TERUGBLIK 2011

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

TERUGBLIK 2011

Bericht door Lukas »

Hoi,

Nu 2011 voorbij is wil ik eens weten wat jullie van het spoorwegjaar 2011 vonden.

Voor mij waren de opendeurdagen in de werkplaatsen het hoogtepunt van 2011 omdat je er als niet NMBSer eens een kijkje kon gaan nemen.

Wat ik ook indrukwekkend vond was het in dienst nemen van reeks 18.Met deze indienstname werd er een heuse verjongingskuur opgestart bij de elektrische locomotieven waardoor reeks 26 jammergenoeg van de sporen verdween.

Zo, nu is het aan jullie.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: TERUGBLIK 2011

Bericht door doggys2 »

Voor mij persoonlijk was ook de komst van reeks 18 het feit van 2011, wij keken er naar uit en eerst waren er problemen en dan eindelijk waren er de testritten waar wij zo snel mogelijk foto's van probeerde te maken.
Verder was het voor mij een doorsnee jaar en ik hoop in 2012 op een "Special Year" voor iedereen.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
COCOKEN007

Re: TERUGBLIK 2011

Bericht door COCOKEN007 »

Het beste was toch de opendeurdagen in de werkplaatsen.
Het was af en iedereen van de NMBS stond klaar om te helpen en alle vragen te beantwoorden.
Het kon niet beter.
Het type 18 was ook een mooie verschijning voor 2011 en heb deze loco toch leren waarderen.
Het spijtige zal zijn dat type 26 gaat verdwijnen .
De Thalys met Kuifje erop was ook geslaagd, spijtig dat er niet meer treinen versierd worden met toffe
reclame , de sfeer van de eentonigheid zou ook verdwijnen.
Ik heb de Fyra ook gezien en was er toch ook fan van.
Ik hoop deze trein in 2012 te zien rijden, we blijven hopen.
Vg
Cocoken
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: TERUGBLIK 2011

Bericht door deadlock »

2011 was het jaar waarin ik eindelijk weer eens in België getreind heb (zonder vertraging overigens) en een OV-jaarkaart heb aangeschaft zodat ik ongelimiteerd door Nederland kan reizen.
In 2011 heb ik slechts 3000km met de trein door Duitsland gereisd waar dat normaal minstens het vijfvoudige is (de nachttreinen naar Kopenhagen e.d.) maar ik heb de treinen van Oost-Europa en Zuid-Europa voor het eerst in het echt gezien.
De trefkans (kans om een door een conducteur/treinbegeleider gecontroleerd te worden) was historisch laag met slechts 5%.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: TERUGBLIK 2011

Bericht door Dieselfreak »

Voor mij was 2011 een bijzonder treinjaar. Het was het eerste jaar waarin ik met een netabonnement (voor één week) gereisd heb. Op 30 april heb ik voor het eerst in een stoomtrein van PFT - TSP gezeten. Op 12 juli een hele dag in eerste klasse gereisd met het cadeaubiljet. Ik heb al mijn treinverplaatsingen en vervoerbewijzen bijgehouden, alles uitgerekend, en zo kom ik tot het resultaat dat ik in 2011 een slordige 25.000 kilometer met de trein heb afgelegd, waarvan 5000 à 10.000 km in eerste klasse. Dat heeft me in totaal 1600-1700 Euro gekost, dus zo'n 6,5 - 7 eurocent per kilometer. :)

Er waren uiteraard ook minder leuke dingen, zoals de vele vertragingen, de aanrijding met een auto op 18 december te Machelen (Zulte) waardoor ik met twee uur vertraging in Brussel arriveerde (ik zat in die trein), de staking op 22 december,...

2011 was al bij al een jaar waarin ik over de (Belgische) spoorwegen nog meer geleerd heb dan ik al wist.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: TERUGBLIK 2011

Bericht door kika »

deadlock schreef: De trefkans (kans om een door een conducteur/treinbegeleider gecontroleerd te worden) was historisch laag met slechts 5%.
Noemen ze dat niet pakkans? 5% per trein, per rit inclusief overstap, per wat en waar? Ik had in 2011 zo'n getal van 20% in Nederland per reis, 15% in België per rit, in Duitsland 35% op lange afstandsverkeer en 4% op andere treinen, 7,5% op spoorverkeer in de VS. In Nederland valt te verklaren doordat ik er vorig jaar relatief weinig heb gereden en het meestal langere afstand was. Zwitserse pakkans van 82% is omdat ik er zo weinig heb gespoord.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: TERUGBLIK 2011

Bericht door deadlock »

kika schreef:
deadlock schreef: De trefkans (kans om een door een conducteur/treinbegeleider gecontroleerd te worden) was historisch laag met slechts 5%.
Noemen ze dat niet pakkans? 5% per trein, per rit inclusief overstap, per wat en waar? Ik had in 2011 zo'n getal van 20% in Nederland per reis, 15% in België per rit, in Duitsland 35% op lange afstandsverkeer en 4% op andere treinen, 7,5% op spoorverkeer in de VS. In Nederland valt te verklaren doordat ik er vorig jaar relatief weinig heb gereden en het meestal langere afstand was. Zwitserse pakkans van 82% is omdat ik er zo weinig heb gespoord.
Nee trefkans. Aangezien ik niet zwart reis is het geen pakkans ;)

In Duitsland heb ik een trefkans van 100% gehad maar ik heb slechts twee reizen gemaakt en dat was van begin tot eindpunt (München Hbf naar Amsterdam Centraal) en dan is het wel vrij logisch dat je gecontroleerd wordt.
Plaats reactie