Spam en recrutering van nieuwe moderators

Alles over de werking van het forum, de software enz.
Knipex
Berichten: 326
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Spam en recrutering van nieuwe moderators

Bericht door Knipex »

Wie is eigenlijk de Administrator van deze groep.
Er is weer een spammer active. Gelieve die spammer en berichten te verwijderen

Toevoeging Schaap: Zie pagina 3 voor meer informatie omtrent de aanwerving van nieuwe moderators!
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5297
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Spam 2

Bericht door Steve »

Het sterkste is dan nog dat die spammer in kwestie (zie http://www.hgbtf.net/memberlist.php?mod ... ile&u=2614) al sinds 8 december berichten post en dus al een WEEK ongestoord z'n gang kan gaan met 59 berichten in totaal. Is er dan echt niemand die ingrijpt? Alle begrip dat onze admins en mods (of kort gezegd Steven, want de anderen zien we vrijwel nooit) het erg druk hebben, maar waarom wordt er dan niet gewoon een extra mod aangesteld? Hoewel ik zelf ook geen zeeën van tijd heb zou het me zeker niet storen om op die manier mee te helpen, en ik denk dat dat voor nog meer mensen geldt.

En hopelijk wordt er ook eens werk gemaakt van een betere registratieprocedure, want het huidige systeem met de code is duidelijk allesbehalve waterdicht. Ik heb ergens een suggestie gelezen om (al dan niet bovenop de bestaande code) een vraag te stellen (inhoudelijk, dus geen rekensommetje), makkelijk genoeg voor iedereen die zich uit interesse op dit forum begeeft maar moeilijk genoeg voor mogelijke spammers.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Spam 2

Bericht door Stef »

Idd, zeer vervelend.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Presario

Re: Spam 2

Bericht door Presario »

Helemaal akkoord MIVB-reiziger! Een 2e actieve moderator zal zeker geen kwaad kunnen?
Verkiezing houden? :P
Dietrich

Re: Spam 2

Bericht door Dietrich »

Men zou beter eens nadenken of de huidige mensen die als mod zijn aangesteld dit nog nodig hebben. De twee mods naast Steven zijn niet meer actief, Mechanik ken ik niet en heb ik op die jaren maar enkele keren actief gezien, Xavier heeft denk ik andere bezigheden.

Meer dan 2 mods zijn hier zeker niet nodig, dit is nog altijd een klein forum en gezien de meeste actieve hier elke dag zitten en posts kunnen rapporteren...

Spam is iets totaal anders en daarvoor moet phpBB gewoon worden geupdated en erop voorzien... maar de admin is ook allesbehalve actief.

Dit liedje is nu al toch een jaar zo bezig en er is nog altijd niets veranderd buiten het feit dat Steven nu ook accounts kan verwijderen.
Knipex
Berichten: 326
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: Spam 2

Bericht door Knipex »

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat Steven even niet actief is.
Verlof, geen zin, ... alles OK. Maar dat kan toch niet betekenen dat de community hier zonder mod kan blijven huppelen.
Zeer vervellend die spam-rommel op de community.

Als ik nu mod zou willen worden. Wie beslist dat dan? Is dat enkel Steven?
Dietrich

Re: Spam 2

Bericht door Dietrich »

Euhm Schaap is hier admin en eigenaar dus hij beslist er over.
Schaap
Site Admin
Berichten: 325
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:51
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Spam 2

Bericht door Schaap »

Excuseer voor het ongemak.

Bij deze is het forum terug wat opgekuist!

De eenvoudigste en snelste manier om spam te melden is nog steeds op de Afbeelding-knop drukken... Zo is het voor zowel admins als moderators onmiddelijk duidelijk welke berichten moeten verwijderd worden...
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Spam 2

Bericht door groentje »

Bedankt voor de moeite, Schaap, en wees gerust, dat doen we ook.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5297
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Spam 2

Bericht door Steve »

Maar het probleem blijft voor mij: welke admins en moderators (je gebruikt zelfs het meervoud) grijpen dan in? Bijna alles hangt af van Steven alleen...
Schaap
Site Admin
Berichten: 325
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:51
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Spam 2

Bericht door Schaap »

Ik denk dat we daarvoor moeten opzoek gaan naar nieuwe mensen, die vaak actief zijn op het forum.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Spam 2

Bericht door Bibke »

Schaap schreef:Ik denk dat we daarvoor moeten opzoek gaan naar nieuwe mensen, die vaak actief zijn op het forum.
Bedankt, Schaap.
Maar uw voorstel is al geruime tijd een vraag op dit forum.
Zorg er zeker ook voor dat je voldoende mensen vindt zodanig dat er voldoende overlapping is. Niet iedereen van de admins en moderators en zit uren aan een stuk op HGBTF en dat kunnen we ook niet verwachten.
Enkele weken geleden heb ik meer tijd verloren door te klikken op de knop Afbeelding dan ik tijd nodig had om de ongelezen posts te lezen.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Spam 2

Bericht door Stef »

Ik meld ook regelmatig die berichten. Ik help graag de mensen van het forum hier. Ik ben nog op andere fora moderator, ik weet wat dat allemaal inhoudt. Er kruipt toch altijd heel wat tijd in. En het moeilijkste is: wat moet je aanpassen en/of verwijderen. De lijn is niet altijd even duidelijk. Het belangrijkste is dat mensen merken dat er toezicht is, dit is hier idd de laatste tijd wat minder. Je kan niet altijd op het forum zitten, dat is ook altijd met ups en downs (heel normaal trouwens).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Spam 2

Bericht door LML »

Je kan de vraag ook anders stellen: Willen ze op dit forum wel meer dan 1 actieve moderator?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Spam 2

Bericht door Stef »

LML schreef:Je kan de vraag ook anders stellen: Willen ze op dit forum wel meer dan 1 actieve moderator?
Waarom niet? Als het te veel werk is voor 1 mod, kan dit de kwaliteit alleen maar ten goede komen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie