Station Noorderkempen - Brecht

Alles over modelspoor
Oneliner

Station Noorderkempen - Brecht

Bericht door Oneliner »

Beste treinliefhebbers,

Ik ben een 23 jarige student Journalistiek die in februari/maart op stage moet naar Brussel. Bij het kiezen van de stageplaats (Mei 2008) stond september als startdatum voor de spooktrein uit Brecht. Rekening houdend met het feit dat ik PAS in februari op stage vertrok, had ik een beetje vertraging/uitstel wel ingecalculeerd.

Het uitstel naar oktober, later november was geen probleem, want 14 december werd dé nieuwe startdatum van de trein. Als ik de discussies hier goed gevolgd heb (ik ben trouwe lezer hier, sinds de polemiek rond het station) stond de halte zelfs in de dienstregelingstabellen vanaf 14 december. De trein zou rijden vanaf 6:07 tot 20:07, elk uur 1 trein.

ZO concreet was het allemaal nog niet geweest. Ondertussen zette ik mijn handtekening onder een stagecontract bij de VRT. De trein ging rijden, ik raakte "vlot" in Brussel. Ondertussen heeft de top van de NMBS ook die datum afgeschoten...
Volgende datum? "Goh, voor 2010 zien we die niet rijden"

Concreet, ik mag dus nu mijn hoofd breken over hoe ik vlot in Brussel geraak. Antwoord: Niet.
Neem ik de bus naar Roosevelt, Trein Antwerpen - Brussel, Brussel - Meiser ben ik zo'n twee en half uur onderweg, enkel. Totaal niet realistisch dus om dag in, dag uit op die manier te pendelen.
Dus moet ik op zoek naar een wagen om heen en weer te pendelen, of een kot/studio zoeken in Leuven/Brussel. Dit grapje kost mij, als student, enorm veel spaarcentjes! Een Kot + treinabonnement kost snel 650€ voor de twee maanden.

Nu was de vraag in hoeverre ik via de NMBS iets kan recupereren? Niet alleen ben ik die zever rond dat station kotsbeu, maar dat die trein mij nu al geld begint te kosten zonder dat hij effectief rijdt maakt me kwaad.