Pagina 3 van 3

Re: Man valt in slaap op trein en zit vast

Geplaatst: 12 feb 2022, 07:43
door Nono
Van die deuren en het mechanisme van lucht snap ik niets.

Re: Man valt in slaap op trein en zit vast

Geplaatst: 12 feb 2022, 08:41
door Steven
De buitendeuren van een trein werken met luchtcilinders. Als je zo’n deur manueel wil openen moet je er dus voor zorgen dat er geen luchtdruk meer aanwezig is. Het is door het bedienen van de noodopening dat je dit basissysteem gaat uitschakelen. Bij een M6 zie je die hendel zitten zoals op de foto die ik hier eerder heb geplaatst. In elke deur zie je een soort handgreep zitten die je kan gebruiken om die buitendeur te openen na het bedienen van de noodopening. Mijn opmerking was dat dit bij een M6 wel vrij zwaar is door de afmeting van de deur. Wetende dat de deuren van de M6 ook de buitenste klaptrede bediend zorgt dit voor extra mechanische weerstand en vergt het dus wat meer kracht om deze deuren open te krijgen in vergelijking met andere types. Hopelijk is het nu iets duidelijker? :wink:

Re: Man valt in slaap op trein en zit vast

Geplaatst: 12 feb 2022, 13:06
door Nono
Ja, veel duidelijker. Dankjewel Steven.