nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Smalspoor, tram en light-rail in België
Trainspotterke

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door Trainspotterke »

Ja, in Gent overdrijven zel wel een beetje! :P Een voorbeeld:

"Volgende halte: Charles de Kerckhovelaan. Museum voor Schone Kunsten. SMAK"
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door Joris »

Hallo,
De waslijst aan de terminus op lijn 1 voor de Korenmarkt, Sint-Niklaasstraat is dat dacht ik, is nog veel langer...
*Hint*
Kan de NMBS dat niet ook doen?
Damens en heren, we komen aan in het station Eeklo, Stoomcentrum Maldegem.
:mrgreen:
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Thomas

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door Thomas »

Joris schreef:Hallo,
De waslijst aan de terminus op lijn 1 voor de Korenmarkt, Sint-Niklaasstraat is dat dacht ik, is nog veel langer...
*Hint*
Kan de NMBS dat niet ook doen?
Damens en heren, we komen aan in het station Eeklo, Stoomcentrum Maldegem.
:mrgreen:
Groeten,
Joris De Mol
De waslijst die je hoort aan het Gravensteen heeft nu ook te maken met de werken op de Korenmarkt hé ;)
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door Hogersluys »

Dat denk ik niet. Er worden toeristische attracties omgeroept. Ik denk dat je die na de werken aan de Korenmarkt zal blijven horen. Helaas, want er wordt echt veel te veel gezegd. Enkel de haltenaam zal wel volstaan.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door Joris »

Hallo,
Hogersluys schreef:Dat denk ik niet. Er worden toeristische attracties omgeroept. Ik denk dat je die na de werken aan de Korenmarkt zal blijven horen. Helaas, want er wordt echt veel te veel gezegd. Enkel de haltenaam zal wel volstaan.
Het is wel mogelijk dat die lijst na de werken wordt ingekort, en dan weer gespreid wordt over de haltes die nu afgeschaft zijn.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door Glodenox »

Bwa, in de Tube onder Londen worden ook de bezienswaardigheden in de omgeving van de halte omgeroepen en dat is uiteindelijk wel enorm praktisch. Natuurlijk is het lastig als je dat elke dag enkele keren moet horen, maar voor de mensen die voor een keer die tram gebruiken is dit wel enorm praktische informatie.

De omroeping van premetrostation Opera is toch maar vreemd. Dat men niet eens de naam van het station zelf vermeld ziet er mij nogal onlogisch uit...

Greetings,
Glodenox
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door dentheo »

Glodenox schreef:Bwa, in de Tube onder Londen worden ook de bezienswaardigheden in de omgeving van de halte omgeroepen en dat is uiteindelijk wel enorm praktisch.
Is mij nooit opgevallen op welke lijnen was dat ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door Glodenox »

De Piccadilly line weet ik nog zeker, ik *denk* de Central line ook, maar de Victoria line kan ik me niet herinneren of er meer informatie vermeld werd of niet.
Wat wel constant gezegd werd wanneer een stel in een halte stopte was "This is a Piccadilly Line service heading towards...". Op zich wel handig als men ineens inziet dat men verkeerd zit, maar echt nodig was dat niet.

Ook was er informatie over de andere lijnen waar men naar kon overstappen op die halte ("Change here for the ... line").

Greetings,
Glodenox
melle

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door melle »

Ja, dat doen ze op alle lijnen hoor.
Op de Jubilee line bij halte "covent garden" roepen ze bvb ook het London transport museum om.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door thejay »

Stijn014 schreef:Ja vroeger was het ook "station opera / teniersplaats." nu is het nog enkel "rooseveltplaats"
Toch niet goed geluisterd, het is wel degelijk "Station Opera [korte pauze] Rooseveltplaats"
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door dentheo »

thejay schreef:
Stijn014 schreef:Ja vroeger was het ook "station opera / teniersplaats." nu is het nog enkel "rooseveltplaats"
Toch niet goed geluisterd, het is wel degelijk "Station Opera [korte pauze] Rooseveltplaats"
Oh is station Opera van pleintje veranderd ? Hoe hebben ze dat gedaan ??
Theo
Groeten vanop de Heide
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door thejay »

dentheo schreef:Oh is station Opera van pleintje veranderd ? Hoe hebben ze dat gedaan ??
Teniersplaats is weggevallen omdat weinig mensen dat iets zegt... voor de meeste mensen begint daar "de Meir" en er zijn er niet veel die er op letten dat dat eigenlijk de Teniersplaats en Leysstraat zijn. Rooseveltplaats is ervoor in de plaats gekomen, uiteraard als herkenning voor de overstappers op de bussen.
Trammist

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door Trammist »

thejay schreef:
dentheo schreef:Oh is station Opera van pleintje veranderd ? Hoe hebben ze dat gedaan ??
Teniersplaats is weggevallen omdat weinig mensen dat iets zegt... voor de meeste mensen begint daar "de Meir" en er zijn er niet veel die er op letten dat dat eigenlijk de Teniersplaats en Leysstraat zijn. Rooseveltplaats is ervoor in de plaats gekomen, uiteraard als herkenning voor de overstappers op de bussen.
Zeer juist. Hopelijk wordt dit over enkele jaren "Operaplein", hierboven :D
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door dentheo »

thejay schreef:
dentheo schreef:Oh is station Opera van pleintje veranderd ? Hoe hebben ze dat gedaan ??
Teniersplaats is weggevallen omdat weinig mensen dat iets zegt... voor de meeste mensen begint daar "de Meir" en er zijn er niet veel die er op letten dat dat eigenlijk de Teniersplaats en Leysstraat zijn. Rooseveltplaats is ervoor in de plaats gekomen, uiteraard als herkenning voor de overstappers op de bussen.
Maar als ge op de roltrap boven komt ziet ge GEEN bus...misschien staan daar "reuze" borden ? Heb er nog niet op gelet.
Theo
Groeten vanop de Heide
mathias_VANTHUYNE

Re: nieuw omroepbandje op Antwerpse tram

Bericht door mathias_VANTHUYNE »

Glodenox schreef:De Piccadilly line weet ik nog zeker, ik *denk* de Central line ook, maar de Victoria line kan ik me niet herinneren of er meer informatie vermeld werd of niet.
Wat wel constant gezegd werd wanneer een stel in een halte stopte was "This is a Piccadilly Line service heading towards...". Op zich wel handig als men ineens inziet dat men verkeerd zit, maar echt nodig was dat niet.

Ook was er informatie over de andere lijnen waar men naar kon overstappen op die halte ("Change here for the ... line").

Greetings,
Glodenox
is het niet vooral op de lijnen met stock 1992 en stock 1995 dat ze die atracties omroepen
Plaats reactie