Rail Simulator

Alles over modelspoor
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Rail Simulator

Bericht door e49memling »

Zijn er al gelukkige :?: eigenaars van dit nieuwe ding?
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Zie ook topic over MSTS. Ik heb dit het voorbije weekend enkele keren gespeeld.

Goede punten: graphics, potentieel een goede sim want de basis is volgens mij goed uitgewerkt.
Slechte punten: bugs, fouten, onvolkomenheden, ontbrekende zaken (in deze opsomming zitten bewust synoniemen). Je krijgt echt de indruk dat je met een testversie aan het spelen bent, wat spijtig is gezien dit £27 of 38 euro kost (zonder BTW). Voorbeelden: driver guide (gelijkaardig aan deze van MSTS) toont nu wel meerdere sporen en wissels maar toont amper 50 meter in afstand (probeer maar eens op tijd een wissel te verzetten), kan niet uitgezoomd worden en verandert ook niet als je kop maakt met uw trein (blijft altijd op cab 1 gefocust). In de externe view werken de pijltjestoetsen niet vooraleer je eerst met de muis het camerapunt hebt veranderd. De route-editor ziet er interessant uit maar heeft evenveel bugs, zoals (naar het schijnt) zeer moeilijke manier om nog maar een wissel te maken. Ook geraak je er niet uit zonder op te slaan (enige manier is het game killen).

Enfin, dit kon iets mooi zijn maar je zit opgezadeld met iets waar men eigenlijk nog enkele maanden werk aan heeft. Een handleiding is er ook niet (behalve het schamele boekje), er zijn nog geen developer's tools te vinden, enz. Kuju heeft nog veel werk voor de boeg. Ik hoop dat ze snel genoeg met de nodige patches of service packs komen. Voorlopig is de 6 jaar oude MSTS nog beter qua gameplay.
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

oeps, nog effe wachten dus....
tom007

Bericht door tom007 »

ik heb de mijne besteld maar is in vertraging bij de leverancier.
Wover

Bericht door Wover »

tom007 schreef:ik heb de mijne besteld maar is in vertraging bij de leverancier.
Vorige week stond hij al mooi te pronken in de rekken van de FRS van Herentals, maar ik had de mijne ook al online ergens anders besteld, en daar spreekt men ook van een levertijd van 3-4 weken...
tom007

Bericht door tom007 »

ik zal ik eens gaan kijken in de FRS. Of in de extrazone. daar heb ik nog een kortingsbon van 5 euro.
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Het blijft hier ijzig stil over dit onderwerp.
Dus niet de grote vernieuwing op simulatorgebied?
Wover

Bericht door Wover »

Ik heb em vorige week of twee weken geleden in de bus gevonden, maar door een probleem met mijn pc kan ik het niet spelen.

Gelukkig heb ik nog een andere pc staan, maar daar heb ik het niet veel op gespeeld wegens onhandig en trage pc...

Maar van wat ik ervan heb gezien vond ik het inderdaad niet enorm indrukwekkend, het is wel tof om te spelen hoor, daar niet van, maar ik mis toch iets :).
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Ik wacht tot er deftige patches komen alvorens ik het terug speel. Als die er niet komen dan zal dat CD'ken ergens ver weg eindigen vrees ik.
Sander

Bericht door Sander »

Ik vind het ding qua geluid trouwens ook wel fraai, vooral die 101!
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Ik wacht op MSTS 2 die in 2008 uitkomt. MSTS is bij mij al ergens ver weg geëindigd.

BDJ
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1215
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Ik speel liever met echte treinen :P
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Dat ook ja :wink:

BDJ
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Tim schreef:Ik speel liever met echte treinen :P
Geen ontsporingske spelen hé jongen :D :D :D :D :D
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Rail Simulator

Bericht door Adler »

e49memling schreef:Zijn er al gelukkige :?: eigenaars van dit nieuwe ding?
Ik ben sinds enige dagen gelukkige eigenaar :)
De graphics en het geluid zijn wel heel goed.
Ik heb al uren met de duitse elok 101 gereden :) Dit is verslavend.
Plaats reactie