Kusttram tot Duinkerke

Smalspoor, tram en light-rail in het buitenland
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Da's enorm spijtig...
KB
Berichten: 636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Bericht door KB »

groentje schreef:Overigens, zijn het niet vooral de Nederlandse maatschappijen die de grenstrajecten niet meer rijden, en niet zozeer De Lijn? Dat weet ik niet, ik woon niet langs de grens.
In Limburg is het vooral (bijna alleen) De Lijn die de grens oversteekt met diverse lijnen naar Maastricht. Voor zover ik weet zijn dit redelijk goed beklante lijnen. De Nederlandse maatschappij Hermes rijdt een regelmatige verbinding tussen Sittard en Maaseik (ook in het weekend) en enkele schoollijnen naar Maaseik. Voorts zijn er in het noorden (regio Hamont-Achel, Neerpelt, Lommel) nog enkele lijnen van een Nederlandse maatschappij, maar die lijnen ken ik niet echt. In die lijnen is bij mijn weten wel gesnoeid.
Laatst gewijzigd door KB op 17 sep 2006, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Re: Kusttram tot Duinkerke

Bericht door 5307 »

SIMPY.be schreef:aj aj aj :(

ai ai ai :( :wink:
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

MaiKeg schreef:(Over Breskens - Brugge)
Vervoersbewijzen van beide vervoersmaatschappijen zijn dan ook geldig op de bewuste lijn.
Maar alleen tot de grens. Door de tariefwijzigingen bij De Lijn van de laatste jaren was het oorspronkelijke concept, waarbij de reizigers tussen een vervoerbewijs uit Nederland of van De Lijn konden kiezen, niet meer houdbaar.
MaiKeg schreef:Maar zo heeft De Lijn vorig jaar ook nog gesnoeid in het grensoverschrijdend vervoer in het oosten van Limburg (kanten van Maastricht), dit door zogezegde "probleemlijnen".
Dat is me niet zo opgevallen. Wat is er veranderd dat?
Er zijn wellicht nog wel enkele andere voorbeelden, maar dit zijn degene waar ik weet van heb...
MaiKeg schreef:Het ligt eigenlijk vooral aan de koppigheid van beide maatschappijen. Grensoverschrijdend vervoer is prachtig, maar men moet wel willen samenwerken, en blijkbaar lukt dat niet in elke entiteit...
Problematisch zijn vooral ook de jarenlange bezuinigingen in Nederland, opgelegd door de Rijksoverheid. Niet zelden wordt er dan het eerst gesneden in de grensoverschrijdende lijnen.

Groetjes,

Rian
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

KB schreef:In Limburg is het vooral (bijna alleen) De Lijn die de grens oversteekt met diverse lijnen naar Maastricht. Voor zover ik weet zijn dit redelijk goed beklante lijnen. De Nederlandse maatschappij Hermes rijdt een regelmatige verbinding tussen Sittard en Maaseik (ook in het weekend) en enkele schoollijnen naar Maaseik. Voorts zijn er in het noorden (regio Hamont-Achel, Neerpelt, Lommel) nog enkele lijnen van een Nederlandse maatschappij, maar die lijnen ken ik niet echt. In die lijnen is bij mijn weten wel in gesnoeid.
De Lijn heeft de bussen van lijn 15 ingekort tot Molenbeersel Grens. Vanaf 10 december rijdt trouwens Veolia (ex-BBA) in Nederlands Limburg en er wordt dan samengewerkt (!) met De Lijn voor een lijn Sittard - Maaseik - Weert.

Groetjes,

Rian
Dendraed

Re: Kusttram tot Duinkerke

Bericht door Dendraed »

Ik heb hieronder een link naar een artikel van Den draed over het spoor tussen Duinkerke en Adinkerke gezet:

http://nl.dendraed.com/het-gemiste-spoo ... adinkerke/
Plaats reactie