Beroepen zonder grenzen

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Beroepen zonder grenzen

Bericht door Henk »

TV-tip: maandag 17/12 om 20.40u. op één (VRT): enkele Belgische spoorwegmedewerkers gaan aan de slag bij de Albanese spoorwegen.
Veel kijkgenot!
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Beroepen zonder grenzen

Bericht door Glodenox »

Armoede troef ginder, maar inderdaad respect voor wat ze met de beperkte middelen toch gedaan krijgen!
Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Beroepen zonder grenzen

Bericht door Steve »

Heb me ook de ogen uit de kop gekeken. Schrijnend waar een totaal gebrek aan middelen en investeringen toe leidt.
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Beroepen zonder grenzen

Bericht door Lukas »

Hoi,

Steve,

Hier kan ik je enkel gelijk in geven.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Beroepen zonder grenzen

Bericht door loic1811 »

:shock: wat was me dat ik had het me niet zo erg voorgesteld ,maar als ik da zo zag respect voor die mensen die het toch maar zelfs me de kleinste dingen
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Beroepen zonder grenzen

Bericht door kika »

Valt dat ergens terug te kijken voor mensen zonder televisie of Belgische telecomprovider?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Beroepen zonder grenzen

Bericht door Steve »

kika schreef:Valt dat ergens terug te kijken voor mensen zonder televisie of Belgische telecomprovider?
Vrees van niet... tenzij iemand het opgenomen zou hebben en het zou willen delen, natuurlijk.

Op Youtube vind je wél de trailer (slechte kwaliteit): http://www.youtube.com/watch?v=WQ5h3EteARo

Een kleine bloemlezing uit wat je allemaal kon zien (te veel om op te noemen eigenlijk):

- In het algemeen een infrastructuur in zeer slechte staat, sinds het einde van de communisme (begin jaren 90) is er kennelijk geen lek* meer uitgegeven.

- De mannen in het atelier mogen geen handschoenen draaien, moeten het door en door vettige werk met blote handen doen. Enkel de baas mag handschoenen dragen (en ze hadden er nochtans zelf bij).

- Een raam nodig voor een van het handvol locomotieven dat nog in dienst is? Geen probleem, we nemen een bestaande trein (drie uur met een slakkengangetje tuffen, H/T = 6 uur!!) naar een godvergeten plaats met een heel treinkerkhof, we zien wel of we bij een van de roestende exemplaren een ruit eruit kunnen slopen. Uiteindelijk brute pech, geen bruikbare ruit meer... maar bij wijze van troostprijs toch een remleiding kunnen scoren die er nog enigszins goed uitzag. :lol:

- Zelfs die locomotieven die nog in dienst zijn, blijken in erbarmelijke staat. De Belgische TB bekijkt even de onderkant, vindt de tandwielkast waarvan de bouten half open staan, of de schokdemper die niet vastgedraaid zit en maar wat los hangt te bengelen.

- Niks van seinen of signalisatie... in elk station wordt er een heel deel paperassen getekend en overhandigd, en dat moet dan gelden als bevestiging dat het spoorvak niet bezet is. Nu ja, gezien het slakkengangetje (meestal niet meer dan 30-40 km/h) kun je nog wel enigszins op zicht rijden, maar met de erbarmelijke staat van het materieel zou ik ook niet al te veel op de remmen rekenen...

- Rijtuigen die er al niet beter aan toe zijn dan de locomotieven: vaak geen ruiten meer, en waar er nog wel zijn, zie je niet anders dan diepe kraters door stenengooiers (en dan zaten die gekken nog vrolijk met hun hoofd uit het raam te leunen, ik zou wel beter weten!!).

* voor wie te lui is om te googlen: de lek is de Albenese munteenheid ;)
Delanopro

Re: Beroepen zonder grenzen

Bericht door Delanopro »

Ik heb het begin niet gezien ik ga eens op zoek waar ik het kan terugzien..
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Beroepen zonder grenzen

Bericht door Accelerat »

Om voor de verandering bepaalde moderators ook maar vakantie te gunnen; zie je Privé-berichtenbox Delanopro. :wink:
Delanopro

Re: Beroepen zonder grenzen

Bericht door Delanopro »

Ik heb de aflevering geupload op youtube zodat de iedereen het kan herbekijken...
http://www.youtube.com/watch?v=n-_MbHBjMwc
Plaats reactie