Dieselfreak schreef:doggys2 schreef:Ik ben al geen "klassiekje" meer maar een "oldtimer" , maar eentje dat nog goed bolt.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Jij hebt het stoomtijdperk nog meegemaakt.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik ook, hoor: nog live aan het werk gezien: types1, 12, 16, 29, 64 en 81. Er zullen er nog wel meer gereden hebben in mijn prille jaren, maar alleen deze werden ingezet op lijn 94, waar ik naast woonde. Ik heb ook de diesels zien komen: eerst amper 2 treinen per dag, met een loc van de latere reeks 59. En dan ging het snel: reeksen 51 en 62, maar ook 54, en later 60. Die laatste werden getest met een lange spitsuurtrein op de helling van Halle naar Beert-Bellingen. Volledige stilstand en opnieuw in gang slepen van een stel K-rijtuigen. Andere rijtuigen: GCI, M1, M2, M3, K1 en K2, L en slaaprijtuigen van de verbinding Schaarbeek - Calais - Londen.
Ook nog: overweg 13 met een echte rolbarreel, bediend door mijn moeder, met werkdagen van 7.00 tot 19.00. In ons gezichtsveld de
avertisseur die bediend werd uit block 9 (Beert-Bellingen). Ook nog meegemaakt: ontsnapte goederenwagens die uit Beert-Bellingen in helse vaart richting Halle terugdenderden. En ook nog gezien: militaire bewaking van de spoorlijn tijdens de grote staking tegen de Eenheidswet (december 1960-januari 1961). En verder: doortocht van de koninklijke trein met bewaking van alle bruggen en overwegen.