Ongevallen op het spoor

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Ducktape
Berichten: 439
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Ongevallen op het spoor

Bericht door Ducktape »

nighttrain schreef: 20 apr 2023, 20:40
Steven schreef: 20 apr 2023, 12:24 Idioten sterven vroeg of laat maar meestal vroeger dan dat ze zelf denken.
Wat Is de huidige situatie op de lijn 50 (Denderleew - Brussel Noord)? Vroeger dagelijkse kost ‘s ochtends. Stations Groot-Bijgaarden enz,. Richting Brussel Noord ,overweg en dan perrons, veel laat khmers die nog hun trein willen halen....en dan vlug vlug oversteken.
Ik passeer er maar sporadisch met de S4 Mechelen-Aalst, maar ik kom het daar zo goed als nooit tegen. Enkel de OW aan de oude perrons van St-Agatha-Berchem zie ik het wel eens gebeuren.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Ongevallen op het spoor

Bericht door nighttrain »

Ducktape schreef: 21 apr 2023, 16:35
nighttrain schreef: 20 apr 2023, 20:40
Steven schreef: 20 apr 2023, 12:24 Idioten sterven vroeg of laat maar meestal vroeger dan dat ze zelf denken.
Wat Is de huidige situatie op de lijn 50 (Denderleew - Brussel Noord)? Vroeger dagelijkse kost ‘s ochtends. Stations Groot-Bijgaarden enz,. Richting Brussel Noord ,overweg en dan perrons, veel laat khmers die nog hun trein willen halen....en dan vlug vlug oversteken.
Ik passeer er maar sporadisch met de S4 Mechelen-Aalst, maar ik kom het daar zo goed als nooit tegen. Enkel de OW aan de oude perrons van St-Agatha-Berchem zie ik het wel eens gebeuren.
Bedankt ,maar vroeger had je de configuratie voor de ochtend richting Denderleew naar Brussel , overweg en dan de perrons.Maar ken de huidige configuratie niet meer.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongevallen op het spoor

Bericht door Steven »

Er zijn op die lijn een paar OW verwijderd zover ik weet, het is al beter tov vroeger maar zeker nog niet perfect.
Klassiekje
Berichten: 551
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Ongevallen op het spoor

Bericht door Klassiekje »

Groot-Bijgaarden is nog altijd dezelfde situatie met dezelfde problematiek. Ik denk dat er wel camera's staan tegenwoordig.
4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: Ongevallen op het spoor

Bericht door 4017-4018 »

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230428_98208645

Waarschijnlijk was dit E593 (08078)
Ciao Ciao
jan_olieslagers
Berichten: 3506
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Ongevallen op het spoor

Bericht door jan_olieslagers »

TB_worden schreef: 20 apr 2023, 10:41 Net geen ongeval, nét... :shock:

https://www.hln.be/video/productie/brom ... ein-370623
De dader zou zijn gevat: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/04/30 ... geraakt-d/
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
pietje
Berichten: 643
Lid geworden op: 05 jun 2020, 22:17

Re: Ongevallen op het spoor

Bericht door pietje »

Dom ongeval in de buurt van Bilzen:
https://www.hln.be/bilzen/kijk-rij-door ... ~a433f3b0/

Ik vraag mij oprecht af of het verantwoord is dat iemand als deze bestuurster ooit nog met de wagen mag rondrijden.
Als ze er op de tijd die ze nog heeft, door paniek niet in slaagt om enkele meters vooruit te rijden, vraag ik mij af wat ze gaat doen als er plots een kind de straat oversteekt en ze in paniek geraakt.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Ongevallen op het spoor

Bericht door nighttrain »

pietje schreef: 12 mei 2023, 10:19 Dom ongeval in de buurt van Bilzen:
https://www.hln.be/bilzen/kijk-rij-door ... ~a433f3b0/

Ik vraag mij oprecht af of het verantwoord is dat iemand als deze bestuurster ooit nog met de wagen mag rondrijden.
Als ze er op de tijd die ze nog heeft, door paniek niet in slaagt om enkele meters vooruit te rijden, vraag ik mij af wat ze gaat doen als er plots een kind de straat oversteekt en ze in paniek geraakt.
Kan juist zijn, maar het gedrag van die persoon( de werkman) is even "debiel" als het voorvaal zelf.
Ipv te staan leuteren dat het haar "500 Euro" zou kosten had hij beter doordacht gehandeld en de dame geholpen hebben door haar uit de wagen te laen komen en haar te behoeden voor lichamelijke schade. Hij neemt al de plaats in van de politierechter als het ware met de strafuitspraak.
Dit is een typische reaktie van een dwaze geest die niet kan afwegen wat belangrijk is of niet in crisis situaties. Hij is mischien de held van 1 dag met zijn filmpje, maar riskeert ook een vervolging met zijn dwaze opname.
Tendens van de eeuw:iedereen filmt me de GSM, op het meest debiele af maar ondernemen niks.
Wat niet wil zeggen dat die dame zonder zonden is.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Ongevallen op het spoor

