Tram 15 uit de sporen in Antwerpen

Smalspoor, tram en light-rail in België
Plaats reactie
mirax
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 mei 2007, 00:52

Tram 15 uit de sporen in Antwerpen

Bericht door mirax »

Vrijdag rond 15.00 uur is een tram in het Antwerpse stadscentrum ontspoord. Er vielen daarbij geen gewonden, maar er is wel hinder voor mensen die het openbaar vervoer willen gebruiken. Dat meldt De Lijn-woordvoerder Koen Peeters.

Het ongeval gebeurde op lijn 15 tussen Linkeroever en Mortsel. Ter hoogte van de halte Harmonie ontspoorde het gevaarte toen het een bocht nam.

Het gestrande tramstel is nog niet getakeld. Daardoor is er hinder ontstaan voor de tramlijnen 2,6,7 en 15. Die laatste maakt momenteel een grote omweg langs de VIIde-Olympiadelaan op Antwerpen-Kiel, alvorens naar Mortsel te rijden.

De andere tramlijnen volgen ook alternatieve sporen, maar rijden niet enorm veel om.
bron: http://www.gva.be

Ben er rond 16u een kijkje gaan nemen, toen waren ze bezig de onfortuinlijke HermeLijn (7233 als ik me niet vergis) op te vijzelen en terug in het spoor te leggen. Alsof het om een praktijkvoorbeeld fysica moest gaan liepen er twee kersverse rechte gleuven in het wegdek van ongeveer twee meter lang, je kon perfect zien vanaf waar de voorste wielas haar eigen "weg" besloot te gaan.

Het spoor komende van de Belgiëlei richting mortsel en hoboken (lijnen 2, 6 en 15) was volledig geblokkeerd, het spoor richting mortsel vanop de Mechelsesteenweg (lijn 7) ook. Ik vermoed dat de tegenwoordig nog maar zelden gebruikte dienstuitgang Mercator van de premetro goed van pas is gekomen...

Ik had helaas geen camera bij me...
Thalys 9409

Re: Tram 15 uit de sporen in Antwerpen

Bericht door Thalys 9409 »

Tram 2-6 werden afgeleid naar de keerlus groenenhoek , alwaar de feeders het hebben stand gehouden . de coges Osylei daar stond een enorme file van wagens op Lijn 11

Tram 15 : reed vanaf Metro Plantin (met grote vertragingen ) uitrij Berchem station keerlus Groenenhoek L8 Nationale Bank > Leopoldplaats > Leien > L4 > Zwaantjes > Olympiade > Harmonie > Normale reisweg .
TSP

Re: Tram 15 uit de sporen in Antwerpen

Bericht door TSP »

Gelukkig dat die lijn geen deel uit maakt van Randstadrail :lol: Dan waren ze een jaar buiten bedrijf geweest :mrgreen:
Bartjedj

Re: Tram 15 uit de sporen in Antwerpen

Bericht door Bartjedj »

Thalys 9409 schreef:Tram 15 : reed vanaf Metro Plantin (met grote vertragingen ) uitrij Berchem station keerlus Groenenhoek L8 Nationale Bank > Leopoldplaats > Leien > L4 > Zwaantjes > Olympiade > Harmonie > Normale reisweg .
Een immense omweg (noodzakelijk, maar groot). Konden ze de 15'en dan niet ineens naar Hoboken sturen? Lijn 2 en 15 samensmijten :lol:

BDJ
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Tram 15 uit de sporen in Antwerpen

Bericht door dekooiker »

De staat en ligging van de sporen zullen er hun deel aan gehad hebben.
Hoog tijd om de situatie aan de Harmonie op een degelijke wijze aan te leggen.
Tip voor De Lijn: laat het door de NMBS doen, daar is men nét iets beter in het leggen van sporen!
De trein.
Alleen voor durvers.
pietje

Re: Tram 15 uit de sporen in Antwerpen

Bericht door pietje »

ja, maar er dan nuttig laten over rijden is dan weer niet hun specialiteit, zie L3/L4
Thalys 9409

Re: Tram 15 uit de sporen in Antwerpen

Bericht door Thalys 9409 »

Bartjedj schreef:
Thalys 9409 schreef:Tram 15 : reed vanaf Metro Plantin (met grote vertragingen ) uitrij Berchem station keerlus Groenenhoek L8 Nationale Bank > Leopoldplaats > Leien > L4 > Zwaantjes > Olympiade > Harmonie > Normale reisweg .
Een immense omweg (noodzakelijk, maar groot). Konden ze de 15'en dan niet ineens naar Hoboken sturen? Lijn 2 en 15 samensmijten :lol:

BDJ

Logisch was om de 15 naar Mortsel te sturen , vanaf zwaantjes rijd ook de 4 naar Hoboken kioskplaats en zo heeft men ook een tram naar Mortsel ,
Plaats reactie