Tramverlenging Deurne-Wijnegem naar prullenmand?

Smalspoor, tram en light-rail in België
Heimer

Re: Tramverlenging Deurne-Wijnegem naar prullenmand?

Bericht door Heimer »

en waarom mag ik niet keren in zijn straat en hij wel in mijn straat.
en waarom mag tram en bus niet door zijn straat en wel door mijn straat.
alles mag en kan zolang dat het maar niet voor zijn eigen deur plaats heeft
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Tramverlenging Deurne-Wijnegem naar prullenmand?

Bericht door dentheo »

Ik begrijp de herrie niet, als er iemand de bouw van een fabriek platlegt dan kraait er geen haan naar....

Is de tram een soort heilige geworden ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Tramverlenging Deurne-Wijnegem naar prullenmand?

Bericht door Steven »

Ze willen niet dat de auto's over de tramsporen kunnen keren. Hoe was de situatie dan tot op heden?
Trammist

Re: Tramverlenging Deurne-Wijnegem naar prullenmand?

Bericht door Trammist »

dentheo schreef:Ik begrijp de herrie niet, als er iemand de bouw van een fabriek platlegt dan kraait er geen haan naar....

Is de tram een soort heilige geworden ???
Neen, de tram heeft geen heilige status... Maar een fabriek is voor minder mensen van nut dan een tramlijn. Een fabriek stelt mensen tewerk, maakt de CEO rijker en bevoorraadt klanten, maar nu wordt er een werf platgelegd die momenteel voor veel verkeershinder zorgt, en niemand weet momenteel hoe lang die hinder zal blijven voortduren. Deze werf, én ook het eindresultaat (de tram) beïnvloeden het verkeer van veel meer mensen dan een platgelegde werf voor een nieuwe fabriek.

Kortom, de tram en een snelle afwerking van de hinderlijke werf hebben een veel grotere en 'directere' impact dan een ingetrokken bouwvergunning voor een fabriek.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Tramverlenging Deurne-Wijnegem naar prullenmand?

Bericht door dentheo »

Trammist schreef:
dentheo schreef:Ik begrijp de herrie niet, als er iemand de bouw van een fabriek platlegt dan kraait er geen haan naar....

Is de tram een soort heilige geworden ???
Neen, de tram heeft geen heilige status... Maar een fabriek is voor minder mensen van nut dan een tramlijn. Een fabriek stelt mensen tewerk, maakt de CEO rijker en bevoorraadt klanten.
En de fabriek en de mensen die erin werken betalen de bouw van de tramlijn, het personeel van "de Lijn" en de ticketten van al de mensen die de tram o zo nuttig vinden.. Kostendekking "deLijn", europees record..... 15% ?
Laat die fabrieken dus maar vooruit gaan, die tramlijn steekt echt niet op een paar jaar, kost allen maar meer geld
Theo
Groeten vanop de Heide
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: Tramverlenging Deurne-Wijnegem naar prullenmand?

Bericht door doggys2 »

Persoonlijk vind ik dat de laatste berichten niets ter zake doen, ik heb mij op dit onderwerp geabonneerd om de eventuele vorderingen in deze zaak te volgen en niet om welles/nietes-berichten te lezen.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Trammist

Re: Tramverlenging Deurne-Wijnegem naar prullenmand?

Bericht door Trammist »

dentheo schreef:En de fabriek en de mensen die erin werken betalen de bouw van de tramlijn, het personeel van "de Lijn" en de ticketten van al de mensen die de tram o zo nuttig vinden.. Kostendekking "deLijn", europees record..... 15% ?
Laat die fabrieken dus maar vooruit gaan, die tramlijn steekt echt niet op een paar jaar, kost allen maar meer geld
Ik heb toch niet gezegd dat een fabriek geen enkel nut heeft. Als ik mijn volledige visie op economie zou neer moeten schrijven crashen de servers van dit forum.
Een tramlijn heeft gewoon een "duidelijkere" impact op een grotere groep mensen dan die van een fabriek.
Met mobiliteit worden we allemaal dagelijks geconfronteerd, hoeveel keer per week/maand/jaar staan we in de file of sakkeren we op een andere manier over onze infrastructurele (zowel weg- als OV-infra) tekortkomingen? Hoeveel keer per jaar praten we over fabriek a, b of x? Let wel: de (on)gezondheid van onze economie beïnvloedt ons wel indirect. Belastingen hoger/lager, werkloosheidscijfers, criminaliteit, etc.

