MSTS: Screen gallerij

Alles over modelspoor
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

MSTS: Screen gallerij

Bericht door Accelerat »

Om niet heel de tijd het MSTS topic vol te spammen met screenshot's, leek mij het een beter idee om een screenshot topic te openen. Iedereen is welkom om wat te posten!

Vandaag heb ik de route România1 gereden, deze omvat een groot deel van Roemenië, maar het is een fictieve route. Laat ik het zo zeggen: Madurodam-Roemenië. :lol: Ondanks dat de bovenleiding mist op 95% van de route, is hij toch wel aardig om eens te rijden. :) De roemeense treinen voor MSTS zijn ronduit schitterend, alleen jammer dat de meeste roemeense routes gewoon weinig voor stellen tot nu toe.
Enfin!
Ik heb het stuk Sighisoara - Bucuresti via Brasov gereden: Afbeelding Op een kaartje lijkt het een heel groot stuk, in realiteit is het dat ook en de normale Intercity is ruim 5 uur onderweg, maar op de România1 duurt dat slechts een uur.
Afbeelding Op het station van Sighisoara staat de trein klaar. Bestaande uit IC en EC rijtuigen van de CFR.
Afbeelding Het vertrekuur heeft geslagen en langzaam gooien we de boel open richting de 160 km/h.
Afbeelding Afbeelding En al snel komen we aan te Brasov.
Afbeelding Het koersbord staat goed. :) Ook de deuren van de rijtuigen kunnen open en dicht met MSTS Bin. :D
Afbeelding "Opeens" is er een stukje bovenleiding.
Afbeelding Al snel na Brasov rijzen de bergen op en is het een adembenemend zicht.
Afbeelding Afbeelding Halteren in Predeal.
Afbeelding *Kan maar niet genoeg krijgen van de rijtuigen.* :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Ook voor de passagiers is het een prachtig uitzicht!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding en voor de machinist ook.
Afbeelding Afbeelding Langzaam wordt het landschap weer minder spectaculair.
Afbeelding Plots is er 3 km geklooit met 3D ballast. Tja ach...
Afbeelding Zonnebloempjes! :mrgreen:
Afbeelding M'n trein raast door Bucuresti-Triaj.
Afbeelding Aangekomen op het eindpunt: Bucuresti-Nord.

Eindoordeel: De route is "wel aardig". Jammer dat op een groot deel de bovenleiding mist en dat er hier en daar wel wat aangeklooit is met bovenleidingen en railzen. Maar het landschap is hetgeen wat hem dan toch wel weer erg mooi maakt!
eagleheart
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: MSTS: Screen gallerij

Bericht door eagleheart »

hoi,

Dit spel intrigeert mij wel, de uitbreidingen ervan(extra banen en treinen e.d.), zijn die ergens gratis te downloaden?
of moet daarvoor betaald worden?

mvg
Domien
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: MSTS: Screen gallerij

Bericht door Accelerat »

De uitbreidingen zijn zowel gratis op internet te vinden, als betaalde. Als je bijvoorbeeld naar Italië gaat kijken is ALLES gratis en van hele hoge kwaliteit! Duitsland daarentegen is bijna alles betaald (Protrain heb ik het in het bijzonder over) en de kwaliteit is wel "oké" vind ik zelf.
Presario

Re: MSTS: Screen gallerij

Bericht door Presario »

Op welke site('s) vind je die uitbreidingen? Want heb terug zin in het spel gekregen na uw screens te zien :).
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: MSTS: Screen gallerij

Bericht door Accelerat »

Frankrijk: www.activitysimulatorworld.net
- Uitleg voor de niet-franssprekende: Klik op: "Téléchargements dédiés à "Microsoft Train Simulator"" Vervolgens heb je links en rechts menu's die verwijzen naar bepaalde onderdelen voor MSTS (Overigens: Automortrices zijn electrische treinstellen, daar vergissen veel mensen zich in. :wink: )

Italië: www.trainsimhobby.net / www.trenomania.it / www.amicitreni.net
- Uitleg voor de niet-italiaanssprekende (Ook al staan er vertaal-links, die werken niet. :lol: ): Sezione Download is het "downloaddomein". Scenari betekend routes.

Roemenië: www.train-sim.ro (Hier werkt de engelse vertaling wel ;-) )

Hongarije/Slovenië/Servië/Bosnie: http://ferito-msts.atw.hu/ (Gewoon wat op de links klikken en je ziet plaatjes van wat ze bedoelen. :wink: )

Nederland: www.treinpunt.nl

België: http://wp1123189.wp154.webpack.hosteurope.de/
(Belgian tms of zoiets is bijna altijd halfbakken en 9/10 is er wel iets waardoor je daar niets kan downloaden, ook mailtjes sturen met dat je niet kan inloggen etcetera hebben totaal geen nut, dus bespaart u de moeite.)

