De Lijn moet taxi betalen

Smalspoor, tram en light-rail in België
Plaats reactie
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

De Lijn moet taxi betalen

Bericht door Patrick »

Vrouw geraakt niet met de bus op tijd op haar werk (sociale werkplaats te Poperinge). Ze wordt elke ochtend van Heuvelland naar station Ieper :roll: gereden. De sociale werkplaats diende een klacht in tegen De Lijn op basis van het decreet basismobiliteit (garandeert basismobiliteit voor alle Vlamingen). De Lijn moet de taxi betalen: € 25 per rit.
(DS Online)

Wat ik niet begrijp is dat die taxi eerst van Heuvelland naar Ieper rijdt? Omdat ze pas daar de bus kan nemen? Waarom mag die taxi dan niet rechtstreeks naar Poperinge bollen?
Bartjedj

Re: De Lijn moet taxi betalen

Bericht door Bartjedj »

Zal wel weer een politiek spelletje zijn. :evil:

BDJ
rvdborgt
Berichten: 4326
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: De Lijn moet taxi betalen

Bericht door rvdborgt »

Patrick schreef:Vrouw geraakt niet met de bus op tijd op haar werk (sociale werkplaats te Poperinge). Ze wordt elke ochtend van Heuvelland naar station Ieper :roll: gereden. De sociale werkplaats diende een klacht in tegen De Lijn op basis van het decreet basismobiliteit (garandeert basismobiliteit voor alle Vlamingen). De Lijn moet de taxi betalen: € 25 per rit.
(DS Online)

Wat ik niet begrijp is dat die taxi eerst van Heuvelland naar Ieper rijdt? Omdat ze pas daar de bus kan nemen? Waarom mag die taxi dan niet rechtstreeks naar Poperinge bollen?
In het Decreet Basismobiliteit staat dat je dan naar (ik dacht) de dichtstbijzijnde bediende hoofdhalte een taxi mag nemen. Ieper is dan dichterbij dan Poperinge.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie