Stemgedrag forum leden hgbtf

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.

Naar welke politieke partij gaat jou voorkeur uit:

Sp.a/Spirit
16
19%
CD&V/NVA
23
27%
VLD/Vivant
6
7%
Groen
14
16%
Vlaams-Belang
26
31%
 
Totaal aantal stemmen: 85

Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Spa of wat had je gedacht misschien? Awel groentje, ik ben ook één van de blijkbaar weinige voorstanders van het cordon sanitair. (Ze willen toch niet met de spa regeren) Het Vb kan op die manier maar de macht grijpen als het 50 procent plus 1 haalt. Maw als het vb morgen in antwerpen bvb 40 procent haalt (ik hoop dus van niet) zijn ze er nog altijd 10 procent van en dat is nog altijd zeer veel. Simpel rekensommetje. En stel je nu eens voor dat ze op nationaal niveau 51 procent halen volgend jaar en de Vlaamse inbreng in de regering mogen leveren op hun eentje: Denken ze dan echt dat ze die 49 procent anderen zomaar monddood zullen kunnen maken? Over mijn dood lijk!

Ik zal de eerste zijn om hun knokploegen te lijf te gaan mocht dat nodig zijn, samen met de migranten, homo's, asielzoekers, zigeuners en vrijmetselaars (waarmee ik me verwant voel btw)
En aan de vb'ers op dit forum: Kom er eens voor uit dat je voor hen stemt aub. Dat praat gemakkelijker... Ik vind heus niet dat alles waar jullie voor staan slecht is of zo... Tuurlijk dat er vanalles scheef loopt in de maatschappij, kijk maar naar hoe Dlc zijn personeel behandelt als die te weinig in de pas lopen...bvb
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

als het VB 65% van de stemmen haalt heeft ze in véél belangrijke materies een blokkeringsminderheid .... staar jullie niet blind op 50% +1 stem he .. het VB wordt alsmaar een geduchtere tegenstander waar men willens/nillens rekening mee zal moeten houden.
tot mijn grote spijt trouwens .
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Wat Sint-Niklaas, Antwerpen & Gent betreft ben ik enorm blij met de verkiezingsuitslag.
In deze 3 gemeentes staat SP.a op kop.
Vooral in Antwerpen hebben ze met +15% het Vlaams-Belang toch een koude douche gegeven. Ze zijn er met +0.5% wel lichtjes op vooruit gegaan, maar hun doel is niet bereikt. Ben fier op de Antwerpennaars.

In mijn stad Sint-Niklaas, mogen we opnieuw rekenen op 6 jaar Freddy Willockx. Dit kon niet beter zijn.
yannickvw
Berichten: 161
Lid geworden op: 22 mei 2006, 12:06

Bericht door yannickvw »

Jaja, aan alle "echte" Antwerpenaren: verlaat de stad nu het nog kan. Dit is een zinkend schip. Brussel hebben we al jaren geleden opgegeven, nu is Antwerpen aan de beurt. Ben ik even blij dat ik in de mooie buitenwijken woon en er enkel maar moet werken en niet moet leven in die strontstad.

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_27 ... ossierArt2
Francisco

Bericht door Francisco »

yannickvw schreef:Jaja, aan alle "echte" Antwerpenaren: verlaat de stad nu het nog kan. Dit is een zinkend schip. Brussel hebben we al jaren geleden opgegeven, nu is Antwerpen aan de beurt. Ben ik even blij dat ik in de mooie buitenwijken woon en er enkel maar moet werken en niet moet leven in die strontstad.
Inderdaad, mocht het VB hier ooit aan de macht komen verlaat ik met spijt in het hart mijn heerlijke buurt in Antwerpen stad.
Bedankt voor de goeie raad!
yannickvw
Berichten: 161
Lid geworden op: 22 mei 2006, 12:06

Bericht door yannickvw »

Hehe, tjah se, als ge nooit geweten hebt wat het is om in een leuke omgevingen te wonen, dan is uw commentaar begrijpelijk. Anders verschillen onze meningen over "fijne buurt" gewoonweg onverenigbaar.
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

ik woon liever niet achter een prikkeldraad in een eigen hondje-boompje villa

geef me maar een antwerpse buurt waar mijn turkse bakker zalige ramadankoekjes heeft en ik mijn fiets NIET op slot hoef te doen :-)
yannickvw
Berichten: 161
Lid geworden op: 22 mei 2006, 12:06

Bericht door yannickvw »

Ja, alsof men hier achter prikkeldraad woont...

Geef mij maar mijn Kempens dorp, waar mijn Vlaamse bakker een overheerlijk Vlaams rustiek volkoren bakt. 8)

Btw, ik daag u echt uit, om uw fiets 1 uur in Antwerpen niet op slot te doen, in een buurt naar mijn keuze. Durft u mijn uitdaging aan?
nicken

Bericht door nicken »

Geef mij maar Brugge,vandaag eens naar brussel geweest na de frankrijkstraat en ik kwam al slecht,oja weeral lastig gevallen geweest,op da plein net voor de hoofduitgang,volgende keer ga ik direcht via de zuidgang zelle
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

en ik neem u fiets mee en zet die op een uur en plaats van mijn keuze in een kempisch dorp ....

Ik kan enkel vaststellen dat een fiets die ik niet meer hoefde te hebben (stond al 3 jaar in de weg in de gang) nog 3 maanden voor de deur stond zonder slot, in een zogenaamde migrantenwijk. Van armoei heb ik hem uiteindelijk 3 straten verder gezet. :-)

trouwens, bij den bakker kan je ook een volkoren krijgen :-)

maar uiteindelijk is dit een al teveel gevoerde discussie zonder einde.
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

In Beveren heeft CD&V/N-VA de meerderheid. Ik zou ook niet inzien waarom men hier op iemand anders zou stemmen, het beleid is goed zoals het nu is.

En in Sint-Niklaas: nóg 6 jaar Willockx. Nóg 6 jaar slechte doorstroming in de binnenstad en rondom het WaSC (afgelopen zaterdagmiddag was het daar nog maar eens een grote CATASTROFE) en bussen die 3 minuten mogen staan wachten voor de lichten op de Grote Markt.

Grtz,
Maikel
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Tja, blijkbaar zijn de Sint-Niklazenaars het niet met je eens...
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

groentje schreef:Tja, blijkbaar zijn de Sint-Niklazenaars het niet met je eens...
De meerderheid toch niet :P.

Al goed dat Kieldrecht onder Beveren valt ;).
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Hier in Zedelgem mag onze plaatselijke boer Hilaire Verhegge (CD&V) burgemeester blijven! :wink: Doen het eigenlijk niet slecht en ik denk ook niet dat wanneer er een andere partij zou verkozen geweest zijn, het hier veel zou verbeteren! :P
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

MaiKeg schreef: En in Sint-Niklaas: nóg 6 jaar Willockx. Nóg 6 jaar slechte doorstroming in de binnenstad en rondom het WaSC (afgelopen zaterdagmiddag was het daar nog maar eens een grote CATASTROFE) en bussen die 3 minuten mogen staan wachten voor de lichten op de Grote Markt.
Grtz,
Maikel
Ik weet niet of je nog weet hoe Sint-Niklaas er 7 jaar geleden uitzag?
De stationsbuurt was vuil, grijs donker, zo dood als een pier.
De Grote Markt Was onaantrekkelijk, was zeker geen reclame voor de hoofdstad van het Waasland.
Het belangrijkste, bij de minste regenbui stond de helft van Sint-Niklaas onder water, en dat is nu verleden tijd.

Nu zijn er sommige die beginnen te zagen omdat sommige straten open zijn gebroken. Maar je moet weten wat je wil hé.
Wil je u huis droog houden bij regenweer, dan moet je er het tijdelijk ongemak maar bijnemen van opgebroken straten.
Plaats reactie