Nederland: www.treinpunt.nl

Spanje: www.trensim.com

Duitsland: www.the-train.de

Ik hoop vandaag nog een kleine reportage te kunnen plaatsen! :)
Presario

Re: MSTS: Screen gallerij

Bericht door Presario »

Merci! Mij eens mee amuseren :).
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: MSTS: Screen gallerij

Bericht door Accelerat »

Zo gezegd, zo gedaan! Uw virtuele reporter heeft weer een verslagje! :mrgreen:
Afbeelding Per Intercity van 2e grootste italiaanse stad, Milano, naar Livorno aan de tyrheense kust.

Gebruikte routes: Milano-Bologna-Firenze & FI-PI-LI-SI 2000
Afbeelding Om jullie toch eens een ander beeld te geven, ditmaal een E402A locomotief! :mrgreen:
Afbeelding Langzaam trekken we op en rijden we Milano uit...
Afbeelding Al naar een half uurtje zijn we in Piacenza aangekomen!
Afbeelding ...maar blijkbaar is het er niet zo druk...
Afbeelding Dus snellen we verder naar Parma!
Afbeelding Aan 200 km/h!
Afbeelding Na Parma gepasseerd te hebben staan we al weer snel in Modena.
Afbeelding En weer verder snellen richting Bologna!
Afbeelding Na enkele minuten stop in Bologna, rijden we zachtjes het station weer uit...
Afbeelding En aan 180 km/h zitten we al redelijk snel in l'Appennino! :D
Afbeelding Afbeelding Ik houdt echt van dit stuk om te rijden. :)
Afbeelding Na een tunnel van 20 (u leest het goed, 20!) kilometer snellen we door Vernio.
Afbeelding Maar voor ik het door heb, staan we al weer in Prato, het begin van Toscane.
Afbeelding Zachtjes rollen we Firenze Santa Maria Novella binnen...

En dan moeten we snel kopmaken om de reis naar Livorno te vervolgen!
Het volgende stuk is op de route FI-PI-LI-SI 2000 gemaakt. (Firenze-Pisa-Livorno-Siena 2000)
Afbeelding In de vettura pilota moeten we nu verder rijden...
Afbeelding Langzaam rijden we Firenze Santa Maria Novella uit.
Afbeelding Ahh... Bella Toscana! 8)
Afbeelding Blijkbaar moeten we toch oppassen voor losliggend/vallend gesteente. :shock:
Afbeelding En bijna komen we aan in Empoli.
Afbeelding Aangekomen in Empoli stappen behoorlijk wat mensen uit, waarschijnlijk op weg naar hun buitenhuisje in de Chianti-regio. (Voor de wijn-kenners onder ons. :mrgreen: )
Afbeelding Vervolgens mogen we weer verder rijden richting de Tyrheense zee.
Afbeelding Omdat het landschap nu weer vlakker word, mogen we aan 160 km/h door Toscana vlammen!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Binnenrijden in Pisa...
Afbeelding Aangekomen in Pisa Centrale. :)
Afbeelding En dan het laatste stukje, aan 160 km/h vlammen naar Livorno.
Afbeelding Nog geen 10 minuten later komen de eerste livornese stations al. :shock:
Afbeelding Aangekomen op het eindpunt, Livorno Centrale!
Afbeelding Een kleine sfeer impressie. :mrgreen:

In de realiteit gaat er geen trein rechtstreeks van Milano naar Livorno via Firenze, maar wel via Genova, die doet er 4h30 over. Ik heb er via Firenze een kleine 3h30 over gedaan. Ideetje voor Trenitalia? :)

Vragen, opmerkingen of uw mening hoor ik graag! :D
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: MSTS: Screen gallerij

Bericht door Accelerat »

