Vanuit Sluis is er anders wel behoorlijk wat interesse om op het Belgisch (spoorweg)net aangesloten te worden. Sluis is ook een vrij grote gemeente, en menig Nederlander rijdt nu al tot in Knokke om daar de trein te nemen. Met een deftig OV-alternatief, zoals een tram, zou je dus de parkeerdruk rond Knokke-station doen minderen.Grumpy schreef:Er moet dringend een verdere uitbouw van de kusttram komen richting binnenland.
Heractiveren van de voormalige spoorlijn Nieuwpoort - Diksmuide , ombouwen spoorlijn Zeebrugge - Brugge zijn zeer wenselijk.
De geplande verbinding van Oostende naar Brugge via Zandvoorde,Oudenburg,Jabbeke,Varsenare mag er gerust ook komen zoals gepland in het Neptunusplan...
Verlengingen naar Sluis en de tak Koksijde - Veurne zijn me niet nodig net als De Panne - Dunkerque , daar kun je beter het bestaande spoor herbenuttigen ('t ligt er toch niets te doen)
De lijn naar Duinkerken, nu reeds uitgebaat als busdienst door DK'Bus, zie ik wel graag vertramd. Een treindienst zou me nog liever zien, maar zowel NMBS als SNCF blokkeren dat. Een vertramming lijkt me dan ook een alternatief om die saboteurs te omzeilen.
Ik ben een voorstander van Diksmuide-Nieuwpoort, de laatste grote gemeente aan de kust zonder station. Liefst zou ik daar treinen zien, maar opnieuw, dat is weinig haalbaar. Een tram kan dan een oplossing bieden. Sowieso is de uurdienst met de bus gewoon een schandaal.
Koksijde? het mag van mij, hoor, maar voor mij is het geen prioriteit. Net zomin als Brugge-Oostende. Spijtig genoeg liggen de voormalige stations ook wat ver van de dorpskernen, dat ook een heropening niet meteen voor morgen lijkt. Al duim ik voor Oudenburg. Ik zie wel potentieel voor minstens 1 station.