Verdere uitleg "verklaring"

Alles over de werking van het forum, de software enz.
Schaap
Site Admin
Berichten: 325
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:51
Locatie: Oostende
Contacteer:

Verdere uitleg "verklaring"

Bericht door Schaap »

Beste leden,

Ik hoop dat nu voor eens en altijd dit probleem opgelost is.
Ik weet dat vele aspecten van de discussie nog altijd niet aan bod gekomen zijn, maar stilletjes hoop ik ook dat dit zo blijft.

Graag had ik ook samen met jullie overleg gepleegd over wat hier kan en niet kan (en de eventuele gevolgen)

Ook wil ik, op een beschaafde manier, een evaluatie van mijzelf en de mede-moderators laten opstellen door jullie (uiteraard zonder gevolgen voor jullie)

Wat denken jullie van het "ombudsman"-systeem? Aardig of overbodig?

Mijn excuses voor de downtime van het forum, dit heeft me wat extra tijd gegeven om te redeneren over de gebeurde zaken.
(Ook heb ik gebruik gemaakt om phpBB te updaten)


Eventuele, onderbouwde, commentaar op mijn verklaring mag hier ook geplaatst worden.
Laatst gewijzigd door Schaap op 24 mei 2007, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Schaap
Site Admin
Berichten: 325
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:51
Locatie: Oostende
Contacteer:

Bericht door Schaap »

Hier nogmaals de verklaring die stond bij de tijdenlijke sluiting van het forum:
Oostende 12/1/2007





Beste leden,



Eerst en vooral even waarover dit gaat:

Bij het posten van een topic, overtreede een nieuwgekomen lid een zopas opgestelde regel.
De reactie van mij t.o.v die gebruiker was volgens sommigen een "te harde aanpak" (kan ik enigzins inkomen),
al snel groeide dit uit tot een woordenwisseling waar geen eind aan zichtbaar was.
Daar mijn handelingen niet door de beugel konden is er een topic geopend waar mijn bekwaamheid als admin in kwestie werd gestelt.

Doordat de gemoederen hoog oplaaiden en respect voor elkaar (zowel van mijn kant als andere leden, ik zal geen citaten bovenhalen) ver te zoeken was heb ik besloten het forum tijdenlijk te sluiten (op hetzelfde moment zal ik ook gebruik maken om HGBTF up-to-date te houden i.v.m spampreventie), tot er een geldige oplossing voor iedereen gevonden is.

Ik geef toe dat er in mijn beslissingen fouten gemaakt zijn. Ik bied dan ook mijn excuses aan ten opzichte van alle benadeelde personen, in het bijzonder "Teach2", "2622" en "energievoorziening".

Voornamenlijk wil ik ook dat er iets geleert wordt uit deze ervaring (dat geldt ook voor mij):
- Een uitlating tegenover leden, van admin's of moderator's, moeten altijd beleeft zijn; ze tonen echter een voorbeeldfunctie voor het gedrag van de leden.
- Er moet respect zijn van beide kanten, d.w.z: geen uitlatingen of scheldingen tegenover zowel leden, moderators als admin's.
- Duidenlijk regels over wat mag/kan en niet mag/niet kan (en de mogenlijke sancties) zijn er op dit moment niet, ik wil dan ook dat we met zijn allen kunnen overeen komen over een reglementering, zo valt er achteraf niet te discussiëren over gebruikte maatregelen, dit geldt voor beide zowel leden als moderator's of admin's.
- Het is iets wat ik nog nooit gezien heb op een forum, maar misschien is het mogenlijk een persoon in te schakelen die afhankenlijk van de moderators en admins bepaalde situaties naar voor legt. Ook moeten hier leden met bepaalde problemen, eventueel anoniem, terecht kunnen. Een ombudsman als het ware. [idee?]

De berichten die deze onrust veroorzaakt hebben zullen niet verwijderd worden, wel verplaatst worden, zodat deze enkel zichtbaar zijn wanneer hier explicitiet om gevraagd wordt. Ze bieden echter geen meerwaarde aan het doel van dit forum. Deze maatregel tref ik om een rustig verderbestaan van HGBTF te garanderen.
Geruzie of niet, er kan unaniem overeen gekomen worden dat de berichten op "Het Groot Belgisch Treinen Forum" een hoge waarde hebben en beschikbaar moeten blijven.


Het Groot Belgisch Treinen Forum kan niet bestaan zonder zijn leden, die iedere dag zich inzetten voor het onderhouden van actuele topic's. Hiervoor mijn oprechte dank.



Ben S

Admin HGBTF.NET

ben[@]hgbtf.net
Laatst gewijzigd door Schaap op 04 feb 2007, 01:25, 1 keer totaal gewijzigd.
2622

Bericht door 2622 »

Antwerpen, 12/01/2007,

Aan de HGBTF leden en in het bijzonder Schaap,

Ik wil hiermee graag uw excuses anvaarden...! Sterker nog, ik wil hiermee mijn steun betuigen aan HGBTF...! Ik heb hier eigenlijk twee mooie jaren doorgebracht (Voor de nieuwkomers die mij niet meer kennen, ik heb hier vroeger over de 10000 posts gehad... Het is mij echter nooit om de kwantiteit te doen geweest, wat mensen die me beter kennen wel zullen kunnen beamen...), en, ook al liep het op het einde, nu ongeveer een jaartje geleden, wel grondig mis, ik heb er toch nog mooie herinneringen aan...! Dat ik en een aantal anderen hier sindsdien zijn weggebleven heeft vele uiteenlopende redenen, maar ik had de indruk dat sinds dat ogenblik de situatie mooi in evenwicht kwam...? Elks leek zijn gading te vinden, en zo meende ik toch dat het voor mij de juiste beslissing was om voort te gaan met iets anders... Ik ben hier maar heel af en toe nog eens een kijkje komen nemen, en had toch de indruk dat velen zich hier thuis voelden... Ik was gisteren dan ook verrast dat ik opeens bij iets betrokken werd waar ik naar mijn mening niets te maken mee had...!? Maar goed, zoals ik al eerder had gezegd, de excuses zijn aanvaard... En wat mij betreft moeten we de plooien dan ook weer glad kunnen strijken...

