MSTS

Alles over modelspoor
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: MSTS

Bericht door Accelerat »

Afbeelding Eurocity uit Nice-Ville is zojuist aangekomen in Milano-Centrale.
Afbeelding Het zat Cisalpino vandaag niet erg mee! Een ETR470 laat het afweten en vervolgens de vervangende Cisalpino locomotief ook, gelukkig heeft SBB nog wat staan. :D
Afbeelding ADIF wilde toch eens testen of Euromed geschikt was voor hogere snelheden, zie hier een test op de LGV Méditaranée! :)
Bartjedj

Re: MSTS

Bericht door Bartjedj »

Een vraagje: is het mogelijk om in MSTS om te lopen? Maw; is het mogelijk om van stuurpost te wisselen? Standaard niet, maar is daar mss een patch voor?

BDJ
Dietrich

Re: MSTS

Bericht door Dietrich »

Ik geloof dat dat kan met MSTSbin, maar het moet ook met de loc zelf mogelijk zijn. Dus niet met de standaardlocs van MSTS.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: MSTS

Bericht door Accelerat »

Met MSTSbin kun je van cabine wisselen ja. :wink: Dit zit nog maar in enkele loc's. Het mooie van MSTSBin is ook, dat als je een trein hebt met veel verschillende passagierswagonnen, je kun kiezen welke passengerview je neemt. :) Voor meer (basis-) info over MSTS, stuur maar een berichtje. :wink:
Trainspotterke

Re: MSTS

Bericht door Trainspotterke »

Goh, ik ben er ooit eens in geslaagd om van een 62 ook met beide cabine's te kunnen rijden. Na het installeren van die MSTS Bin-patch moest ik dan nog wat foefelen met de .CAB-files (posities van de cabine tov de rest van de loc instellen) en dan kon het ook!
Bartjedj

Re: MSTS

Bericht door Bartjedj »

Helloow

Ik heb vanavond de route Brussel-Antwerpen gedownload en geïnstalleerd. Nu moet ik dat installme.bat-bestand uitvoeren, maar Vista weigert het de toegang tot de bestanden. Normaal moet je dan "uitvoeren als administrator" aanvinken bij eigenschappen, maar dat gaat niet.

Iemand een oplossing?

BDJ

Edit: heb het al opgelost. Het is me gelukt om op Vista de admin-account op te roepen, waarop alle programma's vrij zaken kunnen kopiëren, zonder bevestiginsschermen.
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: MSTS

Bericht door doggys2 »

Dietrich schreef:Ik geloof dat dat kan met MSTSbin, maar het moet ook met de loc zelf mogelijk zijn. Dus niet met de standaardlocs van MSTS.
Om van cabine te wisselen moet je ook een extra .cvf-file ( deze file krijgt de toevoeging _rv aan zijn bestandsnaam ) maken en vroeger moest dat handmatig maar nu is er een programaatje rv_cvf_maker en dat gaat snel en eenvoudig maar ik weet niet of het voor alle locs gaat.
Om te wisselen ga je via F9 naar de andere cabine, aanklikken en toets1 ( NIET op het numeriek toetsenbord ) drukken en klaar is kees.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Bartjedj

Re: MSTS

Bericht door Bartjedj »

Helloow

Na veel problemen en meermaalse pogingen er eindelijk in geslaagd om MSTSBin te doen werken.
De cab-switch aan de praat gekregen (nog maar bij 1 stel, mr we weten nu hoe het moet :wink: )
Nu zit ik enkel nog met een vraag over die lichten: hoe pas je die aan in de *.eng-files?
Ik heb al de bijgeleverde handleiding van bin gelezen, net als verscheidene sites, maar geraak er niet aan uit :oops:

Iemand die hier al in geslaagd is :?:

BDJ
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: MSTS

Bericht door doggys2 »

Ik dacht dat bij de laatste versies van MSTS Binpatch de lichten ook aangepast werden maar ben niet zeker en ga het even nakijken.
Vroeger moest dat manueel en dat was wel een heel gedoe en hoe weet ik niet meer juist maar ik heb er misschien nog wel iets van.

Ik ben wel vanaf morgen een viertal dagen afwezig.

crazyhorse
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: MSTS

Bericht door Accelerat »

Afbeelding :mrgreen: Afbeelding Afbeelding Mijn Aqualysje in Le Mans. :)
Afbeelding Corailtje naar Bar le Duc.

Ik schrok me gisterenavond kapot dat de beelden er opeens zo goed uit zagen met mijn 256 mb videokaart. :o :D
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: MSTS

Bericht door Accelerat »

Afbeelding Wat SBB wagentjes in de Alpen. :)
melle

Re: MSTS

Bericht door melle »

Nu even wat tijd voor ECHTE, en MOOIE screens (= grapje voor de mopperkonten onder jullie)

"Een uitwisselingsproject teisterde de NMBS & de FS. Een HLE27 met GF-Koppeling + MUX moesten samen met een reeks M4 gemoderniseerd, het onderspit delven. Ze kwamen tussen fossano en Limone PT terecht, waar ze geregeld IR diensten verzekeren, met hun automatische koppeling.
Afbeelding HLE27 met een sloop M4'en, die van Fossano naar Cueno rijden om gekoppeld te worden aan een 2de HLE 27 en sloop M4'en, om vervolgens verder te rijden naar Limone PT.
Trainspotterke

Re: MSTS

Bericht door Trainspotterke »

Eigenlijk ZO onrealistisch nog niet, aangezien er in Italië ook 3000 V = op de bovenleiding zit! :P
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: MSTS

Bericht door Accelerat »

Even een Italia-special! Afbeelding Eurostar Italia van Roma naar Reggio di Calabria, hier in Napoli-Mergelina.
Afbeelding Espresso van Siracusa naar Napoli.
Afbeelding Dezelfde Espresso, als hij net van de boot komt in Villa San Giovanni.
Afbeelding In Villa San Giovanni komt het stuk uit Reggio di Calabria erbij en moet er wat gerangeerd worden.
Afbeelding Aankomst in Napoli Piazza Garibaldi.
Afbeelding Il vesuvio in noodweer in Milano.
Afbeelding ETR450 als Eurostar Italia van Perugia naar Roma.
Afbeelding ETR485 als T-biz van Bolzano onderweg naar Roma-Termini.
Afbeelding E444R met wat Eurostar City Italia wagonnen opweg naar het Franse Lyon, hier net buiten Torino.
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: MSTS

Bericht door Mechanik »

ben blij om te zien dat MSTS nog zo springlevend is;
Het italiaanse mateiaal heeft ook duidelijk een sprong vooruit gemaakt.
Hoeveel GB omvat je MSTS folder nu , als ik vragen mag?
Plaats reactie