Bericht door profke »

pietje schreef: 12 mei 2023, 10:19 Dom ongeval in de buurt van Bilzen:
https://www.hln.be/bilzen/kijk-rij-door ... ~a433f3b0/

Ik vraag mij oprecht af of het verantwoord is dat iemand als deze bestuurster ooit nog met de wagen mag rondrijden.
Als ze er op de tijd die ze nog heeft, door paniek niet in slaagt om enkele meters vooruit te rijden, vraag ik mij af wat ze gaat doen als er plots een kind de straat oversteekt en ze in paniek geraakt.
de fluo-hesjes man draagt minimum evenveel veranwoordelijkheid

"auto op het spoor: bel 112", niet "auto op het spoor, scoor op youtube"
Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Ongevallen op het spoor

Bericht door Davy »

nighttrain schreef: 12 mei 2023, 10:50
pietje schreef: 12 mei 2023, 10:19 Dom ongeval in de buurt van Bilzen:
https://www.hln.be/bilzen/kijk-rij-door ... ~a433f3b0/

Ik vraag mij oprecht af of het verantwoord is dat iemand als deze bestuurster ooit nog met de wagen mag rondrijden.
Als ze er op de tijd die ze nog heeft, door paniek niet in slaagt om enkele meters vooruit te rijden, vraag ik mij af wat ze gaat doen als er plots een kind de straat oversteekt en ze in paniek geraakt.
Kan juist zijn, maar het gedrag van die persoon( de werkman) is even "debiel" als het voorvaal zelf.
Ipv te staan leuteren dat het haar "500 Euro" zou kosten had hij beter doordacht gehandeld en de dame geholpen hebben door haar uit de wagen te laen komen en haar te behoeden voor lichamelijke schade. Hij neemt al de plaats in van de politierechter als het ware met de strafuitspraak.
Dit is een typische reaktie van een dwaze geest die niet kan afwegen wat belangrijk is of niet in crisis situaties. Hij is mischien de held van 1 dag met zijn filmpje, maar riskeert ook een vervolging met zijn dwaze opname.
Tendens van de eeuw:iedereen filmt me de GSM, op het meest debiele af maar ondernemen niks.
Wat niet wil zeggen dat die dame zonder zonden is.
En dat moet die man in die paar tientallen seconden maar afwegen mogelijk op gevaar van eigen leven?
Omdat een domme doos dacht even slim te zijn?
Makkelijk praten zo vanaf het toetsenbord. De enige actie waar je wat van kan zeggen is dat hij filmt, voor de rest valt de man niets te verwijten en mag het rijbewijs van die vrouw ingetrokken worden met opnieuw examen afleggen als ze die terug wel.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Ongevallen op het spoor

Bericht door nighttrain »

Davy schreef: 12 mei 2023, 11:39
nighttrain schreef: 12 mei 2023, 10:50
pietje schreef: 12 mei 2023, 10:19 Dom ongeval in de buurt van Bilzen:
https://www.hln.be/bilzen/kijk-rij-door ... ~a433f3b0/