Anyway, mijn mening is dat er aan de situatie van het laatste jaar (En ik heb het nu niet over wat er gisteren gebeurd is...!) niets hoeft te veranderen...! Zoals gezegd, er is voor elks wat wils, en ik wens dit forum dan ook een mooie toekomst toe...!

Vriendelijke groet,

Uw dienaar 2622
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

Laat ook mij van deze gelegenheid gebruik maken om deze uitgereikte hand dankbaar te aanvaarden. Er is moed voor nodig om je eigen fouten toe te geven, en je dan te verontschuldigen. Dat je dat toch doet, kan alleen maar gerespecteerd worden. Het is alleen spijtig dat het eerst zo uit de hand is moeten lopen. Sta me op mijn beurt toe mij te verontschuldigen voor mijn laatste post van vanmorgen. Daar stonden ook enkele dingen in die bij nader inzien 'erover' waren.

Ik wens je alvast alle succes met het verderzetten van deze site.
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Bedankt voor deze erkenning, Schaap.
De teleurstelling van gisteren is langzaam aan het wegebben, hgbtf blijft inderdaad een waardevol forum, waar je veel tijd en wellicht ook geld aan uitgeeft.
Een forum onderhouden dat toch behoorlijk succesvol is, is nu eenmaal behoorlijk stressy, zelfs als je niet veel moet doen.
Ondanks de discussie gisteren, nog veel plezier gewenst met ons forum :wink:
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Hallo Ben,

Ik heb je een mail gestuurd, ik heb er wel niks met te maken, maar het gene wat ik lees op je Html link, vindt ik een goed idee.

Als ik met iets kan helpen vraag je maar :wink:

Laten we er "allemaal" het beste van maken :!:

Start met een propere lei zou ik zo zeggen :D
TSP

Bericht door TSP »

Vind ik ook. We hebben het er nu uitgebreid over gehad en nu gaan we weer verder :D
260689
Berichten: 3322
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Ik weet niet wat hier gisteren is gebeurt, maar ik vind het wel goed dat dit nu op een volwassen manier is opgelost.
HGBTF is het top forum van heel vlaanderen, en het verdere bestaan van dit forum moet blijven, de groei van leden moet blijven stijgen.
Ik heb hier ook mooie momenten beleeft.
Ik hoop dat alles nu voorbij is en dat we terug op een nieuwe lei kunnen beginnen.

groeten nick (260689)
paljas

Bericht door paljas »

....awel.... we gaan der ene op drinken... Ikke toch!!
nicken

Bericht door nicken »

paljas schreef:....awel.... we gaan der ene op drinken... Ikke toch!!
Niet te veel hè Paljaske,ziet date nog int zakske moe blazen :wink:
nicken

Bericht door nicken »

Ben blij dat jullie weer allemaal overeenkomen.Toch wil ook ik me eens serieus verontschuldigen naar sommigen toe.Zoals velen heb ik zonet in een aanwervingsprocedure gezeten van 5 maand (jawel wat een eeuwigheid)
Ik dat ik te pas en te onpas in verschillende Topics daar over begon,ik ben er van overtuigd dat ik zeker 1 iemand er mee tegen het hoofd gestoten heb,door dat te doen.Aan deze persoon wil ik zeker men verontschuldigingen aan bieden,ook aan anderen die er schade zouden aan geleden hebben,was wat onvolwassen van mij,nochtans ben ik ne verstandige kerel,maar iedereen maakt al eens een foutje.En ja,ook ik durf daar voor uitkomen,en biedt men excuses aan :oops:
Khoop dat we nu verder kunnen doen,en een grap,iets leuks moet ook wel kunnen vindt ik,ook al geeft het niet zozeer met een trein te maken,zoals dingen die actueel zijn,Tis hier toch leuk vertroeven

Aan iedereen de groeten,van forumlid de nicken :wink:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Voila, ik ben content dat het weer allemaal in kannen en kruiken is! 8)

Wordt het trouwens niet nog eens tijd voor een forummeeting? :D
paljas

Bericht door paljas »

groepsknuffelkeuuh... Miauwkes!!!
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

paljas schreef:groepsknuffelkeuuh... Miauwkes!!!
:lol:

Nee, Vj Xav knuffelt liever met de vrouwtjes! :P
SExyBAck

Bericht door SExyBAck »

@schaap : KLASSE !!! 8)

Aan degenen die zijn excuses aanvaarden TOPPIE !!!

We zijn tenslotte nog altijd volwassen mensen met een gezond verstand.

Keep up the good work.

Ben nog niet zo lang bezoeker van dit forum maar ik heb hier al heel veel bijgeleerd en het zou zonde geweest zijn om dit zomaar allemaal weg te gooien.
Plaats reactie