In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus

Smalspoor, tram en light-rail in België
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus

Bericht door Accelerat »

Ik krijg een déjà-vu :lol: ov chipkaart
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus

Bericht door overweg13 »

en ik een visioen. Als onze politici verderdoen zoals ze bezig zijn, zal dat gemeenschappelijk vervoerbewijs niet meer nodig zijn! Dan loop een reisje van Halle naar Namen door 3 verschillende "landen": Vlaanderen, Brussel en Wallonië. En die mooie, groet B is dan vervangen door een leeuwtje, een iris en een haan. Gesteld dat er dan geen grenscontroles zijn, natuurlijk. Op reis met 3 biljetten en 2 reisvisa. We gaan er echt op vooruit.
Met vriendelijke groet

overweg13
FLV-FGSP
Berichten: 1885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus

Bericht door FLV-FGSP »

Wat iedereen vergeet: tariefintegratie is niet hetzelfde als ticketintegratie. De vervoersbedrijven beginnen met het gemakkelijkste, hetzelfde type ticket zal overal geldig zijn, maar ieder bedrijf kan z'n eigen tarief blijven aanrekenen.
Bartjedj

Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus

Bericht door Bartjedj »

En hoe ga je dat dan doen? De NMBS heeft er nu al problemen mee om de tickets van De Lijn te verkopen.
De helft van het loketpersoneel wéét niet eens dat ze lijnkaarten verkopen...

BDJ
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus

Bericht door Steven »

Bartjedj schreef:En hoe ga je dat dan doen? De NMBS heeft er nu al problemen mee om de tickets van De Lijn te verkopen.
De helft van het loketpersoneel wéét niet eens dat ze lijnkaarten verkopen...

BDJ

is da de waalse helft? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bartjedj

Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus

Bericht door Bartjedj »

Nee, dan kom je aan 3/4.
Heel het Waalse deel, en de helft van de Vlamingen :mrgreen:

BDJ
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus

Bericht door Asterix »

overweg13 schreef:en ik een visioen. Als onze politici verderdoen zoals ze bezig zijn, zal dat gemeenschappelijk vervoerbewijs niet meer nodig zijn! Dan loop een reisje van Halle naar Namen door 3 verschillende "landen": Vlaanderen, Brussel en Wallonië. En die mooie, groet B is dan vervangen door een leeuwtje, een iris en een haan. Gesteld dat er dan geen grenscontroles zijn, natuurlijk. Op reis met 3 biljetten en 2 reisvisa. We gaan er echt op vooruit.
Vic, ik vermoed dat je dat ironisch bedoelt. Ik zou het anders een beetje een cliché-reactie vinden. Wie denkt er nu nog aan grenzen? Zo jaren '80...

Ik heb ook een visioen, een visioen dat men in dit eengemaakte Europa nu eindelijk eens afstapt van die voorbijgestreefde statengrenzen, een principe uit het Ancien Régime, en eens begint te denken over het verder uitbouwen van de Euregio's. Wat heeft een inwoner uit Bastogne nu aan het feit dat hij in Bxl en aan de Kust met datzelfde ticket kan reizen? In plaats dat de deelstaten gaan samen zitten, zou elke deelstaat beter met de buurlanden tot een akkoord komen en zo waaiers creëren die de huidige landsgrenzen overschrijden...
Bartjedj

Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus

Bericht door Bartjedj »

Inderdaad.
Ook zouden de grensrechten eindelijk afgeschaft moeten worden. Waarom moet een reiziger uit Essen naar Rosendaal ineens meer betalen dan een reiziger Oostende - Brugge. De afstand is kleiner, maar hij gaat net toevallig een grens over. Tol is toch afgeschaft?

BDJ
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus

Bericht door dentheo »

Bartjedj schreef:Inderdaad.
Ook zouden de grensrechten eindelijk afgeschaft moeten worden. Waarom moet een reiziger uit Essen naar Rosendaal ineens meer betalen dan een reiziger Oostende - Brugge. De afstand is kleiner, maar hij gaat net toevallig een grens over. Tol is toch afgeschaft?

BDJ
Nee de middeleeuwse TOL komt honderd per uur terug... stadstol , brugtol, autowegentol...teveel om op te noemen
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus

Bericht door overweg13 »

Met dat verschil dat de middeleeuwse tol in de eerste plaats de stadskas moest spijzen, en dat de hedendaagse tol - indien correct gebruikt - toch wel het gedrag van "den mensch" kan sturen.
Met vriendelijke groet

overweg13
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus

Bericht door dentheo »

overweg13 schreef:Met dat verschil dat de middeleeuwse tol in de eerste plaats de stadskas moest spijzen, en dat de hedendaagse tol - indien correct gebruikt - toch wel het gedrag van "den mensch" kan sturen.
gedrag van de mens sturen met belasting ????
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus

Bericht door overweg13 »

Bah, uiteraard. Tabak zwaarder belasten om het roken te bestrijden, wegentaksen om het autorijden te ontmoedigen, enz. Ik zeg er wel bij: indien correct gebruikt.
De hele bijna-gratis-politiek voor OV in België heeft bijvoorbeeld alleen maar kans op slagen als je aan de andere zijde het autorijden duurder maakt. Het is duidelijk dat De Lijn nu eigenlijk faalt in haar opzet, omdat ze alleen maar marginale markten aantrekt, terwijl het woon-werkverkeer bijv. nauwelijks bereikt wordt.
Met vriendelijke groet

overweg13
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus

Bericht door dentheo »

overweg13 schreef:Bah, uiteraard. Tabak zwaarder belasten om het roken te bestrijden, wegentaksen om het autorijden te ontmoedigen, enz. Ik zeg er wel bij: indien correct gebruikt..
Twee voorbeelden , twee die niet werken...kent gij er die wel werken ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Bartjedj

Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus

Bericht door Bartjedj »

Zal nog wel komen. Als de prijzen van aardolie nog ver stijgen, zal het autoverkeer wel afnemen.

BDJ
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5267
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: In 2010 een kaartje voor trein, tram en bus

Bericht door overweg13 »

dentheo schreef:
overweg13 schreef:Bah, uiteraard. Tabak zwaarder belasten om het roken te bestrijden, wegentaksen om het autorijden te ontmoedigen, enz. Ik zeg er wel bij: indien correct gebruikt..
Twee voorbeelden , twee die niet werken...kent gij er die wel werken ??
Of ze niet werken, is lang niet zeker. In de jaren zeventig zakte het aantal auto's rond Antwerpen met 30% als gevolg van de oliecrisis. Je moet natuurlijk altijd ergens een beslissende drempel overschrijden, maar werken doet het zeker. Kijk maar naar Londen!
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie