Kusttram tot Duinkerke

Smalspoor, tram en light-rail in het buitenland
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Jonathan schreef:Mijn zuster zit er telkens op tussen Bredene en Blankenberge. De tram heeft volgens haar veelal problemen.
Altijd problemen in Bredene zeker? :oops:
Joeri

Bericht door Joeri »

On-topic : dat verhaaltje doet al héééééééél erg lang de ronde...

Persoonlijk zie ik meer in het heropenen van de spoorlijn, en het verlengen van de IR (die nu bijna een uur staat te niksen in De Panne).
Jonathan

Re: Kusttram tot Duinkerke

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:
Jonathan schreef:. Er is natuurlijk meer vraag daarvoor langs Vlaamse kant dan langs de Franse. Logisch ook, kent gij Vlamingen die in Duinkerke zouden gaan shoppen en één gaan drinken? Maar ik denk wel dat er veel Franstaligen zijn die in De Panne, Oostduinkerke en Koksijde gaan gaan shoppen en één drinken?
Jonathan ik stel geregeld vast da je zinnen post die zichzelf 100% tegenspreken
Voor de mensen van de HORECA en WINKELS, natuurlijk. Die Zelfstandigen in de westelijke kustgemeenten kunnen er maar wel bij varen. Die bij de franstalige Noordelijke kustgemeenten eerder niet, denk ik.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ik weet, dat ik naar Bray-Dunes trek, zodra ik dat vlot kan met de trein. Of nog verder, Sangatte, of zo. Sorry, maar jaar na jaar ben ik meer te vinden voor de rustige stranden in Noord-Frankrijk dan de overbevolkte, volgebouwde stranden aan de Belgische Kust. En ik ben niet de enige...

Duinkerken is nogal grauw, akkoord, maar het is een uitstekende uitvalsbasis voor een groot stuk van Noord-Frankrijk, dat net zo aantrekkelijk of nog aantrekkelijker is als de Westhoek.
JPL107
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:48
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

Is die lijn tussen De Panne en Duinkerke geëlektrificeerd?
Joeri

Bericht door Joeri »

Neen, buitendienstgesteld in 1991, terwijl Deinze - De Panne pas in 1995 onder draad kwam. Ik moet wel zeggen dat de lijn er nog helemaal ligt, in betrekkelijk goede staat, behalve enkele delen die onder het zand zitten.
JPL107
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:48
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

Dan gaan ze moeten elektrificeren of een diesel inzetten.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

elektrificeren naar frankrijk moet dan onder 25kv, dus het zal wel een 41je worden denk ik zo :P
sable

Bericht door sable »

e49memling schreef:
Jonathan schreef:Dan zit je met het Zwin. Ik denk niet dat De Lijn daar de kusttram doorkrijgt...
Tunnel?? De helft van de tijd gevuld met zout water :D
Hoe ver is het rond 't Zwin?

Tunnels kunnen gemaakt worden Zo dat er geen water in komt, zoals de lijn Antwerpen - Gent (onder de Schelde).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Shrek schreef:elektrificeren naar frankrijk moet dan onder 25kv, dus het zal wel een 41je worden denk ik zo :P
waarom moet da 25 KV zijn? verklaar u nader?
sable

Bericht door sable »

Frankrijk zal geen 3kV willen habben op hen grondgebied. Ze hebben al 1,5 kV en 25kv. Nog eene zal wel te veel zijn.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

het is een grensbaanvak he das altijd al iets anders :-) zelfs de luxemburgers hebben 3 kv :-) ook al is dat hun spanning niet en hebben ze er geen materieel voor :-)
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Steven schreef:het is een grensbaanvak he das altijd al iets anders :-) zelfs de luxemburgers hebben 3 kv :-) ook al is dat hun spanning niet en hebben ze er geen materieel voor :-)
en de 3000 dan?

//yep, 200ste bericht voor de 2de x op HGBTF (op het vorige zat ik al bijna aan 1000 d8 ik?!)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

SIMPY.be schreef:
Steven schreef:het is een grensbaanvak he das altijd al iets anders :-) zelfs de luxemburgers hebben 3 kv :-) ook al is dat hun spanning niet en hebben ze er geen materieel voor :-)
en de 3000 dan?

//yep, 200ste bericht voor de 2de x op HGBTF (op het vorige zat ik al bijna aan 1000 d8 ik?!)
ik bedoel voor passagiersverkeer :-) want daar hebben we het nu effe over :-) ze gebruiken die enkel voor die IR naar luik en das ook al gene vette op zich daarom da ik die niet echt mee aan het tellen was
sweek

Bericht door sweek »

Een tramlijn door drie landen! Het zou best mooi zijn.
Een tram/light rail lijkt me toch best door het Zwin te kunnen. Het is een heel erg natuurvriendelijke vorm van transport.
Plaats reactie