Brusselse T4000

Smalspoor, tram en light-rail in België
nicken

Bericht door nicken »

Hoe hij in Maldegem geraakt weet ik,de rest weet ik dus niet.
Het traject kan anders zijn,omdat het transport ook een paar meter langer is,en ook stukken langer duurt
jonathan de D

Bericht door jonathan de D »

Bedankt da ge verwittigde :wink:

kunde ons op de hoogte houde voor maandag 30 oktober?

bij voorbaat bedankt

Jonathan de D
jonathan de D

Bericht door jonathan de D »

m@nske schreef:... het volgende transport is voorzien voor maandag 30 oktober. (onder voorbehoud)
Groeten, m@nske
Hey
Heb u nog nieuws voor maandag, zal er een T4000 kome of niet?
En als er een komt , is het dan de 4004 of de 4003?
jonathan de D

Bericht door jonathan de D »

Ze waren goed op tijd, het was de 4004.

m@nske, weet u wanneer het volgende convooi zou doorgaan?
Met voorbaat bedankt,

Jonathan de D
Ruben
Berichten: 345
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml#
mét video
Langste tram rijdt door Brussel
ma 05/02/07 - In Brussel rijdt vanaf vandaag een extra lange tram van 43 meter. Dat is de langste tram die de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB ooit heeft ingezet.
(foto Belga) De tram T4000 is uitgerust met acht bewakingscamera's, zeven dubbele deuren, verlaagde vloeren en airconditioning. Er kunnen 258 reizigers mee.

De T4000 van Bombardier is de grootste tram die ooit in de hoofdstad heeft rondgereden. De tram is elf meter langer dan de T3000, zijn kleinere broer die de MIVB nu al inzet.

De lange tram zal in eerste instantie rijden op de lijn 23, die van Churchill naar de Heizel loopt. "We kampen daar al jaren met een capaciteitsprobleem", zegt Ann Van Hamme van de MIVB. "Op de lijn reizen veel scholieren en de lijn heeft nood aan extra capaciteit."

De MIVB heeft negentien T4000-trams besteld. Zij zullen in de loop van het jaar geleverd worden. Vanaf 2008, als het nieuwe tramplan in voege treedt, zou de T4000 op de Noord-Zuidverbinding worden ingezet.
http://www.brusselnieuws.be/site/rubrie ... 1170661109#
met betere video :)
De langste tram verschijnt in stadsbeeld
Brussel - Vanaf vandaag rijdt de eerste nieuwe tram T4000 in Brussel. De T4000 van Bombardier is de langste tram die ooit in de hoofdstad reed.


Geluidsarm en weinig trillingen, lederen zetels, luchtkoeling, bewakingscamera's, brede deuren en een lage vloer: het zijn maar enkele van de kenmerken dat de nieuwe tram T4000 te bieden heeft. Maar vooral de lengte van het voertuig valt op:

"Het is de langste tram die ooit in Brussel heeft rondgereden: hij is 43 meter lang. In vergelijking met een T2000, het oudere model dat 22 meter lang is, is dat bijna het dubbele," legt woordvoerdster van de MIVB An Van hamme uit.

De T4000 kan 258 reizigers vervoeren, dat deed ze vandaag voor de eerste keer. Haar 'maidentrip' reed ze op lijn 23 tussen station Churchill en de Heizel.

"Lijn 23 heeft al enkele jaren af te rekenen met een capaciteitsprobleem. Vandaar dat we voor die lijn gekozen hebben om de trram in te zetten. Er maken veel scholieren gebruik van die lijn, dat is wel heel belangrijk," aldus An Van hamme.

Vandaag heeft de MIVB nog maar twee trams van het nieuwe model ingezet. Ze rijden voorlopig enkel tijdens de spits.

De MIVB bestelde in totaal negentien exemplaren van de T4000 die op termijn ook op lijn 24 zullen rijden. Verder zal de tram ook ingezet worden op de grote ringlanen, omdat vooral op deze lijnen de trams met een capaciteitsprobleem kampen.

Vanaf volgend jaar zal de extra lange tram ingezet worden op de noord-zuid verbinding.


© FM Brussel
RzgR Spijkenisse

Bericht door RzgR Spijkenisse »

Ik heb dat type een keer in Rotterdam mogen zien.....had helaas geen fototoestel bij me....nog wel een plaatje op internet kunnen vinden.........
Afbeelding Egt een mooie Tram om te zien
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

RzgR Spijkenisse schreef:Ik heb dat type een keer in Rotterdam mogen zien.....had helaas geen fototoestel bij me....nog wel een plaatje op internet kunnen vinden.........


Egt een mooie Tram om te zien
Dat is een T3000, de kleine versie ervan :wink: maar wat deed ie in rotterdam? :shock:
nicken

Bericht door nicken »

Shrek schreef:
RzgR Spijkenisse schreef:Ik heb dat type een keer in Rotterdam mogen zien.....had helaas geen fototoestel bij me....nog wel een plaatje op internet kunnen vinden.........


Egt een mooie Tram om te zien
Dat is een T3000, de kleine versie ervan :wink: maar wat deed ie in rotterdam? :shock:
kaas gaan eten mss :lol: :D
Thomas

Bericht door Thomas »

Shrek schreef:
RzgR Spijkenisse schreef:Ik heb dat type een keer in Rotterdam mogen zien.....had helaas geen fototoestel bij me....nog wel een plaatje op internet kunnen vinden.........


Egt een mooie Tram om te zien
Dat is een T3000, de kleine versie ervan :wink: maar wat deed ie in rotterdam? :shock:
Display is ook niet al te duidelijk om het te lezen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

op de foto niet (maar das normaal) maar in het echt geen enkel probleem mee. ik vind alle nieuwe displays met kleuren van de mivb goed leesbaar
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ik heb de indruk dat die display altijd maar half brand en dat dan heel snel bovenste-onderste helft afwisseld zodat het voor het oog niet opvalt :P
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Als je weet hoe een dergelijk display wordt aangestuurd, dan weet je dat iedere LED eventjes afzondelijk oplicht, en waarschijnlijk gebeurt dit van links naar rechts en van boven naar onder...
Dus héél snel zonder dat je ogen het ooit opmerken!
Plaats reactie