Dat er een probleem is met de kostendekkingsgraad van De Lijn schandalig laag ligt ga ik niet ontkennen, dit kan en moet hoger. Maar om daarom ineens te beginnen over de nutteloosheid van een tramlijn vind ik erover en naast de kwestie.

Dat onze economie er slecht aan toe is en op termijn naar de verdoemenis gaat weet ik ook. Ik heb onlangs in Trends nog een interview met een Limburgse captain of industry gelezen en een interview met Bert De Graeve ligt nog op mijn oog te wachten. Maar om over economie te discussiëren is dit niet de juiste plek!

Om nog eens terug te komen op uw gedachte over "heilige" trams, die IEDEREEN nuttig zou vinden (behalve u blijkbaar): ik kan u zeggen dat bij de bevolking buiten BTTB en vergelijkbare er slechts zéér weinig mensen zijn die ooit een lans zullen breken voor een tramlijn.
De meeste mensen zijn gewoon woedend om het feit dat een absurd arrest van het wereldvreemde RVS een bende triestige planten gelijk geeft en op die manier tien- tot honderdduizenden mensen benadeelt.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Tramverlenging Deurne-Wijnegem naar prullenmand?

Bericht door dentheo »

Trammist schreef: De meeste mensen zijn gewoon woedend om het feit dat een absurd arrest van het wereldvreemde RVS een bende triestige planten gelijk geeft en op die manier tien- tot honderdduizenden mensen benadeelt.
Dan zullen we het ook niet hebben over de triestige planten tegen de "lange wapper"...over en out.
Theo
Groeten vanop de Heide
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Tramverlenging Deurne-Wijnegem naar prullenmand?

Bericht door K V B »

Steven schreef:Ze willen niet dat de auto's over de tramsporen kunnen keren. Hoe was de situatie dan tot op heden?
Voorheen was de situatie blijkbaar dat auto's niet linksaf de straat in konden (omdat de middenberm gesperd was). Na de tramwerken zou het daar dus wel mogelijk worden om linksaf in te slaan. En daar heben de buurtbewoners tegen geprotesteerd. Men had hen eigenlijk ook gewoon hun zin kunnen geven...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Tramverlenging Deurne-Wijnegem naar prullenmand?

Bericht door Steven »

Oke maar zover ik gezien heb liggen die sporen in een eigen bedding iets hoger dan de straat. Een hek ter hoogte van zou extra helpen natuurlijk.
pietje

Re: Tramverlenging Deurne-Wijnegem naar prullenmand?

Bericht door pietje »

Steven schreef:Oke maar zover ik gezien heb liggen die sporen in een eigen bedding iets hoger dan de straat. Een hek ter hoogte van zou extra helpen natuurlijk.
Ja, en dat was zowat het enige dat de buurtbewoners gevraagd hebben om te doen, maar ze kregen geen gehoor bij BAM.
Ze hebben het echt aan zichzelf te danken en dat er nu een minister van justitie de regels voor "belangrijke werven" wil aanpassen is echt de verkeerde oplossing.

Men moet de regels gewoon eenvoudiger maken voor iedereen, en als er gegronde bezwaren zijn moet men er rekening mee houden.
Het is er ech wel aan te merken dat in België dit soort inspraakprocedures slechts ingevoerd zijn omdat het moest (ergens een Europese richtlijn waar ze zonder nadenken mee akkoord gegaan zijn blijkbaar)
Nog een paar keer met de neus tegen de muur lopen en ze leren het misschien, spijtig dat de buurtbewoners enkel gehoor krijgen als ze de grove middelen boven halen.
Plaats reactie