Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs
Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs
Kokers wel, maar dan moet je wel eerst aan de kokers geraken
BDJ
BDJ
Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs
En wat gebeurt er dan met die bovenleiding als die brug kantelt? Contact met "het vaste land" moet toch ergens verbroken worden ?Steven schreef:de boveneleiding op deze bruggen is van een ander type, op de brug van kapelle op de bos kan deze volledig bewegen (nodig om de brug open te krijgen) dat maakt ze dus gevoeliger voor beschadiging, als je daar aan hoge snelheid met de panto omhoog gaat langs rijden maak je de kans op beschadiging dus ook groter.
Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs
Inderdaad. De sectie op de brug is volledig onafhankelijk van de sectie op het land.
Aan 1 kant (kant waar brug aan het land hangt) is er een contact waardoor de bovenleiding op de brug gevoed wordt.
Verder is de constructie onafhankelijk.
BDJ
Aan 1 kant (kant waar brug aan het land hangt) is er een contact waardoor de bovenleiding op de brug gevoed wordt.
Verder is de constructie onafhankelijk.
BDJ
Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs
die boveneleiding hangt dus op aan beweegbare armen, zodanig dat deze eerst ontkoppeld is en dan gaat wegplooien, het is pas als dit gebeurd is dat de brug mag en kan openen voor de scheepvaart
Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs
...maar niet op de trams de erdoor moeten!FLV-FGSP schreef:De kokers van de Antwerpse premetro zijn wel degelijk op normaalspoor voorzien.
Ten eerste omdat die ondingen op meterspoor rijden, ten tweede omdat de perrons te hoog zijn voor die rommel.
Let even op als u in zulk station staat: de trams komt altijd uit de 'diepte', de bedding werd opgehoogd omdat anders de instap een klad te laag was.
Antwerpen en ondergrond rijden gaat niet samen en zal nooit vlot gaan
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs
Even wat meer duidelijkheid over de bovenleiding van de brug in Dudzele.
Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs
idd ook bewegbaar opgesteld, wel lichtjes anders dan in kapelle op den bos., maar is de brug dan ook anders afgewerkt.
Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs
Gaat de fotoreeks ook nog verder met het openen van de brug?
P.S.: zijn we eigenlijk niet zwaar Off-Topic? Misschien beter een nieuw topic openen, en hier een stuk van afsplitsen?
BDJ
P.S.: zijn we eigenlijk niet zwaar Off-Topic? Misschien beter een nieuw topic openen, en hier een stuk van afsplitsen?
BDJ
Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs
Op aanvraag is dat mogelijkBartjedj schreef:Gaat de fotoreeks ook nog verder met het openen van de brug?
BDJ
Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs
Mag, maar doe dan via mail.
Mailadres via PB.
BDJ
Mailadres via PB.
BDJ
Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs
En wat is er mis aan foto's van een brug dat opengaat, aangezien we ze blijkbaar nie collectief mogen zien!Bartjedj schreef:Mag, maar doe dan via mail.
Mailadres via PB.
BDJ
Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs
Dan gaan we wel heel zwaar off topic
Tenzij een afgesplitst topic
BDJ
Tenzij een afgesplitst topic
BDJ
Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs
Kan anders perfect, de spoorbedding is zodanige dat men de derde rail gewoon naast de bestaande kan leggen.dekooiker schreef:...maar niet op de trams de erdoor moeten!FLV-FGSP schreef:De kokers van de Antwerpse premetro zijn wel degelijk op normaalspoor voorzien.
Ten eerste omdat die ondingen op meterspoor rijden, ten tweede omdat de perrons te hoog zijn voor die rommel.
Let even op als u in zulk station staat: de trams komt altijd uit de 'diepte', de bedding werd opgehoogd omdat anders de instap een klad te laag was.
Antwerpen en ondergrond rijden gaat niet samen en zal nooit vlot gaan
Alles wat we dan nodig hebben is een normaalsporig voertuig dat 45cm breder is dan een Hermelijn, en met dezelfde instaphoogte. Ik denk dat zo ongeveer elke trambouwer in Europa dat kan leveren.
Verder investeringen: Perrons op de lijn naar Boom - Puurs aanpassen, en een verbinding bouwen tussen de spoorlijn en de premetro. En natuurlijk een paar extra haltes.
Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs
Ik zie ons belastingsgeld toch liever anders aangewend dan opgedaan aan een bestaande lijn die met enkele eenvoudige technieken én minder geld performanter kan worden!
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Groen! wil snel lightrail Antwerpen-Boom-Puurs
Dat is precies wat light rail is: Met eenvoudigere treinen toch een performante dienst uitvoeren.dekooiker schreef:Ik zie ons belastingsgeld toch liever anders aangewend dan opgedaan aan een bestaande lijn die met enkele eenvoudige technieken én minder geld performanter kan worden!