Graffiti

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Natje049
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 apr 2020, 17:53
Contacteer:

Re: Graffiti

Bericht door Natje049 »

overweg13 schreef: 19 mei 2022, 22:23
En waarom zijn van alle locomotieven nu de 27'ers het meest smerig?
Omdat deze opnderhouden worden in Kinkempois, je ziet dat verschil ook gigantisch op de HLE18, je kan van ver zien welke van Oostende zijn en welke van Kinkempois. In Melle, Oostende en Antwerpen zijn de locomotieven vele properder. Zeker niet altijd maar grafittigewijs absoluut wel!
Mijn foto's zijn terug te vinden op Flickr. | Werkzaam bij de spoorwegen.
Ducktape
Berichten: 437
Lid geworden op: 11 aug 2015, 21:34
Locatie: Mortsel

Re: Graffiti

Bericht door Ducktape »

Er is idd een dag en nacht verschil tussen werkplaatsen. 21'en worden onderhouden in Melle en zien er (bijna) altijd spik en span uit, zowel vanbinnen als vanbuiten. 27'en daarentegen zitten allemaal in Kinkempois en dat is echt om van te huilen vaak. Smerig langs de buitenkant en even smerig langs binnen of in de machinekamer. Onlangs had ik een 27 waar er weggeroeste gaten in de vloer zaten van 10 cm op 1 cm. Moeilijk om fier te zijn op je beroep dan.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Graffiti

Bericht door Davy »

Laatst waren we een dagje rond Spa en Welkenraedt, en wat opviel is dat de stelletjes die naar Aken reden brandschoon en vrij van grafitti waren, enkel op 1 stel stonden op een kop een paar kleine tags.
Blijkbaar is er toch een inspanning geleverd.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Graffiti

Bericht door Davy »

Vorig weekend zag ik te Brugge de EXP naar Turnhout met M6, waarbij het eerste rijtuig volledig is ondergespoten inclusief de ramen. Zonet vertrok diezelfde combinatie weer richting Turnhout met nog alle grafitti erop.
Oftewel hoe nodig je vandalen uit om nog meer te spuiten als je "kunstwerk" dagen- of zelfs wekenlang te bewonderen is?
Plaats reactie