Forse investering voor Gents O.V.

Smalspoor, tram en light-rail in België
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Forse investering voor Gents O.V.

Bericht door Accelerat »

Moderniseren ze de oude nog altijd?
Trainspotterke

Re: Forse investering voor Gents O.V.

Bericht door Trainspotterke »

De sporen in de Sint-Denijslaan worden inderdaad sporadisch nog als keerpunt gebruikt. Verder richting Zwijnaarde is trouwens alles nog aanwezig. Het is maar vlak voor het heraangelegde rond punt (waarop een nieuwe halte "Sint-Denijslaan" op het nieuwe tracé in dienst genomen werd) dat de sporen abrupt doodlopen. De bovenleiding loopt wel nog door en maakt nog mooi de bocht over het rond punt (en over één van de perrons van de nieuwe halte). :P Als je alleen naar de bovenleiding zou kijken, zou je denken dat het een doodgewone splitsing is.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Forse investering voor Gents O.V.

Bericht door Joris »

Hallo,
timothy_Vermeulen schreef:
Joris schreef:Hallo,
Ik heb intussen al 2 keer een Hermelijn in de Sint-Denijslaan zien staan, deze morgen, en maandag rond 16.00u. (Dus op het "uit dienst gestelde tramspoor" achter spoor 12 daar).
Wat is daar juist de bedoeling van?
Ik heb intussen het project eens bekeken, en het zegt me maar niks eigenlijk... Laat Gent-Sint-Pieters gewoon zoals het nu is....
Vraagje nog: Hoeveel ongemoderniseerde PCC's rijden er nog in Gent rond? Zo nu en dan zie ik er nog eens eentje bollen in de verte precies...
Groeten,
Joris De Mol
hey joris.

Op spoor 12 achteraan het station he?
daar wisselen de trams zich, de 4 (moscou- sint-pieters) die dan veranderd naar naar een tram 1 die word daar gedraaid. De 1 tot aan gsp draait daar ook.

Ongemoderniseerde pcc's weet ik nog niet maar ik schat op een stuk of 20.
Bedankt voor de info. Ik dacht dat er buiten de 01 geen ongemoderniseerde PCC's meer waren, maar nu ik dagelijks in Gent ben vond ik dat er daar nog opvallend veel rondreden... Want, die PCC's worden toch al sinds een geruime tijd onder handen genomen, niet?
Achter het station aan spoor 12 wisselt er normaalgezien niks (buiten blijkbaar enkele Piekuur trammen). Een lijn 4 heb ik ook nog niet in de tramtunnel onder FGSP of achter FGSP gezien... (Overigens is lijn 4 toch een PCC, en lijn 1 is een Hermelijn?). Ofwel moet ik eens beter opletten...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Forse investering voor Gents O.V.

Bericht door Joris »

Hallo,
Slab schreef:De werken van gent sint pieters en omgeving zijn echt wel broodnodig, GSP is het drukste Vlaamse station en vanaf dat er verschillende treinen op het zelfde moment stoppen slippen de onderdoorgangen volledig dicht (om nog niet te spreken over de toestand van de perrons). Op dit moment is het misschien nog net leefbaar, maar vanaf dat de uitbreidingen naar 4 sporen tussen brussel en Gent en Gent en Brugge er zullen zijn zullen het aantal treinen nog stijgen en zal het station niet meer deftig bruikbaar zijn, daarom zijn deze werken broodnodig.
Naar mijn mening valt dat in de spits nog goed mee, de perrons zijn zeker breed genoeg, enkel de trappen naar de tramtunnel, daar is het even wachten... Ik moet wel zeggen dat ik in de hoofdgang zelden kom...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Trainspotterke

Re: Forse investering voor Gents O.V.

Bericht door Trainspotterke »

Lijn 1 wordt integraal met Hermelijnen gereden. Op lijn 4 rijden er zowel Hermelijnen als gemoderniseerde PCC's, ook al kan er eens een niet-gemoderniseerde PCC tevoorschijn komen, met een gele lijnfilm van lijn 4 dan wel.
Op lijn 21/22 rijden ook zowel Hermelijnen als PCC's, al dan niet gemoderniseerd in geval van de laatste.

De trams van lijn 21/22 die beperkt waren tot Sint-Pietersstation keerden tot 1 september van dit jaar ook naast spoor 12 aan de achterkant van het station. Tegenwoordig nemen die de keringswissel in de Princes Clementinalaan, op het nieuwe traject van lijn 21/22 tussen de halte Sint-Pietersstation en Sint-Denijslaan.
steved
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:48

Re: Forse investering voor Gents O.V.

Bericht door steved »

sncf-sncb schreef:Moderniseren ze de oude nog altijd?
Neen, die zullen afgevoerd worden bij de instroom van nieuw materieel.

gr, Steve
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Forse investering voor Gents O.V.

Bericht door Joris »

Hallo,
steved schreef:
sncf-sncb schreef:Moderniseren ze de oude nog altijd?
Neen, die zullen afgevoerd worden bij de instroom van nieuw materieel.

gr, Steve
Gaan ze dan voor Gent nog een nieuwe reeks trams kopen?
Hoog tijd om de PCC jacht te openen...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Forse investering voor Gents O.V.

Bericht door treinbruno »

in die oude PCC's hangen er trouwens van die TV's ofzo iets
waarvoor dienen/dienden die eigelijk :?:
Afbeelding
timothy_Vermeulen

Re: Forse investering voor Gents O.V.

Bericht door timothy_Vermeulen »

treinbruno schreef:in die oude PCC's hangen er trouwens van die TV's ofzo iets
waarvoor dienen/dienden die eigelijk :?:
die dienden vroeger voor reclama af te spelen, werkten alleen tijdens grote evenementen zoals ; flikkendag,gentse feesten, festival van gent
arvooke
Berichten: 64
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:18

Re: Forse investering voor Gents O.V.

Bericht door arvooke »

voor 2011 moet ge geen nieuwe trams verwachten.
Plaats reactie