Ik vraag mij oprecht af of het verantwoord is dat iemand als deze bestuurster ooit nog met de wagen mag rondrijden.
Als ze er op de tijd die ze nog heeft, door paniek niet in slaagt om enkele meters vooruit te rijden, vraag ik mij af wat ze gaat doen als er plots een kind de straat oversteekt en ze in paniek geraakt.
Kan juist zijn, maar het gedrag van die persoon( de werkman) is even "debiel" als het voorvaal zelf.
Ipv te staan leuteren dat het haar "500 Euro" zou kosten had hij beter doordacht gehandeld en de dame geholpen hebben door haar uit de wagen te laen komen en haar te behoeden voor lichamelijke schade. Hij neemt al de plaats in van de politierechter als het ware met de strafuitspraak.
Dit is een typische reaktie van een dwaze geest die niet kan afwegen wat belangrijk is of niet in crisis situaties. Hij is mischien de held van 1 dag met zijn filmpje, maar riskeert ook een vervolging met zijn dwaze opname.
Tendens van de eeuw:iedereen filmt me de GSM, op het meest debiele af maar ondernemen niks.
Wat niet wil zeggen dat die dame zonder zonden is.
En dat moet die man in die paar tientallen seconden maar afwegen mogelijk op gevaar van eigen leven?
Omdat een domme doos dacht even slim te zijn?
Makkelijk praten zo vanaf het toetsenbord. De enige actie waar je wat van kan zeggen is dat hij filmt, voor de rest valt de man niets te verwijten en mag het rijbewijs van die vrouw ingetrokken worden met opnieuw examen afleggen als ze die terug wel.
Geachte, die man stond te filmen vanop een veilig plaats buiten het vrije ruimte gabarit van de trein op het ogenblik de bel ging . Ipv die vrouw uit te kafferen en haar nog nerveuzer te maken had hij haar uit de auto moeten doen stappen en haar naast hem moet trekken of begeleiden. Het was geen toonbeeld van koelbloedigheid. En zoals ik ook zei die dame is ook niet zonder zonden. dat filmen is ook strafbaar (In de regel moet je eerst toestemming vragen voor je filmt of fotografeert. Alleen de persoon zelf kan beslissen of je een afbeelding van hem of haar mag nemen, gebruiken en verspreiden.)https://www.test-aankoop.be/familie-pri ... ine-zetten
Die man was zo "koelbloedig" dat hij ook reeds de plaats van een politierechter innam om haar te straffen met 500 Euro...
Ik zie dat U ook al rechter bent met de strafuitspraak voor die dame.
Dit geval kan een kluif worden voor goede advocaten en ben wel benieuwd naar de uitspraak.
Betreffende uw opmerking "Makkelijk praten zo vanaf het toetsenbord" wat insinueerd U. Er zijn weinig mensen op dit forum die GEEN toetsenbord gebruiken ,dacht ik. Mijnheer jammer dat u mijn CV niet kent,anders zou je wel anders praten. En wil het gerust eens naast het uw leggen kwestie van te weten waarover we praten.. prettige dag nog.
TimJ36
Berichten: 378
Lid geworden op: 14 apr 2020, 18:06

Re: Ongevallen op het spoor

Bericht door TimJ36 »

Op de beelden is niet te zien of de juiste C3-(verbods)borden zijn aangebracht, enkel een drietal werfhekkens. Dit volstaat niet om een weg correct af te sluiten en te beveiligen.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Ongevallen op het spoor

Bericht door nighttrain »

TimJ36 schreef: 12 mei 2023, 12:04 Op de beelden is niet te zien of de juiste C3-(verbods)borden zijn aangebracht, enkel een drietal werfhekkens. Dit volstaat niet om een weg correct af te sluiten en te beveiligen.
Bedankt inderdaad, daarom zullen de vaststellingen/ondervragingen/getuigen van de politie zeer belangrijk zijn, bij het onderzoek "à charge en décharge " van de "dader.."
En volgens dit PV zal de vrouw verwezen worden naar de bevoegde rechtbank. Moesten er eventueel gewonden zijn op de trein door de situatie(treinbestuurder onder schok bv) of kwetsuren door de noodremming zal een andere rechtbank daarover oordelen. En natuurlijk de partijen zullen bijgestaan worden door een raadsheer.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ongevallen op het spoor

Bericht door Steven »

We zien niet de volledige locatie, je kan dus niet weten door het filmpje welke verkeersborden buiten beeld staan. Verder stel ik vast dat ze al een fout maakt door te stoppen op een overweg en dat is verboden. Net zoals elk kruispunt mag je het niet berijden als je het niet kan vrijmaken. Wat dus het geval was. Vermoedelijk reed ze al verkeer doordat ze door een werfzone reed. De werfhekkens staan aan de overkant van de overweg tov de werken. Ik neem dus aan dat er een grotere zone was afgezet en dat deze hekkens nog extra moeten benadrukken dat er geen werkverkeer door mag. Met wat we zien kunnen we enkel oordelen op wat echt fout gaat en dat is de stilstand op de overweg en de dame die op het laatste moment haar auto niet in versnelling zet waardoor ze niet tijdig de overweg verlaat. Hoe ze op de werfzone uit kwam is dus een vraag.
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Ongevallen op het spoor

Bericht door profke »

hbvl laat alleszins weten dat ze niet de enige, en niet de eerste was die signalisatie negeerde

ze had/was misschien wel niet de beste chauffeur, maar...
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230512_93522097
Na zware treinaanrijding aan spoorovergang in Bilzen: “Hele dag reden mensen tussen de hekken door”

De spoorwegovergang in de Molenstraat in Schoonbeek is vrijdag alweer open. Donderdag waren er werken van Fluvius, waardoor de overgang afgesloten werd voor het verkeer. “Maar de signalisatie was minimaal”, zegt een buurtbewoner.

“Verderop in de straat stond één bord met daarop de waarschuwing dat de overgang gesloten was. Maar de hele dag door waren er veel bestuurders die dat negeerden en gewoon tussen de hekken door reden. De bewoners hebben van APK wel een brief gekregen dat het afgesloten ging worden, maar er is hier veel doorgaand verkeer. En het is een serieuze omleiding als je hier niet over kan.”
Plaats reactie