Pagina 3 van 6

Geplaatst: 16 mar 2006, 22:01
door Joeri
Steek dat geld liever in een verbetering van de sporen, want ik vind het op sommige delen nogal erg... :shock: En een heropening van de spoorlijn naar Dunkerque. Trouwens, een verlenging nar Nederland zie ik al helemaal niet zitten.

Geplaatst: 16 mar 2006, 22:48
door Shrek
Steven schreef:
Shrek schreef:elektrificeren naar frankrijk moet dan onder 25kv, dus het zal wel een 41je worden denk ik zo :P
waarom moet da 25 KV zijn? verklaar u nader?
duinkerke zelf is op 25 kv gelektrificeerd dacht ik, dus waarom zouden de fransozen er opeens een dubbele spanning willen van maken? op kortrijk-lille en doornik-lille doen ze het toch ook niet?

PS: mijn 250e post :P

Geplaatst: 16 mar 2006, 22:50
door Jonathan
En op de lijn 130a? En de lijn 96f :?:

Geplaatst: 16 mar 2006, 22:52
door Steven
Shrek schreef:
Steven schreef:
Shrek schreef:elektrificeren naar frankrijk moet dan onder 25kv, dus het zal wel een 41je worden denk ik zo :P
waarom moet da 25 KV zijn? verklaar u nader?
duinkerke zelf is op 25 kv gelektrificeerd dacht ik, dus waarom zouden de fransozen er opeens een dubbele spanning willen van maken? op kortrijk-lille en doornik-lille doen ze het toch ook niet?

PS: mijn 250e post :P
ik dacht mits navraag nog te weten da duinkerke nog diesel was en is

Geplaatst: 16 mar 2006, 22:57
door Elgar
Steven schreef: ik dacht mits navraag nog te weten da duinkerke nog diesel was en is
Duinkerken is wel gëelektrificeerd met 25kV~
Zie maar op deze kaart, deze bron is wel betrouwbaar denk ik.

Geplaatst: 16 mar 2006, 23:31
door prahsharp
en als ze nu ineens van calais tot de panne onder 25kv zetten, kan er rechtstreeks van antwerpen naar "het gat onder de zee" gereden worden, als ik zo op het eerste zicht kijk is dat korter dan via lille ofzo

Geplaatst: 16 mar 2006, 23:32
door Joeri
Dunkerque is zeker en vast voorzien van 25KV, ik kom er genoeg...
Op 130a is er 3000V= tot in het station van Jeumont, op lijn 96 3000V= tot in Quévy.

Geplaatst: 17 mar 2006, 15:10
door Bastiaan
Ik ken de details van de Kusttram niet, maar volgens mij veronderstellen de meeste van jullie dat deze lijn in de vorm van een echte spoorlijn wordt doorgetrokken. Het lijkt mij echter waarschijnlijker dat deze nieuwe lijn als tramlijn wordt uitgevoerd en wordt voorzien van de spoorbreedte en bovenleidingsspanning die op de rest van de Kusttram ook wordt gebruikt.

Geplaatst: 17 mar 2006, 16:07
door Bart
1607 schreef:Knokke-zoute? mmmmmm.... daar hebben ze allemaal al nen auto van minstens 50.000 euro ze. denk niet dat die zouden er gebruik van maken. voor de vlamingen zou het beter zijn naar frankrijk aangezien daar bepaalde dingen goedkoper zijn.
Burgemeester Lippens heeft ooit gezegd dat de tramdraden zijn badstad ontsieren. :)
Dus ik denk niet dat hij daar ooit de toelating voor zal geven dat zijn mondaine Knokke Zoute ook door tramdraden zal ontsierd worden.
In het regio nieuws (Brugge oostkust) heeft in januari gestaan dat ze de kusttram willen doortrekken tot Brugge.
Zal er waarschijnlijk ook nooit van komen, maar dat vind ik al een veel betere oplossing. Want tijdens de wintermaanden is het treinaanbod tussen Brugge en Knokke/Blankenberge erg schaars.
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_129897.html

Geplaatst: 17 mar 2006, 18:07
door JPL107
De frigobox toeristen komen ook nog altijd naar Knokke. :lol:
Beslist de Vlaamse regering daar niet over? In Knokke kunnen ze natuurlijk wel bezwaarschriften indienen.

Geplaatst: 17 mar 2006, 18:52
door Jonathan
Elgar schreef:
Steven schreef: ik dacht mits navraag nog te weten da duinkerke nog diesel was en is
Duinkerken is wel gëelektrificeerd met 25kV~
Zie maar op deze kaart, deze bron is wel betrouwbaar denk ik.
Zijn er maar zo weinig lijnen in Frankrijk :?:

Geplaatst: 17 mar 2006, 19:45
door Slos
Jonathan schreef: Zijn er maar zo weinig lijnen in Frankrijk :?:
Da's maar een héél klein stukje van Frankrijk hoor. Hier zie je volledig Frankrijk.

Geplaatst: 17 mar 2006, 19:53
door Jonathan
Slos schreef:
Jonathan schreef: Zijn er maar zo weinig lijnen in Frankrijk :?:
Da's maar een héél klein stukje van Frankrijk hoor. Hier zie je volledig Frankrijk.
Toch niet zoveel als bij ons, denk ik.

Geplaatst: 17 mar 2006, 20:20
door Wover
België heeft het dichtste spoorwegnet, maar ik denk niet dat we meer lijnen dan Frankrijk hebben hoor! :P

Geplaatst: 17 mar 2006, 20:31
door Jonathan
Wij, in België. Het dichtste net ter wereld :?: