hoe kan ik het best beginnen met een modelspoorbaan

Alles over modelspoor
Plaats reactie
hld/77/7701-78xx

hoe kan ik het best beginnen met een modelspoorbaan

Bericht door hld/77/7701-78xx »

Ik zou graag met een modelspoorbaan willlen beginnen maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. kan er ieman zeggen wel merk het best zou zijn daarvoor nemen en welke set van dat merk het best zou zijn. al bij voorbaat bedankt.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: hoe kan ik het best beginnen met een modelspoorbaan

Bericht door Steven »

je moet vooral zien in welk thema je wil werken.
Belgische baan of niet? elektrische treinen of ook diesel en stoom? Heuvellandschap of niet? stel uzelf eerst dat soort vragen.
tsjoek

Re: hoe kan ik het best beginnen met een modelspoorbaan

Bericht door tsjoek »

hallo,

Ben je thuis in de electronica dan zou ik zeggen neem gelijkstroom - heb je geen kaas gegeten van electiciteit of electronica dan zou ik wisselstroom (marklin) nemen.

Maak een planning - plan hoe je je modelbaan wil maken.
Sets is makkelijk - zelf een baan ontwerpen is een uitdaging

Hou het zeker klein - een te grote modelbaan thuis raakt nooit af

Lees de tips van Steven :-)

Wordt lid van een modelbouwclub - ik weet niet van welke regio je bent maar via "google" vind je de clubs zeker terug, er zijn er tientallen in Vlaanderen.

mvg
tsjoek
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: hoe kan ik het best beginnen met een modelspoorbaan

Bericht door Shrek »

tsjoek schreef: Wordt lid van een modelbouwclub - ik weet niet van welke regio je bent maar via "google" vind je de clubs zeker terug, er zijn er tientallen in Vlaanderen.
Dat laatste lijkt mij nog het belangrijkste. In een club vind je mensen waar je met alle vragen terecht kan over kleine of grote problemen. En je kan er natuurlijk ook veel leren over het bouwen van een baan :wink:
hld/77/7701-78xx

Re: hoe kan ik het best beginnen met een modelspoorbaan

Bericht door hld/77/7701-78xx »

Ok bedankt voor de uitleg.
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: hoe kan ik het best beginnen met een modelspoorbaan

Bericht door stefanic »

en vooral: ga eens wat rondneuzen op http://www.modelspoormagazine.be/newforum/default.asp
Daar komen vragen als de jouwe regelmatig naar boven. Registreer je, maak je kenbaar via 'nieuwe leden' in 'Modelspoor, algemeen en HO'. En wees gerust dat de bal vanzelf aan 't rollen gaat.
spoorwegrealist
Plaats reactie