Werken bij DLC

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Wover

Bericht door Wover »

Tim schreef:En de bedrijfswagen die je zowel voor woon-werkverkeer als privé verplaatsingen mag gebruiken natuurlijk niet te vergeten :wink:
Maar bij de NMBS wordt je dan weer gewoon betaald vanaf dat je thuis vertrekt (volgens die man bij TTB-dag toch ;)).
Raf

Bericht door Raf »

Shrek schreef:over enkele jaren rijdt DLC ook met elocs naar antwerpen hoor :wink: juist omdat ze kleiner zijn kunnen ze korter op de bal (de elektrificering van aken-montzen dus) spelen :P
Denk je dat? Hoe wordt dan een trein op een terminal gezet?
Als er met elocs gereden moet worden, zijn dat lange trajecten in Duitsland. Trouwens die tankinstallatie in Montzen staat er niet voor niks.
Raf

Bericht door Raf »

5307 schreef:en tegen dat "oorverdovend geluid" heb je in iedere stuurcabine een isolerende oorbeschermers.
Dat ziet er cool uit 2 van die dikke bollen op uwe kop als je aan het rijden bent. Ik heb dat al eens gezien, net een marsmannetje...

Andere vraag: hoeveel dagen verlof hebben jullie eigenlijk bij DLC??
20 :shock:
AzzurroNL

Bericht door AzzurroNL »

Raf schreef: Trouwens die tankinstallatie in Montzen staat er niet voor niks.
toen ik er van de zomer was maakte DLC geen gebruik van de tankinstallatie, maar werd er direct uit een tankwagen overgepompt, ongeveer ter hoogte van de (voormalige) douaneloodsen
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

idd, het tanken gebeurt rechtstreeks van een tankwagen!

wel aardige factuur denkik voor 6000L mazout :lol:
Raf

Bericht door Raf »

Raf schreef: Trouwens die tankinstallatie in Montzen staat er niet voor niks.
Klopt, de tankinstallatie is een vrachtwagen.
In de haven van Genk staat een echte tankinstallatie.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

In Genk Goederen worden de loc's getankt met een vrachtwagen.
Wover

Bericht door Wover »

Raf schreef:
Raf schreef: Trouwens die tankinstallatie in Montzen staat er niet voor niks.
Klopt, de tankinstallatie is een vrachtwagen.
In de haven van Genk staat een echte tankinstallatie.
In Mol staat er ook zo eentje.

En in herentals staan ook pompinstallaties, maar ik denk dat dat misschien nog dateert van het stoomtijdperk, om water te tanken ;).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de tanksinstallaties zijn die van de nmbs, de andere operatoren moeten betalen om deze te mogen gebruiken.
bij de nmbs betalen ze van begin van uw dienst tot einde van uw dienst, dus niet vanaf thuis wover zoals jij hier wist te zeggen.
nighttrain
Berichten: 2573
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Bericht door nighttrain »

Het is te zien hoe U het bekijkt! Als je uw depot als uw huis ziet heeft hij gelijk.
Of als je zo veel moet werken dat je depot op uw huis begint te lijken , en de indruk hebt dat je er alle dagen aanwezig bent. Mischien was dit een stille hint tijdens de info dagen (LOL).
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Steven schreef:de tanksinstallaties zijn die van de nmbs, de andere operatoren moeten betalen om deze te mogen gebruiken.
bij de nmbs betalen ze van begin van uw dienst tot einde van uw dienst, dus niet vanaf thuis wover zoals jij hier wist te zeggen.

Steven,


Ik dacht jullie een bediendencontract hadden. Dat wil zeggen dat jullie (zoals ik) een vast (bedrag) maandloon hebben. De premies komen daar bovenop.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

het deel dat ik aan het uitleggen was is dan ook enkel geldig voor die premies he aangezien voor het andere een vast bedrag was, wij zijn statutair bediende = geen contract maar een statuut
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

5307 schreef:hmmmmmmm, diesels!

ik wil niks anders doen dan diesel rijden!

daarvoor zal ik ook kiezen voor DLC

daar heb je tenminste diesel die diesel is en geen vern**kte fluitketel.

Toch liever de 77 dan die oorverdovende class 66'ers. De 77'ers zijn supergoed geisoleerd en je zit er als het ware in een salon, met ook nog een wasbak enb een meestal goed werkende verwarming. Neen, na 10 jaar ga ik tenbminste nog verstaan of mijn baas mij gaat buitensmijten of niet... :lol:
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

*.....* aangepast door mod

Ik las hier ergens een repliek dat dlc korter op de bal kan spelen bij de electrificatie van de lijn montzen aken. Nou, das waar! Maar ook op hun personeel zullen ze korter op de bal spelen. Dlc, das een bedrijf waar je goed zit tot uw 25e. Daarna lijkt het me erg moeilijk om die ratrace nog te combineren met een gezinsleven of een sociaal verenigingsleven... En constant met de stress moeten leven van; ze gaan me toch niet buitensmijten zeker als ik eens wat moeilijk doe? neen daar pas ik voor...
Crtbke

Bericht door Crtbke »

Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum en TB bij DLC en denk dat ik jullie het beste van antwoord kan zijn op dit soort vragen. Eerst en vooral wou ik toch wel even kwijt dat ik het zeer spijtig vind dat ik zoveel berichten lees met allerhande vooroordelen en/of roddels over bijv. DLC maar ook over andere maatschappijen.

Ik werk al een ruime tijd bij DLC om toch wel wat van hun evolutie gezien te hebben en kan zeggen dat het zeker niet altijd rozegeur en maneschijn was. Maar het is nu éénmaal een groeiend en beginnend bedrijf en alle begin is moeilijk. Vooral het feit dat er nog niet zoveel machinisten zijn en bijgevolg ook treinen maakt het moeilijk om ver vooruit te plannen. De eerste stap hierin is dan ook dat we een tijd geleden met een wachtdienst begonnen zijn die stand-by moet zijn tussen 06u en 16u, gewoon bij zijn thuis en binnen 1u na oproep bij zijn thuis moet kunnen vertrekken. Maar meestal wordt je al ruim op voorand verwittigd.
Verder wordt de planning nu stelselmatig uitgebreid van 2 weken-planning naar een 4-weken planning. En dit lukt naar mijn mening al vrij goed.
De hoeveelheid overnachtingen hangt een beetje af van je 'stelplaats'. M.a.w. Antwerpen, Genk of Zeebrugge. De mensen van Zeebrugge hebben bijvoorbeeld vrij veel overnachtingen in Aken, die van Genk rijden dan weer veel Genk - Aken - Genk en zijn dus relatief weinig op hotel. Antwerpen ligt er zo'n beetje tussenin, ook afhankelijk van je diensten en of je bijv. Nederlandse bevoegdheid hebt.
Wat wel vast staat is dat er niet meer dan 2 overnachtingen per week mogen zijn.

Ik hoop dat jullie hier al iets meer mee weten en voor de sceptici: de treinwereld is één grote pot nat, of je nu bij DLC, NMBS of voor weet ik veel wie werkt, werken zul je toch moeten tot je pensioen en je kan er maar best voor zorgen dat je het graag doet. :wink:
Plaats reactie