Vernieuwen van de tramsporen aan de Oostkust.
Vernieuwen van de tramsporen aan de Oostkust.
De lijn is druk bezig met de tramsporen aan de oostkust te vernieuwen, wat op zich toch wel dringend tijd werd.
In Blankenberge is het tramspoor aan de jachthaven volledig opengebroken, dit omdat daar 2 hermelijn trammen elkaar niet konden kruisen. Ook tussen Heist & Knokke zijn ze de tramsporen volledig aan het uitbreken.
Naar het schijnt is de lijn van plan om de hermelijn trammen deze zomer in te zetten tussen Blankenberge Duinse Polder en Nieuwpoort Zonnebloem.
Wat me dit weekend ook opgevallen is, is dat de meeste kusttrams andere eindseinen hebben gekregen. Het is led verlichting ipv van de gewone lampen geworden.
In Blankenberge is het tramspoor aan de jachthaven volledig opengebroken, dit omdat daar 2 hermelijn trammen elkaar niet konden kruisen. Ook tussen Heist & Knokke zijn ze de tramsporen volledig aan het uitbreken.
Naar het schijnt is de lijn van plan om de hermelijn trammen deze zomer in te zetten tussen Blankenberge Duinse Polder en Nieuwpoort Zonnebloem.
Wat me dit weekend ook opgevallen is, is dat de meeste kusttrams andere eindseinen hebben gekregen. Het is led verlichting ipv van de gewone lampen geworden.
Re: Vernieuwen van de tramsporen aan de Oostkust.
En de koppeling vanachter is wegBart schreef:Wat me dit weekend ook opgevallen is, is dat de meeste kusttrams andere eindseinen hebben gekregen. Het is led verlichting ipv van de gewone lampen geworden.
Dat vraag ik me ook al langer af. De 6102 is echter wel de enige tram die nog in staat is om een andere voort te trekken. Misschien dat dit met koorden ofzo kan opgelost worden? Ikzelf weet het niet, maar als de mekaniekers aan de kust het weten, zal dat wel geen probleem zijn zeker.Trainspotterke schreef:Ja, maar als de andere trams vanachter hun koppeling verliezen, dan kan de 6102 toch moeilijk nog koppelen?!MaiKeg schreef:Den 6102 mag dan nog eens van stal komen .Trainspotterke schreef:Ola, hoe gaan ze die trams dan wegslepen als ze in nood staan?
Grtz,
Maikel
Met koorden???MaiKeg schreef:Trainspotterke schreef:MaiKeg schreef: Dat vraag ik me ook al langer af. De 6102 is echter wel de enige tram die nog in staat is om een andere voort te trekken. Misschien dat dit met koorden ofzo kan opgelost worden?
Dat denk ik nu net niet.
Dan is de tram op sleep niet geremd.
Bij het minste dat de vorenste dan gaat remmen, vlamt de andere er achteraan in .
Misschien hebben ze gelijk op de treinen ergens een noodkoppeling voorzien, die er dan zal op gemonteerd worden om te tram in panne te kunnen wegslepen.
Zoals ik al eerder zei, met behulp van een noodkoppeling, zoals bij treinen.prahsharp schreef:hoe trekken ze eigenlijk een tram weg die een accident heeft gehad, en waarbij aldus de koppeling stuk is? of is dat gewoon improviseren?
Als bv een break in panne staat, kan die met behulp van een noodkoppeling door een locomotief worden weggesleept.