Zwaar ongeluk met Kusttram

Smalspoor, tram en light-rail in België
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Zwaar ongeluk met Kusttram

Bericht door Asterix »

Blijkbaar zwaar ongeluk met de Kusttram in Oostduinkerke: tram op overweg ingereden op werfcabine met 2 technici op het dak. Bestuurder zit gekneld, de technici zijn zwaar gewond, net als iemand op de tram. Er zouden ook nog 15 kinderen op de tram hebben gezeten.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Zwaar ongeluk met Kusttram

Bericht door Stef »

Drie zwaargewonden na ongeval met kusttram

Bij een ongeval met de kusttram in Oostduinkerke zijn vanmiddag verschillende mensen zwaargewond geraakt. Op een overweg is de tram gebotst tegen de kraanarm van een mobiele werkplaats. De bestuurder van de tram zit nog gekneld.

De kraanarm ging de tram in waardoor er drie mensen zwaargewond raakten. Bij de zwaargewonden zijn twee arbeiders die er aan het werk waren en de bestuurder van de tram. Hij zit nog altijd gekneld.

Op de tram reed ook een groep schoolkinderen mee. Enkelen onder hen raakten lichtgewond. Het medisch interventieplan is afgekondigd en de MUG-helikopter is ter plaatse.


http://www.deredactie.be/permalink/1.1041082
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Zwaar ongeluk met Kusttram

Bericht door Asterix »

HLN schreef:Bij een ongeval met de kusttram in Oostduinkerke zijn volgens de eerste informatie zes zwaargewonden gevallen, waarvan er drie kritiek zijn. De tram reed tegen de kraanarm van een mobiele werkplaats, waardoor de kraanarm in de tram belandde.

© belga - Volgens de eerste berichten zijn twee arbeiders en de trambestuurder in kritieke toestand overgebracht naar het ziekenhuis. Drie anderen zijn zwaargewond en dertien passagiers, waaronder enkele schoolkinderen, zijn lichtgewond. Het gaat om kinderen van een school in het Luikse Braives. Veertien leerlingen uit het zesde leerjaar maakten de schooltrip en bevonden zich in de tram toen die geraakt werd door de kraanarm. Vier van hen zouden gewond zijn.

Het medisch interventieplan werd afgekondigd en de MUG-helikopter is ter plaatse. In Braives is er door de gemeentediensten een crisiscentrum opgericht.

Werkvergadering

Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V) reageert geschokt op het ongeval met de kusttram in Oostduinkerke. "De eerste aandacht moet nu uitgaan naar de verzorging van de gewonden en de opvang van hun familieleden en collega's", aldus Crevits. De minister plant morgen in de voormiddag een werkvergadering op de hoofdzetel van De Lijn in Oostende. (belga/sps/sg/adb/odbs)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Jawadde, krijg dat eens binnen in je cabine :shock:
Brent

Re: Zwaar ongeluk met Kusttram

Bericht door Brent »

RIP tram 6048 :cry:

deze foto heb ik genomen op 2 maart Afbeelding
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Zwaar ongeluk met Kusttram

Bericht door bobke »

Jammer dat het nu juist één is met reclame op.
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: Zwaar ongeluk met Kusttram

Bericht door doggys2 »

bobke schreef:Jammer dat het nu juist één is met reclame op.
Het is inderdaad jammer voor die tram,maar nog veel erger voor de vele slachtoffers.
Zo zag hij er op 15 mei 2011 uit.
Bijlagen
efg_bn6048P1610241.jpg
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: Zwaar ongeluk met Kusttram

Bericht door tomdg »

Volgens het nieuws was men aan de bovenleiding aan het werken (met de spanning er nog op???). 2 minuten later spraken ze over werken aan de signalisatie. Wat is het nu?
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Zwaar ongeluk met Kusttram

Bericht door Stef »

tomdg schreef:Volgens het nieuws was men aan de bovenleiding aan het werken (met de spanning er nog op???). 2 minuten later spraken ze over werken aan de signalisatie. Wat is het nu?
Signalisatie, zeker als je ziet hoe die hoogtewerker in de tram zat kan het (bijna) niet dat ze aan de bovenleiding bezig waren.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Zwaar ongeluk met Kusttram

Bericht door kika »

Die blauwe wagen op Brents foto vind ik wel een beetje smakeloos.
Hopelijk komt het nog een beetje goed met alle betrokkenen.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Zwaar ongeluk met Kusttram

Bericht door Stef »

kika schreef:Die blauwe wagen op Brents foto vind ik wel een beetje smakeloos.
Hopelijk komt het nog een beetje goed met alle betrokkenen.
Inderdaad, wat een toeval dat een wagen met dat opschrift op de foto staat. Of bestaat toeval niet? :shock:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
wbrm
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Zwaar ongeluk met Kusttram

Bericht door wbrm »

Wordt die tram nog opgemaakt? Ik denk van wel want enkel de voorkant/1e stuk is beschadigd. De Lijn kan maar weinig trams missen nu het seizoen voor de deur staat.
Heimer

Re: Zwaar ongeluk met Kusttram

Bericht door Heimer »

tomdg schreef:met de spanning er nog op???
80% van de werken worden uitgevoerd met de spanning er nog op, het platform is geïsoleerd.
aan een sectie isolator moet je oppassen potentieel verschil naargelang het verbruik op de sectie.
Ik denk dat de isolatiewaarde wekelijks word gemeten van het platform.
pietje

Re: Zwaar ongeluk met Kusttram

Bericht door pietje »

Heimer schreef:
tomdg schreef:met de spanning er nog op???
80% van de werken worden uitgevoerd met de spanning er nog op, het platform is geïsoleerd.
aan een sectie isolator moet je oppassen potentieel verschil naargelang het verbruik op de sectie.
Ik denk dat de isolatiewaarde wekelijks word gemeten van het platform.
De spanningen op de bovenleiding zijn zeker niet te hoog om aan te werken.
De aard van de werken zal uitmaken of er onder spanning aan gewerkt wordt, maar spanningen tot 1000V zijn geen probleem om aan te werken, mits de nodige veiligheidsmaatregelen (gelaatsbescherming, isolerende handschoenen, beschermende kledij,...)
Brent

Re: Zwaar ongeluk met Kusttram

Bericht door Brent »

kika schreef:Die blauwe wagen op Brents foto vind ik wel een beetje smakeloos.
Hopelijk komt het nog een beetje goed met alle betrokkenen.
ik had er eigenlijk niet echt op gelet :oops: deze wagen is van de maatschappij die het Wielingebad vernieuwd
Lekens M.
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jan 2010, 22:25

Re: Zwaar ongeluk met Kusttram

Bericht door Lekens M. »

wbrm schreef:Wordt die tram nog opgemaakt? Ik denk van wel want enkel de voorkant/1e stuk is beschadigd. De Lijn kan maar weinig trams missen nu het seizoen voor de deur staat.
Tram is afgeschreven, samen met de andere die een duik heeft genomen in een bouwput is dit nr. 2 die onderdelenleverancier word.
Plaats reactie