverkeer tot het treinverkeer. Al heeft hij natuurlijk assistentie van de overweg zelf.
Zeker 2 schildwachten.
Maar zoals je al zegt hebben die vlak aan een overweg weinig werk. Ze moeten echter altijd aanwezig zijn en zijn hoe dan ook verantwoordelijk voor de veiligheid van de mensen die het werk doen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5317
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb :-)

Bericht door Steve »

Tiens, worden die mensen echt officieel schildwacht genoemd?

Doet me nogal denken hieraan... :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb :-)

Bericht door Steven »

Ja schildwacht en met een zware verantwoordelijkheid. Het leven van uw collega's.
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb :-)

Bericht door Hobbes »

Er staat 1 schildwacht bij, herkenbaar aan het oranje in de veiligheidskledij.

Wat de montage met de oudere beelden betreft, het wordt duidelijk gezegd in het filmpje dat dat over een andere plaats en tijd gaat.

Misschien dat hier mensen van Infrabel zitten die meer uitleg kunnen verschaffen, maar het is wel een feit dat werken aan het spoor in België hemeltergend lang aanslepen.

Terwijl men bv in Nederland op 1 dag een wissel uitbreekt in volle baan en de dag erop terug met volle snelheid over dat nieuw stuk spoor kan rijden, kan het in België goed zijn dat men een week aan die wissel aan het prullen is, en dat men dan nog 3 maanden tegen 40km/h over die plaats moet rijden.

Zelfs omvangrijke werken zoals onlangs op L166 slepen eindeloos lang aan, ik heb daar dan ook nooit beweging gezien op die werf, zowel 's nachts als overdag...

Als men dan zo'n filmpjes ziet, tja...
Plaats reactie