Vernieuwen van de tramsporen aan de Oostkust.

Smalspoor, tram en light-rail in België
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Vernieuwen van de tramsporen aan de Oostkust.

Bericht door Bart »

De lijn is druk bezig met de tramsporen aan de oostkust te vernieuwen, wat op zich toch wel dringend tijd werd.
In Blankenberge is het tramspoor aan de jachthaven volledig opengebroken, dit omdat daar 2 hermelijn trammen elkaar niet konden kruisen. Ook tussen Heist & Knokke zijn ze de tramsporen volledig aan het uitbreken.
Naar het schijnt is de lijn van plan om de hermelijn trammen deze zomer in te zetten tussen Blankenberge Duinse Polder en Nieuwpoort Zonnebloem.

Wat me dit weekend ook opgevallen is, is dat de meeste kusttrams andere eindseinen hebben gekregen. Het is led verlichting ipv van de gewone lampen geworden.
Jonathan

Re: Vernieuwen van de tramsporen aan de Oostkust.

Bericht door Jonathan »

Bart schreef:Wat me dit weekend ook opgevallen is, is dat de meeste kusttrams andere eindseinen hebben gekregen. Het is led verlichting ipv van de gewone lampen geworden.
En de koppeling vanachter is weg :wink:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ola, hoe gaan ze die trams dan wegslepen als ze in nood staan? :shock:
1607

Bericht door 1607 »

Trainspotterke schreef:Ola, hoe gaan ze die trams dan wegslepen als ze in nood staan? :shock:
gewoon duwen. :twisted: dan hebben de 65+ ook nog eens wat beweging.
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Trainspotterke schreef:Ola, hoe gaan ze die trams dan wegslepen als ze in nood staan? :shock:
Den 6102 mag dan nog eens van stal komen ;).
hein
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Bericht door hein »

verleden week vrijdag had ik de 6102 zien een defecte tram slepen twas ne bn
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

MaiKeg schreef:
Trainspotterke schreef:Ola, hoe gaan ze die trams dan wegslepen als ze in nood staan? :shock:
Den 6102 mag dan nog eens van stal komen ;).
Ja, maar als de andere trams vanachter hun koppeling verliezen, dan kan de 6102 toch moeilijk nog koppelen?!
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Trainspotterke schreef:
MaiKeg schreef:
Trainspotterke schreef:Ola, hoe gaan ze die trams dan wegslepen als ze in nood staan? :shock:
Den 6102 mag dan nog eens van stal komen ;).
Ja, maar als de andere trams vanachter hun koppeling verliezen, dan kan de 6102 toch moeilijk nog koppelen?!
Dat vraag ik me ook al langer af. De 6102 is echter wel de enige tram die nog in staat is om een andere voort te trekken. Misschien dat dit met koorden ofzo kan opgelost worden? Ikzelf weet het niet, maar als de mekaniekers aan de kust het weten, zal dat wel geen probleem zijn zeker.

Grtz,
Maikel
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

MaiKeg schreef:
Trainspotterke schreef:
MaiKeg schreef: Dat vraag ik me ook al langer af. De 6102 is echter wel de enige tram die nog in staat is om een andere voort te trekken. Misschien dat dit met koorden ofzo kan opgelost worden?
Met koorden???
Dat denk ik nu net niet.
Dan is de tram op sleep niet geremd.
Bij het minste dat de vorenste dan gaat remmen, vlamt de andere er achteraan in :) .
Misschien hebben ze gelijk op de treinen ergens een noodkoppeling voorzien, die er dan zal op gemonteerd worden om te tram in panne te kunnen wegslepen.
arvooke
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:18

Bericht door arvooke »

er rijdt maar één tram zonder koppeling rond
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

hoe trekken ze eigenlijk een tram weg die een accident heeft gehad, en waarbij aldus de koppeling stuk is? of is dat gewoon improviseren?
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

prahsharp schreef:hoe trekken ze eigenlijk een tram weg die een accident heeft gehad, en waarbij aldus de koppeling stuk is? of is dat gewoon improviseren?
Zoals ik al eerder zei, met behulp van een noodkoppeling, zoals bij treinen.
Als bv een break in panne staat, kan die met behulp van een noodkoppeling door een locomotief worden weggesleept.
hein
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Bericht door hein »

de tram zonder koppeling is de 6041 ik denk het ookdat ze met een noodkoppeling werken om een tram weg te slepen
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Als jullie zeggen dat het enkel den 6041 is zonder koppeling, begin ik eerder te denken dat die koppeling stuk is bv door aanrijding.
En dat dier er later terug zal worden opgezet.
Lijkt me zo onlogisch dat ze die er bij iedere tram zouden afhalen.
hein
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 apr 2006, 21:08
Locatie: oostende

Bericht door hein »

ik denk niet dat er terug op gemonteerd word aangezien het gat bedekt hebben maar het kan altijd dat ze die der terug op monteren
Plaats reactie