Pagina 1 van 1

In De Standaard deze week: 60.000 € voor een metrobestuurder

Geplaatst: 07 okt 2011, 22:11
door COCOKEN007
Hoi iedereen,

in de standaart deze week stond erin dat ze de lonen van een metrobestuurder gaan optrekken naar 60.000€ bruto perjaar.
De reden is dat London zo een dure stad is en dat ze hun loon naar de stad gaan aanpassen.
En wij TBS maar zeggen dat het janetten zijn , je ziet wie het meeste verdient.
Ongeveer 5.000€ bruto per maand.
Niet slecht
Vg
Cocoken :wink:

Re: in de standaart deze week 60000 € voor een metrobestuurd

Geplaatst: 08 okt 2011, 12:40
door Dieselfreak
COCOKEN007 schreef:Ongeveer 5.000€ bruto per maand.
& Hoeveel Euro nétto per maand?

Re: in de standaart deze week 60000 € voor een metrobestuurd

Geplaatst: 08 okt 2011, 12:54
door Steven
Dieselfreak schreef:
COCOKEN007 schreef:Ongeveer 5.000€ bruto per maand.
& Hoeveel Euro nétto per maand?
Dat hangt af van, samenstelling gezien he.

Een alleenstaande gaat van datzelfde loon minder over houden dan een man met vrouw en kinderen(3 bijvoorbeeld) ten laatste, scheelt hem al snel paar 100 euro.

Re: in de standaart deze week 60000 € voor een metrobestuurd

Geplaatst: 08 okt 2011, 14:26
door K V B
COCOKEN007 schreef:Hoi iedereen,

in de standaart deze week stond erin dat ze de lonen van een metrobestuurder gaan optrekken naar 60.000€ bruto perjaar.
De reden is dat London zo een dure stad is en dat ze hun loon naar de stad gaan aanpassen.
In Zwitserland is het ook gebruikelijk dat men met de levensduurte rekening houdt. In Zürich zijn de lonen hoger dan in Bern bijvoorbeeld. Machinisten met standplaats in Erstfeld (de gelukzakken) krijgen minder dan die met standplaats Zürich...

Re: in de standaart deze week 60000 € voor een metrobestuurd

Geplaatst: 08 okt 2011, 14:34
door Steven
K V B schreef:
COCOKEN007 schreef:Hoi iedereen,

in de standaart deze week stond erin dat ze de lonen van een metrobestuurder gaan optrekken naar 60.000€ bruto perjaar.
De reden is dat London zo een dure stad is en dat ze hun loon naar de stad gaan aanpassen.
In Zwitserland is het ook gebruikelijk dat men met de levensduurte rekening houdt. In Zürich zijn de lonen hoger dan in Bern bijvoorbeeld. Machinisten met standplaats in Erstfeld (de gelukzakken) krijgen minder dan die met standplaats Zürich...
Beide plaatsen liggen ook in andere kantons, heeft da er dan niks mee te maken of weegt da te weinig door? Want nationale wetten, kantonnale wetten, ....

Re: in de standaart deze week 60000 € voor een metrobestuurd

Geplaatst: 08 okt 2011, 17:16
door nighttrain
COCOKEN007 schreef:Hoi iedereen,

in de standaart deze week stond erin dat ze de lonen van een metrobestuurder gaan optrekken naar 60.000€ bruto perjaar.
De reden is dat London zo een dure stad is en dat ze hun loon naar de stad gaan aanpassen.
En wij TBS maar zeggen dat het janetten zijn , je ziet wie het meeste verdient.
Ongeveer 5.000€ bruto per maand.
Niet slecht
Vg
Cocoken :wink:
Ik begrijp niet goed de link naar "janetten",
Maar bon, ze besturen evengoed een reizigers trein als in België.Als je een ritje Heatrow naar Cockfosters moet doen ben je bijna 2 uur onderweg of laten we zeggen Leuven => Oostende Voor de anciens op het Forum
2X Gent => Leuven omnibus of 2X Antwerpen => Nivelles ,maar dan boven de grond,was ook niet de meest exotische dienst
Ziehier de weddeschalen voor de Britse operatoren: http://www.traindrivertrainee.com/Train ... tions.html
Opgelet voor de krantenpraat London Underground betaalt 42424£ = 49200€
In Engeland betaal je gauw 400£ /maand voor 1 kamertje met lavabo , 10€ voor een pakje cigaretten,een halfopen huis 350.000£ of een goeie 400.000€

Re: in de standaart deze week 60000 € voor een metrobestuurd

Geplaatst: 26 okt 2011, 07:59
door K V B
Steven schreef:
K V B schreef:
COCOKEN007 schreef:Hoi iedereen,

in de standaart deze week stond erin dat ze de lonen van een metrobestuurder gaan optrekken naar 60.000€ bruto perjaar.
De reden is dat London zo een dure stad is en dat ze hun loon naar de stad gaan aanpassen.
In Zwitserland is het ook gebruikelijk dat men met de levensduurte rekening houdt. In Zürich zijn de lonen hoger dan in Bern bijvoorbeeld. Machinisten met standplaats in Erstfeld (de gelukzakken) krijgen minder dan die met standplaats Zürich...
Beide plaatsen liggen ook in andere kantons, heeft da er dan niks mee te maken of weegt da te weinig door? Want nationale wetten, kantonnale wetten, ....
Het Kanton heeft invloed op hoeveel belastingen je betaalt, en eventueel hoeveel kindergeld. Maar lonen vallen onder de CAO, en die is nationaal. Overigens is men bij de SBB op dit moment het hele salarissysteem aan het vereenvoudigen (met minder schalen) maar daar is nogal wat protest tegen onder het personeel.