Feedback

Alles over de werking van het forum, de software enz.
Fles

Feedback

Bericht door Fles »

Ik kon geen feedback-sectie vinden, dus maar even hier.

Ik krijg de laatste maanden steeds meer het idee dat de rubrieken Fotografie en Reportages eigenlijk 1 pot nat zijn. Of eigenlijk, dat zo'n 90 % van de topics in Fotografie eigenlijk zou horen vallen onder Reportages. Is dat zo? Of niet? Hoe denkt men hierover? Crew, mede-users? :?:
melle

Re: Feedback

Bericht door melle »

Reportages hoeven niet noodzakelijk tekstreportages te zijn, maar voor mij kunnen er best ook wat foto's tussen zitten.

Als er genoeg tekst bij staat dat een echt verhaal vertelt (zoals bij overweg13,..), dan is het wel terecht bij reportages. Maar als er gewoon wat uileg bij enkele foto's staan, dan is het fotografie.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Feedback

Bericht door treinbruno »

dit wou ik ook nog even zeggen:

De laatste tijd is het forum veel minder gezellig als vroeger, veel van de "oude" leden komen er ook nog maar weinig op...
Vroeger keek ik altijd uit interesse op het forum, nu eerder als gewoonte :)

@ fles: fotografie zijn alleen foto's, reportages meerdere foto's met een reisverhaal denk ik
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Feedback

Bericht door Steve »

Toch maar even een knuppel in het hoenderhok gooien... dat "één pot nat" geldt voor heel veel onderdelen op dit forum! Ik ben absoluut vóór een verregaande samenvoeging van de verschillende subforums, want het enige wat we nu bereiken is versnippering.

Simpel voorbeeldje: veel algemene zaken zouden zowel in Algemeen, Babbelhoek, Babbelhoekje ( :) ) Actualiteit Binnenland, Algemeen Binnenland, Reisinformatie, Spoorwegtechniek als Vragenhoekje gepost kunnen worden. Andere onderwerpen zouden dan weer zowel in Agenda, Activiteiten als Historisch materieel geplaatst kunnen worden. Of nog een voorbeeld, een recente ontwikkeling bij de Beneluxtrein: kan zowel in Nieuws, Actualiteit Binnenland, Actualiteit Internationaal, Spoorwegtechniek als Reisinformatie, afhankelijk van wat het precies inhoudt.

Waarom trouwens de zo strike scheiding tussen "Algemeen" en "Actualiteit"? En zou de grote versnippering ook de spammers niet in de hand werken? In een paar grote, actieve subforums vallen berichten veel sneller op.

Wie heeft er zin om mee te denken over een nieuwe en aangenamere forumstructuur?
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Feedback

Bericht door groentje »

Ik zou het zo radicaal niet maken, maar een lichte reorganisatie zou niet noodzakelijk slecht zijn voor het forum. Al moet ik toegeven meestal gebruik te maken van de knoppen 'Toon nieuwe berichten' en 'Toon actieve onderwerpen', en zie ik dus sowieso niet in welk onderdeel een onderwerp staat. Ik zal wellicht niet de enige zijn.
Wat me wel enigszins stoort, is dat er 3 verschillende links zijn in de berichtmeldingen die we krijgen per mail, er is http://www.hgbtf.net/..., er is http://hgbtf.net/... en er is http://www.treinenforum.be/.... Alleen met de eerste link blijf ik ingelogd, niet bij de andere. Maar het is maar een kleinigheidje, hoor, zeker niets dringends.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Feedback

Bericht door trainfreak »

Ik kan MIVB-reiziger eigenlijk alleen maar gelijk geven!

Hoort het topic nu in HGBTF-babbelhoek of leden-babbelhoek (waarom bestaat die nog?)?
Of in Nieuws, Actua Binnenland of Actua Internationaal?
Of bij Agenda, Activiteiten of eventueel Histroisch Patrimonium?

