Pagina 2 van 7

Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs

Geplaatst: 09 mei 2008, 22:30
door Bartjedj
Kokers wel, maar dan moet je wel eerst aan de kokers geraken :wink:

BDJ

Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs

Geplaatst: 10 mei 2008, 00:46
door Asterix
Steven schreef:de boveneleiding op deze bruggen is van een ander type, op de brug van kapelle op de bos kan deze volledig bewegen (nodig om de brug open te krijgen) dat maakt ze dus gevoeliger voor beschadiging, als je daar aan hoge snelheid met de panto omhoog gaat langs rijden maak je de kans op beschadiging dus ook groter.
En wat gebeurt er dan met die bovenleiding als die brug kantelt? Contact met "het vaste land" moet toch ergens verbroken worden ?

Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs

Geplaatst: 10 mei 2008, 01:33
door Bartjedj
Inderdaad. De sectie op de brug is volledig onafhankelijk van de sectie op het land.
Aan 1 kant (kant waar brug aan het land hangt) is er een contact waardoor de bovenleiding op de brug gevoed wordt.
Verder is de constructie onafhankelijk.

BDJ

Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs

Geplaatst: 10 mei 2008, 02:33
door Steven
die boveneleiding hangt dus op aan beweegbare armen, zodanig dat deze eerst ontkoppeld is en dan gaat wegplooien, het is pas als dit gebeurd is dat de brug mag en kan openen voor de scheepvaart

Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs

Geplaatst: 11 mei 2008, 10:10
door dekooiker
FLV-FGSP schreef:De kokers van de Antwerpse premetro zijn wel degelijk op normaalspoor voorzien.
...maar niet op de trams de erdoor moeten!
Ten eerste omdat die ondingen op meterspoor rijden, ten tweede omdat de perrons te hoog zijn voor die rommel.
Let even op als u in zulk station staat: de trams komt altijd uit de 'diepte', de bedding werd opgehoogd omdat anders de instap een klad te laag was.
Antwerpen en ondergrond rijden gaat niet samen en zal nooit vlot gaan :D

Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs

Geplaatst: 12 mei 2008, 23:47
door poyaud
Even wat meer duidelijkheid over de bovenleiding van de brug in Dudzele.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs

Geplaatst: 13 mei 2008, 06:15
door Steven
idd ook bewegbaar opgesteld, wel lichtjes anders dan in kapelle op den bos., maar is de brug dan ook anders afgewerkt.

Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs

Geplaatst: 13 mei 2008, 12:04
door Bartjedj
Gaat de fotoreeks ook nog verder met het openen van de brug? :wink:

P.S.: zijn we eigenlijk niet zwaar Off-Topic? :? Misschien beter een nieuw topic openen, en hier een stuk van afsplitsen?

BDJ

Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs

Geplaatst: 13 mei 2008, 13:25
door poyaud
Bartjedj schreef:Gaat de fotoreeks ook nog verder met het openen van de brug? :wink:

BDJ
Op aanvraag is dat mogelijk :wink:

Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs

Geplaatst: 13 mei 2008, 17:23
door Bartjedj
Mag, maar doe dan via mail.

Mailadres via PB.

BDJ

Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs

Geplaatst: 13 mei 2008, 23:05
door Trainspotterke
Bartjedj schreef:Mag, maar doe dan via mail.

Mailadres via PB.

BDJ
En wat is er mis aan foto's van een brug dat opengaat, aangezien we ze blijkbaar nie collectief mogen zien! :P

Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs

Geplaatst: 14 mei 2008, 00:04
door Bartjedj
Dan gaan we wel heel zwaar off topic :wink:
Tenzij een afgesplitst topic :)

BDJ

Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs

Geplaatst: 14 mei 2008, 10:45
door K V B
dekooiker schreef:
FLV-FGSP schreef:De kokers van de Antwerpse premetro zijn wel degelijk op normaalspoor voorzien.
...maar niet op de trams de erdoor moeten!
Ten eerste omdat die ondingen op meterspoor rijden, ten tweede omdat de perrons te hoog zijn voor die rommel.
Let even op als u in zulk station staat: de trams komt altijd uit de 'diepte', de bedding werd opgehoogd omdat anders de instap een klad te laag was.
Antwerpen en ondergrond rijden gaat niet samen en zal nooit vlot gaan :D
Kan anders perfect, de spoorbedding is zodanige dat men de derde rail gewoon naast de bestaande kan leggen.
Alles wat we dan nodig hebben is een normaalsporig voertuig dat 45cm breder is dan een Hermelijn, en met dezelfde instaphoogte. Ik denk dat zo ongeveer elke trambouwer in Europa dat kan leveren.
Verder investeringen: Perrons op de lijn naar Boom - Puurs aanpassen, en een verbinding bouwen tussen de spoorlijn en de premetro. En natuurlijk een paar extra haltes.

Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs

Geplaatst: 14 mei 2008, 11:40
door dekooiker
Ik zie ons belastingsgeld toch liever anders aangewend dan opgedaan aan een bestaande lijn die met enkele eenvoudige technieken én minder geld performanter kan worden!

Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs

Geplaatst: 14 mei 2008, 21:55
door K V B
dekooiker schreef:Ik zie ons belastingsgeld toch liever anders aangewend dan opgedaan aan een bestaande lijn die met enkele eenvoudige technieken én minder geld performanter kan worden!
Dat is precies wat light rail is: Met eenvoudigere treinen toch een performante dienst uitvoeren.