Modernisering station Aarschot

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
adminn

Modernisering station Aarschot

Bericht door adminn »

had zoiets opgevangen...
weet iemand er meer over?
Wover

Bericht door Wover »

Ik weet er niets van, maar het lijkt mij allesbehalve nodig. Voor een stad met 35 000 inwoners hebben die een heel mooi station, als je dat vergelijkt met Herentals (25 000 inwoners)...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ik kom daar regelmatig en zo slecht ziet het er toch niet uit?
wat meer infromatiedisplays zou mogen maar voor de rest is het daar ok :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22549
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja misschien gewoon wa aanpassing van loketten of zo en opfrissen van pictogramman kan al als vernieuwend beschouwd worden he
ronny
Berichten: 544
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: Modernisering station Aarschot

Bericht door ronny »

adminn schreef:had zoiets opgevangen...
weet iemand er meer over?
Er zijn momenteel enkele studiebureaus ingeschakeld voor de vernieuwing van de stationsbuurt. Ik heb eruit begrepen dat de stad graag wat kantoren rondom het station wil zien. Vermoedelijk maakt de modernisering van het station daar ook deel van uit. De parking kant industrie moet nog worden aangelegd, deze is momenteel wel in gebruik maar werd alleen nog maar onteigend. Ik vrees dat ze zullen snoeien in het aantal parkeerplaatsen kant centrum richting Demer.
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Website

Bericht door Kalimero »

Meer info:
http://www.vlaamsbrabant.be/levenenwone ... ?page=5478
Het voorstel om de tunnel door te trekken tot aan het plein is wellicht een verbetering. Misschien kan dit voor een betere doorstroming zorgen van de reizigers, want momenteel is het daar een serieuze overrompeling wanneer de dagelijkse lading uit Brussel afgezet wordt.
Minder positief vind ik de bereikbaarheid per fiets. Ik heb daarover wat meer uitleg gevraagd via dat fameuze mailadres op de site (ruimtelijkeordening@vlaamsbrabant.be), maar daarop heb ik nooit enige reactie ontvangen.
groentje
Berichten: 7294
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Moeten wij ook eens? Hoe meer aandacht het krijgt, hoe sneller ze misschien wakker schieten...
En vraag misschien ook raad aan de plaatselijke fietsersbond...
bobby

Re: Website

Bericht door bobby »

Kalimero schreef:Meer info:
http://www.vlaamsbrabant.be/levenenwone ... ?page=5478
Het voorstel om de tunnel door te trekken tot aan het plein is wellicht een verbetering. Misschien kan dit voor een betere doorstroming zorgen van de reizigers, want momenteel is het daar een serieuze overrompeling wanneer de dagelijkse lading uit Brussel afgezet wordt.
Minder positief vind ik de bereikbaarheid per fiets. Ik heb daarover wat meer uitleg gevraagd via dat fameuze mailadres op de site (ruimtelijkeordening@vlaamsbrabant.be), maar daarop heb ik nooit enige reactie ontvangen.
eigenlijk zou het beter zijn om 2 extra tunnels te maken: een aan het uiteinde van de perrons (zijde Leuven) en een in 't midden van het perron (net naast de fietsenstalling).

op die manier zou men een veel betere spreiding van de passagiers krijgen op de trein (dus minder klachten) en de mensen zouden sneller aan hun bus, fiets, auto zijn.

Verder zou het aangewezen zijn om de parking (zijde industrie te voorzien van een tweede toegangsweg/uitgang, zodat men 's avonds geen kwartier nodig heeft om de parking te verlaten.

voor de rest enkele extra TV schermen (waarom geen klok op die schermen?) bij hangen en mits hier en daar een likje verf is dit station best ok.
Plaats reactie