Corona-virus

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2061
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Corona-virus

Bericht door Dieselfreak »

In Zwitserland is het masker nu ook niet meer verplicht:

Laatste coronamaatregelen opgeheven in Zwitserland

(Ik hoop dat dit geen grapje is)
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Corona-virus

Bericht door Shrek »

En bij ons is het ook vanaf maandag niet langer verplicht een masker te dragen.
jan_olieslagers
Berichten: 3504
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Corona-virus

Bericht door jan_olieslagers »

... waarvoor vooral de TBG content zullen zijn, lijkt me. Ze mochten het dan ook hebben van mij: ik vond het lastig genoeg voor een half uurke, zij zaten er hun volledige werkdag mee.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Corona-virus

Bericht door LML »

Persoonlijke keuze: goed nieuws, maar toch ga ik een mondmasker op zak houden. Als er maar enkele mensen in het compartiment zitten of in de tram of bus, zet ik er ook geen op. Bij tjokvolle trein, tram of bus tijdens de spits lijkt me het nog steeds aan te raden om er een te dragen. Het virus is bijlange na de wereld nog niet uit...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
joverwimp
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: Corona-virus

Bericht door joverwimp »

LML schreef: 20 mei 2022, 17:23 Persoonlijke keuze: goed nieuws, maar toch ga ik een mondmasker op zak houden. Als er maar enkele mensen in het compartiment zitten of in de tram of bus, zet ik er ook geen op. Bij tjokvolle trein, tram of bus tijdens de spits lijkt me het nog steeds aan te raden om er een te dragen. Het virus is bijlange na de wereld nog niet uit...
Ook in Frankrijk is het geen verplichting meer sinds 16 mei; toch wordt het mondmasker aanbevolen 'aux personnes fragiles et en cas d'affluence'
groentje
Berichten: 7270
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Corona-virus

Bericht door groentje »

Yup, zo deed ik het ook in de landen waar het niet meer moest, op reis. De bescherming is weliswaar maar beperkt, met een gewoon chirurgisch masker, maar het is toch dat.
Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Corona-virus

Bericht door Davy »

LML schreef: 20 mei 2022, 17:23 Persoonlijke keuze: goed nieuws, maar toch ga ik een mondmasker op zak houden. Als er maar enkele mensen in het compartiment zitten of in de tram of bus, zet ik er ook geen op. Bij tjokvolle trein, tram of bus tijdens de spits lijkt me het nog steeds aan te raden om er een te dragen. Het virus is bijlange na de wereld nog niet uit...
Zolang dat bij een eigen keuze blijft geen probleem. Net zoals het vanaf maandag ook mijn eigen keuze is er geen meer te dragen. Het is welletjes geweest.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2061
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Corona-virus

Bericht door Dieselfreak »

Ik ga de komende weken alleszins een aantal verre uitstappen met de trein maken! :D
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1794
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Corona-virus

Bericht door Portbou »

jan_olieslagers schreef: 20 mei 2022, 16:15 ... waarvoor vooral de TBG content zullen zijn, lijkt me. Ze mochten het dan ook hebben van mij: ik vond het lastig genoeg voor een half uurke, zij zaten er hun volledige werkdag mee.
Tevens was de handhaving van de mondmaskerplicht de laatste weken onbegonnen werk voor de TBG. Ook daarover slaken ze allicht een zucht van opluchting.
wuitz
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 jul 2018, 11:00

Re: Corona-virus

Bericht door wuitz »

Portbou schreef: 21 mei 2022, 10:51 Tevens was de handhaving van de mondmaskerplicht de laatste weken onbegonnen werk voor de TBG. Ook daarover slaken ze allicht een zucht van opluchting.
De handhaving is nooit een bevoegdheid geweest van de tbg, deze had/heeft enkel een sensibiliserende rol, bij een overtreding kon/kan enkel Securail of de politie actie ondernemen.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1794
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Corona-virus

Bericht door Portbou »

wuitz schreef: 21 mei 2022, 12:06 De handhaving is nooit een bevoegdheid geweest van de tbg, deze had/heeft enkel een sensibiliserende rol, bij een overtreding kon/kan enkel Securail of de politie actie ondernemen.
Handhaven, sensibiliseren,...
Ik bedoel gewoon dat ze blij zullen zijn dat ze niet meer moeten zeuren tegen klanten die hun mondmasker niet of verkeerd op zetten.
Hagelander
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 mei 2022, 17:44

Re: Corona-virus

Bericht door Hagelander »

Ik vermoed dat zonder het noodzakelijk dragen van een mondmasker, ook terug meer reizigers gebruik willen maken van het openbaar vervoer. Vooral bij lange afstanden was het dragen niet erg comfortabel (ook al begrijpen de meeste mensen waarschijnlijk wel de noodzaak). Ik hoop vooral dat we nu echt terug weer naar het meer 'normale' leven kunnen toegaan - eindelijk.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5266
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Corona-virus

Bericht door overweg13 »

Het is maar hoe je er tegenover staat natuurlijk. Mijn vrouw en ik hebben een aantal verplaatsingen (o.a. naar de Oostkantons) van 4 à 5 uur achter de rug, met mondmasker. Veel hinder hebben we er niet van gehad. Op die enkele gevallen na die sowieso al problemen hebben met de ademhaling, zal de afkeer bij de meesten wel een ideologische achtergrond hebben, zo van: wat denken ze wel, onze vrijheid beperken! Net als groentje zullen we voorlopig altijd nog wel een masker op zak hebben, voor de drukke momenten.
Met vriendelijke groet

overweg13
Davy
Berichten: 644
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Corona-virus

Bericht door Davy »

Dat jullie er geen hinder van hebben betekent toch niet dat een ander er geen hinder van heeft? Ben eerlijk gezegd die afgezaagde drammerige plaat beetje beu gehoord...
Ik vind ze namelijk wel hinderlijk en storend, zeker nu het weer warmer is.

Ieder zijn keuze hierin dus.
jan_olieslagers
Berichten: 3504
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Corona-virus

Bericht door jan_olieslagers »

Eerlijk toegegeven: ik heb het er ook altijd moeilijk mee gehad, het voelde zo benauwd... Maar zoals de meeste burgers heb ik braafkes gedaan wat nu eenmaal moest. Als een inbreuk op mijn persoonlijke vrijheid - waaraan ik nochtans groot belang hecht - is het bij mij nooit overgekomen.
En jawel, ik let erop om nog steeds enkele propere maskertjes bij te hebben, én de certificaten van mijn drie prikken.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Plaats reactie