tramverlenging Antwerpen Dascottelei

Smalspoor, tram en light-rail in België
Bartjedj

Re: tramverlenging Antwerpen Dascottelei

Bericht door Bartjedj »

Dat is dan wel de schuld van de bestuurder van het blokkerende bestuurder.
Het blokkeren van een tramlijn is een strafbaar feit volgens de verkeerscode, en er hangen zware boetes boven.
Dat bussen dan vertraging oplopen, is toch niet de fout van de tram me dunkt...

BDJ
Trammist

Re: tramverlenging Antwerpen Dascottelei

Bericht door Trammist »

dekooiker schreef: Als u toch graag persoonlijke opmerkingen geeft: de trammekes (alles voor de tram hé!) zorgen ervoor dat er in de spits op weekdagen bussen véél vertraging oplopen.
Durf ne keer met uw vrachtwagen de sporen blokkeren en het is prijs...mag ik dan zo vrij zijn om het beleid terecht te wijzen?
Kots. Spreek voor jezelf.
Laatst gewijzigd door Trammist op 13 mar 2009, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
melle

Re: tramverlenging Antwerpen Dascottelei

Bericht door melle »

dekooiker schreef:
Trammist schreef:@dekooiker:
Wees gerust, die bomen zullen geen levens eisen. Er zijn slechts enkele oversteekplaatsen voorzien op strategische punten, de afstanden ertussen zijn hermetisch afgesloten met hekken, je moet al lenig én debiel zijn om daarover te gaan klauteren...
Helaas zijn er zo'n debielen en het heeft al levens gekost.
De afstand tussen voertuig en afsluiting moet dus groot genoeg zijn om een mens normale bouw niet te pletten.
Als u toch graag persoonlijke opmerkingen geeft: de trammekes (alles voor de tram hé!) zorgen ervoor dat er in de spits op weekdagen bussen véél vertraging oplopen.
Durf ne keer met uw vrachtwagen de sporen blokkeren en het is prijs...mag ik dan zo vrij zijn om het beleid terecht te wijzen?
Maakt dat dan uit of dat er zo'n "debielen" zijn? Misschien ben jij er zelf wel een. Ik snap uw probleem gewoon niet... :?:
Trammist

Re: tramverlenging Antwerpen Dascottelei

Bericht door Trammist »

melle schreef: Maakt dat dan uit of dat er zo'n "debielen" zijn? Misschien ben jij er zelf wel een. Ik snap uw probleem gewoon niet... :?:
dekooiker is een ex-buschauffeur van Divisie Streek, en hij heeft traumatische ervaringen gehad met trams en tramchauffeurs. Maar zelfs dat vind ik geen reden om te beginnen schelden op trams en alle tramchauffeurs voor bandieten uit te maken (en te veralgemenen), wat dekooiker geregeld doet...

@dekooiker: kom eens af met ernstige argumenten, en dan kunnen we als heren een kwaliteitsvolle discussie beginnen.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: tramverlenging Antwerpen Dascottelei

Bericht door dekooiker »

Ik geloof niet dat jullie me begrepen hebben.
De 'debielen' zijn de voetgangers en fietsers die gewoonlijk zonder uitkijken de eigen bedding opkomen.
In Mortsel zijn de hekken zo hoog dat terugspringen onmogelijk is.
De afstand tussen tram en hek is eveneens klein zodat pletten een logisch gevolg is.

Dat is op de verlenging van lijn 8 gelukkig anders.
Lagere hekken maar wel duidelijk aanwezig.
Ik wil de bedenkers en tekenaars van het geval Mortsel niet met de vinger wijzen.
Je gaat als tekenaar nooit denken dat er iemand zo gek zou zijn om over een hoog hek te kruipen.
De trambestuurders treffen uiteraard geen schuld want uitwijken kan niet, op korte afstand stoppen evenmin.

