Pagina 1 van 4

Vernieuwen van de tramsporen aan de Oostkust.

Geplaatst: 31 mei 2006, 18:39
door Bart
De lijn is druk bezig met de tramsporen aan de oostkust te vernieuwen, wat op zich toch wel dringend tijd werd.
In Blankenberge is het tramspoor aan de jachthaven volledig opengebroken, dit omdat daar 2 hermelijn trammen elkaar niet konden kruisen. Ook tussen Heist & Knokke zijn ze de tramsporen volledig aan het uitbreken.
Naar het schijnt is de lijn van plan om de hermelijn trammen deze zomer in te zetten tussen Blankenberge Duinse Polder en Nieuwpoort Zonnebloem.

Wat me dit weekend ook opgevallen is, is dat de meeste kusttrams andere eindseinen hebben gekregen. Het is led verlichting ipv van de gewone lampen geworden.

Re: Vernieuwen van de tramsporen aan de Oostkust.

Geplaatst: 31 mei 2006, 20:32
door Jonathan
Bart schreef:Wat me dit weekend ook opgevallen is, is dat de meeste kusttrams andere eindseinen hebben gekregen. Het is led verlichting ipv van de gewone lampen geworden.
En de koppeling vanachter is weg :wink:

Geplaatst: 01 jun 2006, 21:22
door Trainspotterke
Ola, hoe gaan ze die trams dan wegslepen als ze in nood staan? :shock:

Geplaatst: 01 jun 2006, 21:34
door 1607
Trainspotterke schreef:Ola, hoe gaan ze die trams dan wegslepen als ze in nood staan? :shock:
gewoon duwen. :twisted: dan hebben de 65+ ook nog eens wat beweging.

Geplaatst: 01 jun 2006, 21:36
door MaiKeg
Trainspotterke schreef:Ola, hoe gaan ze die trams dan wegslepen als ze in nood staan? :shock:
Den 6102 mag dan nog eens van stal komen ;).

Geplaatst: 02 jun 2006, 17:48
door hein
verleden week vrijdag had ik de 6102 zien een defecte tram slepen twas ne bn

Geplaatst: 03 jun 2006, 18:27
door Trainspotterke
MaiKeg schreef:
Trainspotterke schreef:Ola, hoe gaan ze die trams dan wegslepen als ze in nood staan? :shock:
Den 6102 mag dan nog eens van stal komen ;).
Ja, maar als de andere trams vanachter hun koppeling verliezen, dan kan de 6102 toch moeilijk nog koppelen?!

Geplaatst: 03 jun 2006, 19:31
door MaiKeg
Trainspotterke schreef:
MaiKeg schreef:
Trainspotterke schreef:Ola, hoe gaan ze die trams dan wegslepen als ze in nood staan? :shock:
Den 6102 mag dan nog eens van stal komen ;).
Ja, maar als de andere trams vanachter hun koppeling verliezen, dan kan de 6102 toch moeilijk nog koppelen?!
Dat vraag ik me ook al langer af. De 6102 is echter wel de enige tram die nog in staat is om een andere voort te trekken. Misschien dat dit met koorden ofzo kan opgelost worden? Ikzelf weet het niet, maar als de mekaniekers aan de kust het weten, zal dat wel geen probleem zijn zeker.

Grtz,
Maikel

Geplaatst: 03 jun 2006, 21:03
door Bart
MaiKeg schreef:
Trainspotterke schreef:
MaiKeg schreef: Dat vraag ik me ook al langer af. De 6102 is echter wel de enige tram die nog in staat is om een andere voort te trekken. Misschien dat dit met koorden ofzo kan opgelost worden?
Met koorden???
Dat denk ik nu net niet.
Dan is de tram op sleep niet geremd.
Bij het minste dat de vorenste dan gaat remmen, vlamt de andere er achteraan in :) .
Misschien hebben ze gelijk op de treinen ergens een noodkoppeling voorzien, die er dan zal op gemonteerd worden om te tram in panne te kunnen wegslepen.

Geplaatst: 03 jun 2006, 21:29
door arvooke
er rijdt maar één tram zonder koppeling rond

Geplaatst: 03 jun 2006, 21:47
door prahsharp
hoe trekken ze eigenlijk een tram weg die een accident heeft gehad, en waarbij aldus de koppeling stuk is? of is dat gewoon improviseren?

Geplaatst: 03 jun 2006, 21:50
door Bart
prahsharp schreef:hoe trekken ze eigenlijk een tram weg die een accident heeft gehad, en waarbij aldus de koppeling stuk is? of is dat gewoon improviseren?
Zoals ik al eerder zei, met behulp van een noodkoppeling, zoals bij treinen.
Als bv een break in panne staat, kan die met behulp van een noodkoppeling door een locomotief worden weggesleept.

Geplaatst: 04 jun 2006, 12:31
door hein
de tram zonder koppeling is de 6041 ik denk het ookdat ze met een noodkoppeling werken om een tram weg te slepen

Geplaatst: 04 jun 2006, 15:46
door Bart
Als jullie zeggen dat het enkel den 6041 is zonder koppeling, begin ik eerder te denken dat die koppeling stuk is bv door aanrijding.
En dat dier er later terug zal worden opgezet.
Lijkt me zo onlogisch dat ze die er bij iedere tram zouden afhalen.

Geplaatst: 04 jun 2006, 20:08
door hein
ik denk niet dat er terug op gemonteerd word aangezien het gat bedekt hebben maar het kan altijd dat ze die der terug op monteren