De vorige keer dat ik screens heb gepost, had ik mijn eigen topic over het hoofd gezien. :oops:
Enfin... Vandaag zijn we van de beierse hoofdstad, München natuurlijk, naar de wonderlijke stad in het oosten van Italië: Venezia!
Wegens grootschalige werkzaamheden tussen Rosenheim en Kufstein werd onze trein ,Eurocity 87 "Tiepolo" met eindbestemming Venezia Santa Lucia, uitzonderlijk omgeleid via de Karwendelbahn via Garmisch-Partenkirchen. Om de extra rittijd binnen de perken te houden, is besloten een half uur eerder te vertrekken vanuit München, zodat hij wel gewoon optijd zou aankomen in Venezia Santa Lucia.
Afbeelding De route die we vandaag gaan rijden.
Afbeelding Ondertussen staat Eurocity Tiepolo voorzien van Br101 als trekkracht klaar op het beginpunt: München HBF.
Afbeelding De tractiehendel gaat open en we rijden richting de Alpen.
Afbeelding Na enige tijd wordt het enkelspoor.
Afbeelding Grote bergen vormen zich en voor de treinbestuurder is het een magnifiek uitzich!
Afbeelding De eerste uitzonderlijke stop op de rit is bereikt: Garmisch-Partenkirchen.
Afbeelding Al snel hebben we de eerste grens passeerd: Wilkommen in Österreich!
Afbeelding Langzaam dalen we af naar Innsbruck.
Afbeelding Station Innsbruck is bereikt. Er moet hier kopgemaakt worden en onze Br101 wordt weer op de Eurocity Michelangelo terug naar München gestuurd.
Afbeelding Voor het stuk Innsbruck-Brennero hebben we een sterke Taurus erop gezet! Ondertussen is het ook beginnen sneeuwen...
Afbeelding 10 minuten later rijden we de Brennerpass op.
Afbeelding Steinach-am-Brenner
Afbeelding Afbeelding Ziehier een plaatsje op de Brenner dat bekend is bij menig treinspotter: Sankt-Jodok!
Afbeelding We steken de Brenner Autobahn over.
Afbeelding I benvenuti in Italia! :mrgreen: We passeren net de stroomsluis en met de pantograaf naar beneden, rollen we Brennero binnen alwaar weer een locwissel plaatsvind.
Afbeelding Omdat het zo koud is en sneeuwt, hebben de passagiers blijkbaar vandaag geen zin om te gaan roken. :wink:
Afbeelding Een kwartier later is het gestopt met sneeuwen en kunnen we met onze italiaanse E405 loc verder Italia in.
Afbeelding Met een snelheid van 110 km/h gaat het nu allemaal wat sneller.
Afbeelding Aankomst in Fortezza.
Afbeelding Naar mate we verder komen, lijkt de sneeuw steeds minder te worden.
Afbeelding Stazione di Bolzano.
Afbeelding E poi Trento!
Afbeelding De sneeuw lijkt gewoon te verdwijnen! :shock:
Afbeelding En even later komen we aan in Verona Porta Nuova! Op het andere perron staat de Eurocity Paganini al weer aan gegeven.
Afbeelding Na een korte stop knallen we weer verder richting Venezia! Voorbij Verona is de sneeuw gelukkig weg.
Afbeelding Stazione di Vicenza.
Afbeelding Na Padova is er altijd zo'n heerlijk stuk waar je heel hard door kan rijden. 8)
Afbeelding Na Mestre rijden we over de verbindingsbrug van het vaste italiaanse land, naar het eiland van Venzia.
Afbeelding Na 7,5 uur rijden komen we dan aan op ons eindpunt: Venezia Santa Lucia!

Gebruikt materiaal: Br101 (van Durch den Schwarzwald nach Offenburg), Taurus (van MSTSpainters.atw.hu), FS EC pack (van Trainsimhobby.net), E405 (van Trainsimhobby.net).
Gebruikte routes: Protrain Karwendelbahn, Brennerbahn (van SimTreni.net, aanrader!), Verona-Brennero (Trainsimhobby.net) & Torino-Milano-Venezia (Trainsimhobby.net)
Darko

Re: MSTS: Screen gallerij

Bericht door Darko »

sncf-sncb schreef: (Belgian tms of zoiets is bijna altijd halfbakken en 9/10 is er wel iets waardoor je daar niets kan downloaden, ook mailtjes sturen met dat je niet kan inloggen etcetera hebben totaal geen nut, dus bespaart u de moeite.)
het is belgian-tsm en tegenwoordig nieuwe site sinds juli en alles in orde nu (ik nam dan ook het roer over de website over)

http://www.belgian-tsm.be
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: MSTS: Screen gallerij

Bericht door Accelerat »

Inderdaad, de laatste 2 maanden werkt het wel gewoon naar behoren. :)
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: MSTS: Screen gallerij

Bericht door Accelerat »

En nu vandaag gewoon eens wat losse screens! :)
Afbeelding Primeur van Belgian-TSM; de Siemens HLE18, puik werk mannen! :wink:
Afbeelding Intercity Plus naar Triëste rijd zojuist door de stadsmuren van Roma.
Afbeelding Regionalzug rijdt van Brennero naar Innsbruck.
Afbeelding Interpici van de slovaakse grens naar Budapest.
Afbeelding Intercity voorzien van HLE18 Siemens rijdt de gewone lijn op richting Brussel.
Afbeelding Intercity naar Haarlem verlaat Maastricht.
Afbeelding Regionale Veloce van Bardonecchia naar Torino.
Afbeelding Afbeelding NS heeft een extra trein te vervoeren.
Afbeelding Beneluxtrein tussen Sint Katelijne Waver en Mechelen.
Afbeelding Even een sprong naar de jaren '90 in de Borinage.
Afbeelding Een klassiekje op de Au départ de St. Ghislain.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: MSTS: Screen gallerij

Bericht door Accelerat »

En daar gaan we weer! :)
Ik heb gisteren de route Bucuresti-Budapest virtueel gereden met Roemeense rijtuigen. Het eerste deel, van Bucuresti tot Curtici heb ik op de fictieve Timisoara-route gereden. Het deel van de Hongaarse grens tot Budapest heb ik op de Alföld V5 gereden.
Afbeelding Een kaartje van de route.
Afbeelding Met een locomotief van Joegoslavische makelij gaat het eerste deel prima lukken!
Afbeelding In volle vaart naar Craiova.
Afbeelding Craiova.
Afbeelding Filiasi
Afbeelding De locomotief, wat beter bekeken. :)
Afbeelding Op enkelspoor in een rustig slakkengangetje richting het Parcul National Domogled-Valea Cernei.
Afbeelding Aan de overkant van het water zien we Servië. :D
Afbeelding Heuvels...
Afbeelding Afbeelding Station van Timisoara.
Afbeelding Na enige uren al weer de laatste roemeense stad; Arad!
Afbeelding Eenmaal over de Hongaarse grens, wat zien we als eerste? Een Trabant! :D
Afbeelding Op het station van Lököshaza vind de locwissel plaats.
Afbeelding Onze Roemeense locomotief is aan de zijkant gezet...
Afbeelding ...en word vervangen door deze Hongaarse MÁV 43 locomotief.
Afbeelding Lököshaza-Békéscsaba is enkelsporig..
Afbeelding Even later kan de tractiehendel dan echt open!
Afbeelding Gyoma
Afbeelding De E60 Budapest-Oradea loopt ook een deel langs de lijn.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Szolnok met vijf minuten vertraging, het een na laatste stopstation van deze trein. De laatste 100 kilometer wordt in een ruk afgelegd.
Afbeelding Doortocht in Köbánya.
Afbeelding De verbrede bundels kondigen Budapest Nyugati Pályaudvár al aan...
Afbeelding Het eindpunt van de ruim 850 kilometer lange treinrit; Budapest Nyugáti Pályaudvár!

Voor de verandering heb ik er dit keer ook eens een Youtube filmpje bijgemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=uoL7Z4atwIM

Meningen worden op prijs gesteld!
Brent

Re: MSTS: Screen gallerij

Bericht door Brent »

sncf-sncb schreef: Afbeelding Een klassiekje op de Au départ de St. Ghislain.
Hoe moet je de deuren van dat materieel openen?
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: MSTS: Screen gallerij

Bericht door Accelerat »

Na het installeren van MSTS Bin ctrl+numpad 6/9 (afhankelijk van perronzijde) indrukken.
bluesky007

Re: MSTS: Screen gallerij

Bericht door bluesky007 »

Mijn plan is nu om de langste mogelijke onafgebroken route in een treinsim te berijden van Malmö tot Reggio di Calabria volgens dit plan:
Nord.png
Ik zal deze trip die ongeveer 36 uur in beslag zal nemen niet in één keer rijden :D
Daarom zal ik stuk per stuk screenshots posten van de delen die ik bereden heb.
Deze trip passeert oa in Kopenhagen, Hamburg, Berlijn, Munchen, Verona, Firenze, Rome, Napoli om te eindigen in Reggio di Calabria:
Voor diegene die zin hebben deze route ook te rijden, hier zijn alvast de eerste screenshots:

Vertrek te Malmö bij het krieken van de dag:
Malmo1.png
We rijden het station uit een trip van een kleine 3000km :D
Malmo2.png
...Volle gas op de Oresundbrug
Oresund.png
Het kunstmatige eiland tussen Zweden en Denemarken
eiland.png
Kastrup Airport
kastrup.png
Aankomst te Kopenhagen
Aankomst in Kopenhagen.png
Zo dit is het voor deze keer. Verdere screenshots volgen bij het vervolg van de route. Ik zal deze stuk per stuk posten.
Dit wordt een lange leuke trip :D:D
Plaats reactie