Het schelden op de trambestuurders was dus wat voorbarig.
Er zijn een paar argumenten tégen de trambestuurders en ook na mijn opstappen hou ik dat liever binnenkamers.
En over de busbestuurders kan ook veel gezegd worden, zeer terecht maar ik meen dat we op een OV-forum vooral pro OV zijn!
De trein.
Alleen voor durvers.
melle

Re: tramverlenging Antwerpen Dascottelei

Bericht door melle »

De 'debielen' zijn de voetgangers en fietsers die gewoonlijk zonder uitkijken de eigen bedding opkomen.
Jouw "debielen" zijn met andere woorden bijna iedereen die in Antwerpen woont. Misschien moet je het eens anders bekijken, en niet als bus-geek of tram-geek, maar gewoon als een (normaal-denkend) mens.
Trammist

Re: tramverlenging Antwerpen Dascottelei

Bericht door Trammist »

Nog iets: het bus/tramverkeer zal slechts een fractie zijn van wat er allemaal over de Antwerpsestraat in Mortsel dendert.

Dascottelei: tram 8 en bus 19
Antwerpsestraat: tram 7+15 én een -euh- tiental buslijnen.

Dus: in Antwerpsestaart is de kans om gesandwicht te worden wel wat groter dan op de Dascottelei...
melle schreef: Jouw "debielen" zijn met andere woorden bijna iedereen die in Antwerpen woont. Misschien moet je het eens anders bekijken, en niet als bus-geek of tram-geek, maar gewoon als een (normaal-denkend) mens.
Om er even een ander geval bij te sleuren: degenen die aan de kust onder de Kusttram lopen zijn doorgaans ook geen kustbewoners, maar "relaxte" toeristen die soms van hun leven genen tram gezien hebben en denken dat een tram kan stoppen zoals ne kruiwagen.
jan_olieslagers
Berichten: 3505
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: tramverlenging Antwerpen Dascottelei

Bericht door jan_olieslagers »

melle schreef:
De 'debielen' zijn de voetgangers en fietsers die gewoonlijk zonder uitkijken de eigen bedding opkomen.
Jouw "debielen" zijn met andere woorden bijna iedereen die in Antwerpen woont.
Tsja, dan zullen er daar veel debielen wonen, zeker?
Ik vind niet dat men 'geek' of fanatiek of wat dan ook moet zijn om zich aan de regels te houden.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: tramverlenging Antwerpen Dascottelei

Bericht door HLE 2302 »

melle schreef:
De 'debielen' zijn de voetgangers en fietsers die gewoonlijk zonder uitkijken de eigen bedding opkomen.
Jouw "debielen" zijn met andere woorden bijna iedereen die in Antwerpen woont. Misschien moet je het eens anders bekijken, en niet als bus-geek of tram-geek, maar gewoon als een (normaal-denkend) mens.
hij bedoeld gewoon dat mensen moeten kijken voor ze een trambedding opgaan ...
dan moet je hem toch zo niet gaan beginnen uitschelden ?!
hij bedoeld het goed en hij heeft groot gelijk ook, de mensen moeten hun verstand gebruiken en wetend dat een trams stil zijn en dat het in een fractie van een seconde te laat kan zijn ...

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: tramverlenging Antwerpen Dascottelei

Bericht door dekooiker »

Trammist schreef:Nog iets: het bus/tramverkeer zal slechts een fractie zijn van wat er allemaal over de Antwerpsestraat in Mortsel dendert.

Dascottelei: tram 8 en bus 19
Antwerpsestraat: tram 7+15 én een -euh- tiental buslijnen.

Dus: in Antwerpsestaart is de kans om gesandwicht te worden wel wat groter dan op de Dascottelei...

