Titel onder gebruikersnaam afhankelijk van het aantal posts

Alles over de werking van het forum, de software enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Titel onder gebruikersnaam afhankelijk van het aantal posts

Bericht door Dieselfreak »

Op veel fora verschijnt er onder je gebruikersnaam een titel die afhangt van het aantal berichten dat je geplaatst hebt, bv. "beginner", vervolgens "vaste gast", dan "blijver", enz. Zou het niet leuk zijn zoiets op dit forum in te voeren? Aangezien dit een treinenforum is, lijkt het me logisch dat de titels met treinen te maken zouden hebben. Bij leden die minder dan 10 of 20 berichten geplaatst hebben, zou bijvoorbeeld "eenmalige reiziger" kunnen staan, bij meer berichten: "occasionele reiziger", bij nog meer berichten "vaste klant" of iets dergelijks, om te eindigen bij "treinfanaat", en daarna beginnen met beroepen die met de spoorwegen te maken hebben. Als hoogste rang zou je bijvoorbeeld "treinbestuurder" kunnen nemen.

Zijn er nog mensen die dit een goed idee vinden? Waarom niet/waarom wel?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
kika
Berichten: 2858
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Titel onder gebruikersnaam afhankelijk van het aantal po

Bericht door kika »

Een nadeel is dat het meestal mensen stimuleert om te posten zonder dat ze per sé iets bijdragen. Ik heb zelf meestal niet zo'n problemen met 'grappige,' of offtopic posts maar ik kan me voorstellen dat anderen er minder in zien. Liever zie ik de gebruiksvriendelijkheid op telefoons/tablets verbeterd.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Titel onder gebruikersnaam afhankelijk van het aantal po

Bericht door Bordensteker »

Dan zouden de vermelde beroepen op een of andere manier herkenbaar verzonnen moeten zijn, anders worden er allerlei mensen die in het echt bij een van de spoorwegondernemingen werken hier ineens als een soort fantast afgeschilderd door ze een misleidende titel te geven.
Ik ben er in dat geval dus tegen.

Ook krijg je rare 'degraderingen' als er eens opgeschoond wordt in ondergestofte topics in het archief. Nu zie je dat alleen betrekkelijk onopvallend aan de aantallen posts, en ik vind dat voldoende houvast geven om een idee te hebben van de auteur van iets.

Je mag me ifv mijn aantal berichten gerust met de benaming van een technisch onderdeel aanduiden, zoals remblok, eindsein, wisseltong (!), pantograaf, koplamp, stopsein, rijdraad, buffer, tegenspoor, alhoewel ik daar onderling weinig rangverschil in lees.
Maar ga me geen echt lijkende maar feitelijk onjuiste functie toekennen.

Ik ben ooit als "ambtenaar richtingborden" (dat stond op mijn loonbriefjes), zeg maar bordensteker aan het spoor begonnen, maar de rest van mijn leven goeddeels operationeel-technisch in de luchtvaart actief geweest. En sinds een paar jaar ben ik nu tot ieders verrassing Operator Besturing bij B-Cargo, dat intussen NMBS Freight Services heet.
Ik wil ook weer geen piloot genoemd worden, al was ik dat tot voor kort in mijn vrije tijd zeer zeker wel.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Titel onder gebruikersnaam afhankelijk van het aantal po

Bericht door Dieselfreak »

kika schreef:Een nadeel is dat het meestal mensen stimuleert om te posten zonder dat ze per sé iets bijdragen.
Dan worden spamberichten maar gewoon verwijderd, zodat een gebruiker zijn berichtenaantal niet op die manier kan verhogen.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie