Pagina 2 van 2

Re: Politiek en spoorwegen

Geplaatst: 13 mei 2014, 19:11
door dentheo
??? wat is het vervoerplan 2014 ?

Re: Politiek en spoorwegen

Geplaatst: 13 mei 2014, 19:16
door FLV-FGSP
De dienstregeling voor 2015.

Re: Politiek en spoorwegen

Geplaatst: 13 mei 2014, 22:46
door Cipallieter
b-loc schreef: En hun federale standpunten?
De Belgische spoorwegen kun je niet zomaar splitsen in een Vlaamse en Waalse kant. Wat met Brussel?
Het is duidelijk dat met de zesde staatshervorming het politieke zwaartepunt verschuift van de federale overheid naar de gewesten.

Het lijkt me dan ook het verstandigste dat de NMBS meer en meer rekening zou houden met de wensen van de gewesten op het vlak van het openbaar vervoer en de mobiliteit.

Nu is er alleen een beheersovereenkomst tussen de federale overheid en de NMBS. Ik zie geen reden waarom de NMBS geen overeenkomst zou kunnen sluiten met een gewestregering omtrent een betere dienstverlening die gewenst wordt en waarvoor eventueel extra zou betaald worden.

Re: Politiek en spoorwegen

Geplaatst: 04 feb 2016, 18:28
door Cipallieter
Het is nog steeds wachten op het nieuwe beheerscontract tussen de staat en de NMBS-groep.
Is er intern al iets bekend?
Enige tijd geleden was er sprake van een aanzienlijke tariefverhoging.
Heeft iemand enig idee hoe groot deze tariefaanpassing (bij benadering) zou zijn?