Om er even een ander geval bij te sleuren: degenen die aan de kust onder de Kusttram lopen zijn doorgaans ook geen kustbewoners, maar "relaxte" toeristen die soms van hun leven genen tram gezien hebben en denken dat een tram kan stoppen zoals ne kruiwagen.
Net daarom dat ik de bomenrij in Mortsel gevaarlijk vind.
Veel te weinig zicht voor bestuurders en voetgangers al weten die laatsten best dat die omheining er niet zomaar is.
Aan de Dascottalei lijkt me dat gevaar veel kleiner en is het waarschijnlijk beter van concept.
Mijn punt hier is vooral dat de voetgangers en fietsers -'zwakke' maar veel meer arrogante weggebruikers-eerst moeten kijken of iets veilig is en dan pas iets doen.
Zorg dat je jezelf beschermt en het komt meestal wel goed.
De trein.
Alleen voor durvers.
melle

Re: tramverlenging Antwerpen Dascottelei

Bericht door melle »

HLE 2302 schreef:
melle schreef:
De 'debielen' zijn de voetgangers en fietsers die gewoonlijk zonder uitkijken de eigen bedding opkomen.
Jouw "debielen" zijn met andere woorden bijna iedereen die in Antwerpen woont. Misschien moet je het eens anders bekijken, en niet als bus-geek of tram-geek, maar gewoon als een (normaal-denkend) mens.
hij bedoeld gewoon dat mensen moeten kijken voor ze een trambedding opgaan ...
dan moet je hem toch zo niet gaan beginnen uitschelden ?!
hij bedoeld het goed en hij heeft groot gelijk ook, de mensen moeten hun verstand gebruiken en wetend dat een trams stil zijn en dat het in een fractie van een seconde te laat kan zijn ...

greetz 2302
1. Ik scheld hem niet uit
2. Als iedereen hier eens zijn groene of blauwe bril op zou zetten, zou je tot het inzicht komen dat elke (niet-trein enthousiaste mens) er anders over zal denken. Aja Aaron, als je de maatschappij wil veranderen, dan zal je eerst de kern moeten aanpakken. Want jij zal altijd wel zeggen dat ze eens hun verstand moeten gebruiken, maar dan heb je niets opgelost. Los eerst de vraag op: "Waarom" steken ze zomaar over... En dán zal je wel zien.

3. En jij Aaron, jij bent een trein-geek, maar dat wist iedereen al. :P En je moet niet zeggen dat dat niet waar is, want je noemt jezelf zo (Trainfreak 2302).
ronny
Berichten: 538
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: tramverlenging Antwerpen Dascottelei

Bericht door ronny »

Trammist schreef:
Bartjedj schreef:Die "sein"-paal op de halte is voor het tramvolgsysteem, de borden waarop een rode lamp de locatie van de trams weergeeft die onderweg zijn naar de halte.
Het systeem is ondertussen op de "paal" geplaatst. Vandaag is aan de Van Den Hautelei begonnen met de werkzaamheden om de omheining te plaatsen aan de halte. Dit is wel grappig, eerst is alles vol tegels gelegd en nu worden er tegels uitgebroken voor de omheining. :lol: en verrassend genoeg hangt de bovenleiding er nog steeds. :mrgreen:
Trammist

Re: tramverlenging Antwerpen Dascottelei

Bericht door Trammist »

ronny schreef: Het systeem is ondertussen op de "paal" geplaatst. Vandaag is aan de Van Den Hautelei begonnen met de werkzaamheden om de omheining te plaatsen aan de halte. Dit is wel grappig, eerst is alles vol tegels gelegd en nu worden er tegels uitgebroken voor de omheining. :lol: en verrassend genoeg hangt de bovenleiding er nog steeds. :mrgreen:
Haja, klopt :mrgreen:
De bovenleiding oogt wel bijzonder vreemd... er hangen namelijk DRIE kabels! :? :?: :o
Bartjedj

Re: tramverlenging Antwerpen Dascottelei

Bericht door Bartjedj »

Zonder foto kan ik niet zeggen hoe dat komt :wink:

BDJ
Trammist

Re: tramverlenging Antwerpen Dascottelei

Bericht door Trammist »

Ik zal proberen om dit weekend een goeie foto te posten.
Plaats reactie