Voorkeur zitplaats in trein

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.

In de trein zit ik het liefst:

in rijrichting
31
52%
in tegenrijrichting
10
17%
maakt mij niet uit
19
32%
 
Totaal aantal stemmen: 60

Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Voorkeur zitplaats in trein

Bericht door Patrick »

Ben eens benieuwd hoe het hier zit met de voorkeur. Ik bedoel: hoe zit jij het liefst in de trein: in de rijrichting of in tegenrijrichting of zal het jou worst wezen?
paljas

Bericht door paljas »

....dwars op de rijrichting staat er niet bij als mogelijkheid!!
Voor mij maakt het niet veel uit aangezien ik meestal lig te slapen in de trein!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

dwars zoals in de m6 vind ik echt vies :x vooruit of achteruit maakt mij dan weer niet zoveel uit :wink:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Op zondag avond heb ik een "vast" plaatsje in de Break. Middendeel richting Ieper links.
Op Vrijdag altijd eerste M6A. Liefst op de draaistellen (maar dat lukt niet vaak) anders in de benedenverdieping. (wagon declasée).

Anders maakt het me niets uit :-)
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

Ik ga liefst zo zitten dat ik niet met m'n rechterarm tegen het raam zit. Ik schrijf af en toe een en ander, en het is makkelijker als ik wat bewegingsruimte heb langs de rechterkant (de facto zit ik dan zo dat ik links het raam heb, de ene keer is dat in de rijrichting, de andere keer in tegenrichting)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

In de rijrichting voor mij. Niet dat ik dronken wordt van tegenrijrichting, maar het is veel mooier om te zien.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Jonathan schreef:In de rijrichting voor mij. Niet dat ik dronken wordt van tegenrijrichting, maar het is veel mooier om te zien.
Het zelfde.
Gebruikersavatar
JC
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:55
Locatie: Mechelen

Bericht door JC »

's Avonds zit ik altijd in de tegenrijrichting. Gezien dit meestal in een I11 of AM96 is verkies ik een zitplaats zonder centraal tafeltje. De kans dat ik alleen zit is dan groter. Verder probeer ik een zetel te kiezen tussen twee ramen in. Dit is de perfecte slaapstoel !
Als ik in de rijrichting ga zitten wordt ik wakker bij het remmen. Mijn hoofd knikt naar voor en ik schiet wakker. Als ik omgekeerd zit niet. De versnelling van de trein bij het vertrek is minder groot dan bij het remmen voel ik aan. Dus bij het vertrekken knikt mijn hoofd niet en word ik niet wakker. Mijn interne klok maakt me steeds op tijd wakker. Is dit niet het geval dan rijd ik gewoon mee tot in Antwerpen centraal eindstation en daar wordt ik wel wakker van de aankondigingen in het station.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

paljas schreef:....dwars op de rijrichting staat er niet bij als mogelijkheid!! /.../
Helaba, je overtreedt in dat geval 2 artikels uit de Algemene voorwaarden (zie http://www.b-rail.be/nat/N/practical/ge ... /index.php):
Bundel I - Deel I - Artikel 5 - §2: Het is ondermeer verboden: ... e) meer dan één zitplaats per reiziger te bezetten
Bundel I - Deel II - Artikel 7 - Plaatsbezetting - §1: Een reiziger met een geldig vervoerbewijs mag één vrije plaats innemen, ...
:D
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

jamaar in de M6 staan de zeteltjes dwars dus is het maar 1 zitplaats he :P
paljas

Bericht door paljas »

...voila!
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

ik koos 'maakt niet uit' , wat ook zo is, of ik nu met of tegen de rijrichting zit...

maar als ik toch zelf mag kiezen, dan met de richting mee
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ik heb een lichte voorkeur voor zitplaatsen in de rijrichting, maar maak er geen geweldig groot probleem van.
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

ik kies enkel voor in de rijrichting omdat ge dan ziet waar ge nog moet passeren, anders is het dat ge moet kijken waar ge al geweest zijt :wink:
13'erke

Bericht door 13'erke »

ik zit er het liefst in, dan eronder :lol:
rijrichting , liefts met de richting mee
Plaats reactie