Gedragscode NMBS voor personeelsleden

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Gedragscode NMBS voor personeelsleden

Bericht door Patrick »

Afbeelding Blijkbaar zullen NMBS-personeelsleden hier hun mond moeten houden :mrgreen:

(Bron foto: https://twitter.com/jantograaf)
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Gedragscode NMBS voor personeelsleden

Bericht door dentheo »

Van tegenspraak gesproken, hoe kan men verwachten dat men " waakt" over de belangen en de reputatie als men niets mag zeggen ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2060
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Gedragscode NMBS voor personeelsleden

Bericht door Dieselfreak »

Allez, dus een treinbegeleider bijvoorbeeld mag hier niets posten over wat er gebeurt op de trein? Is de NMBS dan een organisatie zoals de FBI??
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Gedragscode NMBS voor personeelsleden

Bericht door Steven »

Die gedragsregels bestaan al lang en due bestaan in vele grote bedrijven. Ze hebben ze enkel een update gegeven die beter past bij de actuele samenleving.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Gedragscode NMBS voor personeelsleden

Bericht door Patrick »

Als je dat zo leest, dan mag jij hier niet (meer) aanwezig zijn :lol:
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Gedragscode NMBS voor personeelsleden

Bericht door Glodenox »

Ik vermoed vooral dat de NMBS zo zichzelf wat wilt indekken mocht er iemand echt bedrijfskritische gegevens openbaar gaan maken.
Voor de rest vermoed ik niet dat die gedragscode echt kan afgedwongen worden. Zolang je niet met de staatsveiligheid bezig bent of je privacy-gevoelige informatie verwerkt op je werk, lijkt het me onmogelijk om mensen te verbieden te praten over wat ze op hun werk doen.
Mogelijk willen ze op deze manier mensen ontraden om zaken die mank lopen publiek te verkondigen? (slechts een voorbeeld, ik wil hiermee niets insinueren)

Daarnaast lijkt de tweede zin inderdaad helemaal haaks te staan op de eerste zin. Waken over de belangen kan je niet zonder te communiceren over je werk binnen het bedrijf.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Gedragscode NMBS voor personeelsleden

Bericht door dekooiker »

De NMBS tolereert (gelukkig!) nog dat personeelsleden één en ander vertellen.
Zo hoort het ook, tenminste zolang werknemers het bedrijf niet zwart maken.
Bij De Lijn echter mag er totaal niks meer; als er een zweem van kritiek is, krijgt de betrokken werknemer een verwittiging.
Enige zelfreflectie is daar uit den boze, da's bij de spoorwegen nog net iets anders.
Sterker, als je kijkt naar het onderwerp staking is het duidelijk dat de meeste werknemers tégen zijn.
Werknemers kunnen dus heel wat positiefs bijdragen in de beeldvorming.
De trein.
Alleen voor durvers.
Plaats reactie