En meteen kan men misschien ook eens nieuwe moderators aanstellen?!
Steven is volgens mij de enige die hier nog iets doet. (Geen verwijten naar de anderen, ik weet wel dat we ook nog andere verplichtingen hebben)
Als Steven nu een week op vakantie is, is het hier soms Het Grote Spam Forum
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Feedback

Bericht door LML »

Ik heb het al 'ns vermeld, maar ik weet niet meer waar juist:
Profielen die ouder zijn dan 1 jaar, maar waarvan de persoon geen enkele reactie gezet heeft op dit forum: verwijderen. Is het de bedoeling dat die ééndags-profielen op dit forum blijven? Dit is toch meer dan duidelijk dat die mensen geen interesse (meer) hebben in dit forum?

En idd, als je naar de laatste aanlogdatum kijkt van Schaap, Mechanik en Trainspottere, is Steven hier de enige die dit forum ietwat in de hand heeft. Dus meerdere moderators zouden hier zeker geen overbodige luxe zijn...

En vooral: cordater optreden als er mensen zijn die hier alleen maar ambras zoeken, een grote bek opzetten, denken dat ze altijd gelijk hebben en denken dat ze meer mogen/weten dan een ander, geen respect hebben of een vocabulaire hebben 'dat iedereen maar moet slikken',... Kijk éérst naar uzelf, geef dan commentaar op een ander.
Op een forum is het toch de bedoeling dat er nieuws gewisseld wordt op een leuke, aangename - en vooral - volwassen manier? Alhoewel er velen hier anders over denken...
Laatst gewijzigd door LML op 02 okt 2009, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Feedback

Bericht door trainfreak »

LML schreef: En vooral: cordater optreden als er mensen zijn die hier alleen maar ambras zoeken, een grote bek opzetten, denken dat ze altijd gelijk hebben en denken dat ze meer mogen/weten dan een ander, geen respect hebben of een vocabulaire 'dat iedereen maar moet slikken',... Op een forum is het toch de bedoeling dat er nieuws gewisseld wordt op een leuke, aangename - en vooral - volwassen manier?
Daar zeg je nu wel iets...
Ik zit op veel andere fora, en daar wordt altijd met hoofdletters en leestekens getypt.
Zelfs door gasten die nog maar 11 zijn ofzo...

Ik vind nu niet dat we allemaal perfect AN moeten typen, maar een beetje moeite doen kan toch geen kwaad?

't zal ier anders ewa worden moeste wallemaal azo typen gelijk we op msn doen...
Trammist

Re: Feedback

Bericht door Trammist »

En jah, we hebben er weer ene binnen, in het topic "nieuwe site" :mrgreen:
Dietrich

Re: Feedback

Bericht door Dietrich »

Wat betreft die spam zijn er effectieve middelen om die tegen te gaan... veel mods/plugins voor phpBB zonder dat er een moderator nodig is. Maar dat heb ik hier al ettelijke keren vernoemd en is er nog nooit van gekomen. Dus echt veel mods heb je niet nodig zolang de mensen zich min of meer kunnen gedragen.

Ik denk dat men toch meer zijn best mag doen om het niveau hoog te houden. Iedereen vergist zich wel eens of post informatie die niet klopt(e), tot zover normaal, maar wat ik hier de laatste weken soms lees is een beetje naar het kinderlijke af aan het gaan.
Hagelander
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 mei 2022, 17:44

Re: Feedback

Bericht door Hagelander »

Waarom staat eigenlijk het logo van de software van het forum (phpBB) zo centraal in de titelbalk?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Feedback

Bericht door Steven »

Dat is besloten door onze hoofd moderator, geen idee of er een echte reden is.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Feedback

Bericht door Steve »

Mij lijkt het dat alles klaargezet is voor de "nieuwe" lay-out (Ravaio, momenteel nog manueel te activeren in de instellingen) en dat de lay-out die je ziet een zuivere standaard lay-out is met dus dat grote logo. Alleen moet de nieuwe lay-out dus nog steeds standaard gezet worden...
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Feedback

Bericht door AlexNL »

Ik heb Ravaio een tijd geprobeerd, maar ik kan er maar niet aan wennen. prosilver bevalt me veel beter. :D
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Feedback

Bericht door Steve »

Is echt een kwestie van tijd, wat mij betreft. Ik gebruik het al jaren en de prosilver lijkt echt hopeloos verouderd, banaal en lelijk als ik het toevallig zie (bv. als ik uitgelogd ben).
Plaats reactie