Seinhuis Antwerpen-Schijnpoort

Alles over modelspoor
peter74

Seinhuis Antwerpen-Schijnpoort

Bericht door peter74 »

Nadat ik van verschillende forumleden dokumentatie en plans van dit seinhuis gekregen heb (helaas geen foto's to nu) ben ik dit beginnen te bouwen op schaal H0 (1/87)
De bedoeling is, dat als het klaar is, het een plaatsje op het Belgische gedeelte van mijn modelspoorbaan krijgt. Bijna is het dus zover.
Hierbij alvast de foto's
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Enkel details op de laatste foto's:
Schrijfmat met schrijfboek, asbak, pakje Darcy sigaeretten en bureaulamp op het bureau.
Stofjas aan de deur van de kleerkast,
Waterketel op de kachel en kolenbak met schopje ernaast.
Gereedschap op werktafel
Werkman met typische zwarte spoorwegpet aan de tafel met een aantal magazines.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22512
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Seinhuis Antwerpen-Schijnpoort

Bericht door Steven »

een prachtig werkje
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Seinhuis Antwerpen-Schijnpoort

Bericht door Stef »

Knap!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Presario

Re: Seinhuis Antwerpen-Schijnpoort

Bericht door Presario »

Chapeau!
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Seinhuis Antwerpen-Schijnpoort

Bericht door Accelerat »

Ziet er goed uit! :wink:
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Seinhuis Antwerpen-Schijnpoort

Bericht door HLE 2302 »

Wow, grandioos gewoon !
Doe zo verder zou ik zo zeggen. :P
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Seinhuis Antwerpen-Schijnpoort

Bericht door Lukas »

Hoi

peter74,

Proficiat met je mooi werkje!!

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
peter74

Re: Seinhuis Antwerpen-Schijnpoort

Bericht door peter74 »

Nu het werk aan mijn seinhuis op zijn einde loopt (het is mijn tweede gebouwtje dat ik gebouwd heb, het eerste was het seinhuis van Hoboken-Kapelstraat)
kan ik stilaan mijn hoofdproject weer vanonder het stof halen. Ik was er begin vorig jaar aan begonnen, maar door verschillende omstandigheden, niet meer aan verder gedaan.
Hierbij alvast twee foto's. Ik zal voor dit project een nieuw draadje openen ter zijner tijd. De naam van het project is het station van "BOOM" gelegen aan lijn 52.
Afbeelding Afbeelding
jan_olieslagers
Berichten: 3525
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Seinhuis Antwerpen-Schijnpoort

Bericht door jan_olieslagers »

Om echt realistisch te zijn moesten die sigaretten Groene Michel zijn, en de magazines Playboy. Toch?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
peter74

Re: Seinhuis Antwerpen-Schijnpoort

Bericht door peter74 »

Om echt realistisch te zijn moesten die sigaretten Groene Michel zijn, en de magazines Playboy. Toch
Nee hoor, eigenlijk zou het beter een pakje tabak van Nybros, Belgam15 of zoiets zijn, met een boekje sigaretteblaadjes (lichblauwe verpakking) van Rizla+.

Een Playboy open op tafel waar altijd een baas kon binnenkomen?? (in de jaren 60 of 70??)
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: Seinhuis Antwerpen-Schijnpoort

Bericht door Marianne »

Mannen! :roll:

Nee, mooi stukje werk. Die details zijn erg leuk. Heeft heel wat tijd ingezeten volgens mij. Knap (wilde dat ik zo handig was)

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Seinhuis Antwerpen-Schijnpoort

Bericht door 2012 »

hoe doe je dat, die voegen wit en de stenen rood ? daar bestaat een techniek voor he ...
Afbeelding
Trammist

Re: Seinhuis Antwerpen-Schijnpoort

Bericht door Trammist »

Zeer mooi gedaan!
peter74

Re: Seinhuis Antwerpen-Schijnpoort

Bericht door peter74 »

Om de voegen (baksteenplaat van Slaters) mooi te laten uitkomen zullen de meesten wel hun eigen technieken hebben. Ik heb eerst de wanden met Humbrol nr.70, een matte bruin/rode kleur geschilderd. Nadat dit goed uitgehard is (Humbrol zegt 6 uur), voor mijzelf geef ik de voorkeur aan 48 uur (we hebben toch tijd nietwaar) heb ik er een ruim verdunde, water met een drupjeAgepon van Agfa, Tamiya XF12 (Japanese navy grey) overgesmeerd, en vrijwel direkt met een droge niet-pluizende doek schoon gewreven (schuin over de voegen zodat daar een miniem laagje verf in blijft)
In de plaats van die Agepon kan je ook een drupje afwasmiddel gebruiken.
Maar zoals alles...probeer eerst op een stukje afval, en doe dit bij voorkeur als de ruwbouw, zonder ramen en deuren, in elkaar staat.
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Seinhuis Antwerpen-Schijnpoort

Bericht door 2012 »

peter74 schreef:Om de voegen (baksteenplaat van Slaters) mooi te laten uitkomen zullen de meesten wel hun eigen technieken hebben. Ik heb eerst de wanden met Humbrol nr.70, een matte bruin/rode kleur geschilderd. Nadat dit goed uitgehard is (Humbrol zegt 6 uur), voor mijzelf geef ik de voorkeur aan 48 uur (we hebben toch tijd nietwaar) heb ik er een ruim verdunde, water met een drupjeAgepon van Agfa, Tamiya XF12 (Japanese navy grey) overgesmeerd, en vrijwel direkt met een droge niet-pluizende doek schoon gewreven (schuin over de voegen zodat daar een miniem laagje verf in blijft)
In de plaats van die Agepon kan je ook een drupje afwasmiddel gebruiken.
Maar zoals alles...probeer eerst op een stukje afval, en doe dit bij voorkeur als de ruwbouw, zonder ramen en deuren, in elkaar staat.

Ok, genoteerd, eerst kleur van de stenen en nadien de voegen mee flink verdunde verf dus en weer afdrogen... Ga da es testen, ik wil eigelijk een oude "gemetste" werkplaats maken voor locomotieven.
Plaats reactie