programmeur gezocht

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

programmeur gezocht

Bericht door Mechanik »

Is er hier iemand die kan programmeren? ook eventueel in excel.
Ik zoek iemand die en programma kan schrijven die controleerd of er tussen 2 verschillende diensten voldoende tussentijd is ...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5316
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: programmeur gezocht

Bericht door Steve »

Geef 'ns wat meer details? En over wat voor diensten heb je het?
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: programmeur gezocht

Bericht door BlubBlub »

Mechanik schreef:Is er hier iemand die kan programmeren? ook eventueel in excel.
Ik zoek iemand die en programma kan schrijven die controleerd of er tussen 2 verschillende diensten voldoende tussentijd is ...
Is dat een gratis werk of gefactureerd?

Welke tijden zijn er? Waar haal je je brondata? Wat is een goeie uitkomst? Hoe wil je testen? Welke interface? Wie moet dit gebruiken?
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: programmeur gezocht

Bericht door Mechanik »

eerst en vooral zou het gtratis moeten zijn ... , is ook wel een echte uitdaging voor een programmeur denk ik om met X-tal factoren rekening te moeten houden ...
bij de treinbestuurders werken we bij de NMBS met reeksen, in die reeksen zitten diensten, deze diensten mogen elkaar niet opvolgen zonder dat er 14 uur tussen diensteinde(dag A) en dienstaanvang(dag B) zit.
tevens moet er rekening gehouden worden met de verschillende regels rondom het toekennen van een RUST RX of COMPENSATIE CX, dit niet alleen rekening houdend met de begin en einduren van de aangrenzende diensten maar tevens met een 4 wekelijks berekening die ervoor moet zorgen dat je MINSTENs 8 RX/CX hebt gekregen, deze berekening moet elke week herhaald wordentot vier weken eerder.
Indien er aan het toekennen van RX of CX niet kan voldaan worden dan moet er een overgang gegeven worden ...

bon ... wie ziet het nog zitten? ... ;-)
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: programmeur gezocht

Bericht door Mechanik »

brondata moet zelf ingevoerd worden ... het is de bedoeling om een gewoon controle programma te verkrijgen, niet een die de diensten automatisch zelf gaat plaatsen ...
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: programmeur gezocht

Bericht door Mechanik »

ik herhaal hier mijn vraag even, wie ziet het zitten om .... tsja het staat in de bovenstaande berichten ;-)
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: programmeur gezocht

Bericht door tomdg »

Er bestaat iets zoals "Programma Diensttabel" zie: http://www.rijdendpersoneel.be/viewtopi ... iensttabel.

Misschien kan dit wat je wil of kan het nog toegevoegd worden. De diensten zitten er in ieder geval wel al in denk ik.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: programmeur gezocht

Bericht door Steven »

Dat kent hij al tomdg. mar dat programma heeft niet als doel om dienst te controleren aan de juistheid van de regels, dat programma heeft als doel om de diensten weer te geven zoals persoon x ze zal moeten doen. Het is dus eerder een agendaprogramma.
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: programmeur gezocht

Bericht door Mechanik »

in feite gaat het eerder over een REEKSprogramma, een programma dat infeite een puzzel inelkaar moet steken :-)
de puzzelstukjes zijn onze diensten en er zijn een "paar" regeltjes waar eraan voldaan moet worden voordat de puzzelstukjes naast elkaar geplaatst mogen/kunnen worden.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: programmeur gezocht

Bericht door kika »

Als je een agenda hebt, laat je er toch gewoon die regeltjes op los en dan komen de fouten vanzelf bovendrijven? Wil je dat gewoon per personeelslid hebben? het moeilijkst is als je met de Eurostar tot in Londen gaat, want dan zit je met het tijdsverschil :lol:
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: programmeur gezocht

Bericht door Mechanik »

Lol :-) neen ik wil er gewoon ons reeksblad mee kunnen maken ...
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: programmeur gezocht

Bericht door kika »

Heb je misschien een (fictief) voorbeeld van een reeksblad? Dat kan helpen om te begrijpen wat je probeert te bereiken. Het moeilijkste is meestal het precies bepalen van wat je wilt incl. uitzonderingen.
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: programmeur gezocht

Bericht door Mechanik »

oei, blijkbaar een antwoordje gemist ... ik zal mijn excel reeksblad hier eens posten :-)
Bijlagen
reeksblad.zip
reeksblad ter voorbeeld van een programma ...
(86.24 KiB) 327 keer gedownload
Plaats reactie