nieuwe haltevermelding De Lijn?

Smalspoor, tram en light-rail in België
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

nieuwe haltevermelding De Lijn?

Bericht door doggys2 »

Toevallig deze borden gezien aan de Nationale Bank in Antwerpen.
Is dit het nieuwe model om wachttijden te melden namelijk enkel de laatste halte voor uw halte melden.
Dan heb je toch echt geen idee meer hoelang je nog moet wachten.
efg_1SDC10197.JPG
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Dietrich

Re: nieuwe haltevermelding De Lijn?

Bericht door Dietrich »

Zijn dat nieuwe borden? Want het zien er mij maar klassieke gevallen uit, zoals die van de Antwerpse metro.

In Gent wil men nieuwe installeren dacht ik, op sommige plaatsen kan je het display al zien staan. Op http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... info.dhtml maakt men ook vermelding over nieuwe (o.a. Antwerpen), en men spreekt van een kleurenscherm...
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: nieuwe haltevermelding De Lijn?

Bericht door Robin »

dat zijn de oude, dit zijn de nieuwe: Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding foto's gevonden op skyscrapercity.com

ik geloof dat ze nog wel niet in dienst zijn.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: nieuwe haltevermelding De Lijn?

Bericht door doggys2 »

@ Robin : Het zijn dus wel oude borden maar ik vind de informatie maar schaars.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: nieuwe haltevermelding De Lijn?

Bericht door Robin »

en uiteindelijk moet je toch wachten hoor op je bus of tram en daar spelen vele factoren in mee zoals het verkeer :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: nieuwe haltevermelding De Lijn?

Bericht door Hogersluys »

^^Ja, maar die door die borden kan je makkelijker inschatten hoe lang je nog moet wachten. Dat zal bij veel reizigers een hoop frustratie schelen. :wink:
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: nieuwe haltevermelding De Lijn?

Bericht door kika »

Het geeft ook een idee of je nog tijd hebt om ... sigaretten, krant, bloemen,... te kopen, of het nog de moeite is om je tas op de grond te zetten en een bankje te zoeken, een hele peuk te roken,.... tijd is om alvast je biljet of abonnement uit je broek/tas te zoeken...
Het is een feit dat mensen minder snel geneigd zijn om te gaan zeuren als ze weten hoe lang ze nog moeten wachten. Maar wat Doggys' aanhaalt, daar bij de Nationale Bank is het inderdaad een voorbeeld van hoe het niet moet.
Dietrich

Re: nieuwe haltevermelding De Lijn?

Bericht door Dietrich »

In Brussel gaat men nu ook displays plaatsen op straatniveau voor de metrohaltes. :)

Trouwens, ik herinner mij ongeveer 10 jaar geleden al monochrome displays met de wachttijd voor tram 1 in Gent. Bvb in de Veldstraat heb ik (geloof ik) zo een paneel weten staan. Heb ik dat gedroomd of heeft men deze gewoonweg zonder vervanging verwijderd?
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: nieuwe haltevermelding De Lijn?

Bericht door kika »

Dietrich schreef:Trouwens, ik herinner mij ongeveer 10 jaar geleden al monochrome displays met de wachttijd voor tram 1 in Gent. Bvb in de Veldstraat heb ik (geloof ik) zo een paneel weten staan. Heb ik dat gedroomd of heeft men deze gewoonweg zonder vervanging verwijderd?
Ik ben alweer te lang niet meer in Gent binnenstad geweest om te bevestigen dat ze er niet meer hangen, maar dat ze er vroeger wel hingen, dat klopt inderdaad. Als ik het me correct herinner is het eind jaren '90 geïnstalleerd, gele letters. Uitgerekend bij lijn 1 was dat niet zo zinvol, vind ik. Kan me voorstellen dat het opdrijven van de frequentie als legitimatie is gebruikt (tijdens de spits moet je toch meestal minder dan 5 minuten wachten).
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: nieuwe haltevermelding De Lijn?

Bericht door apestaart »

kika schreef: Maar wat Doggys' aanhaalt, daar bij de Nationale Bank is het inderdaad een voorbeeld van hoe het niet moet.
Men kan hier evengoed geen borden plaatsen, want deze bord staat maar voor de reclame en staat zelfs in iedereen zijn weg :x
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: nieuwe haltevermelding De Lijn?

Bericht door trainfreak »

Verplaatst naar:
Smalspoor & Light Rail
Binnenland
Smalspoor, tram en light-rail in België...
eagleheart
Berichten: 304
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: nieuwe haltevermelding De Lijn?

Bericht door eagleheart »

euhm, ik heb voor de 24 enzo toch al andere borden gezien hoor, in diezelfde richting.vreemd
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: nieuwe haltevermelding De Lijn?

Bericht door doggys2 »

Dat dacht ik ook daarom dat ik veronderstelde dat het een nieuw model was.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: nieuwe haltevermelding De Lijn?

Bericht door groentje »

Vandaag trouwens in een gelede bus op lijn 82 Lokeren - Antwerpen L.O. een schermpje gezien voor halteaankondigingen. Weliswaar met als enige informatie "De Lijn", maar goed, laat ons hopen dat er binnenkort eindelijk halteaankondigingen zijn in de bussen van De Lijn.
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: nieuwe haltevermelding De Lijn?

Bericht door doggys2 »

groentje schreef:Vandaag trouwens in een gelede bus op lijn 82 Lokeren - Antwerpen L.O. een schermpje gezien voor halteaankondigingen. Weliswaar met als enige informatie "De Lijn", maar goed, laat ons hopen dat er binnenkort eindelijk halteaankondigingen zijn in de bussen van De Lijn.
Ik heb die deze zomer ook gezien op enkele kusttrams ( of was het telkens dezelfde) ik moet er trouwens een foto van hebben maar moet die even opzoeken.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Plaats reactie