Bepaalde plaatsnamen/woorden niet kunnen opzoeken wegens te kort

Alles over de werking van het forum, de software enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Bepaalde plaatsnamen/woorden niet kunnen opzoeken wegens te kort

Bericht door Dieselfreak »

De zoekmachine van dit forum is zo ingesteld dat enkel termen van tenminste 4 en maximum 84 tekens opgezocht kunnen worden. Voor de meeste dingen geen probleem, maar toch is het soms vervelend. Een plaatsnaam als "Sy" bijvoorbeeld, wat ook een station heeft, kan dus niet opgezocht worden. Bestaat er geen oplossing hiervoor? Is er eigenlijk een deftige reden waarom een woord van slechts twee letters niet opgezocht zou kunnen mogen worden?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Bepaalde plaatsnamen/woorden niet kunnen opzoeken wegens te kort

Bericht door Glodenox »

Ik zie hier nu pas je bericht.

De technische reden is waarschijnlijk dat phpBB dan in de database veel te veel woorden gaat moeten opslaan. In de meeste talen zijn korte woorden eerder vulwoorden en meestal niet het onderwerp, vandaar dat dit een makkelijke manier is om die databank wat kleiner te maken zonder al te veel impact. Maar ideaal is dat zeker niet.

Als alternatief kan je op Google (of alternatieven) zoeken op "site:hgbtf.net Sy". Door eerst site:<domeinnaam> te zetten krijg je alleen zoekresultaten voor dat domein.
Laatst gewijzigd door Glodenox op 08 okt 2020, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Bepaalde plaatsnamen/woorden niet kunnen opzoeken wegens te kort

Bericht door Dieselfreak »

Glodenox schreef: 08 okt 2020, 17:14 Als alternatief kan je op Google (of alternatieven) zoeken op "site:hgbtf.net Sy". Door eerst site:<domeinnaam> te zetten krijg je alleen zoekresultaten voor dat domein.
Ja, heb dat ondertussen ook als oplossing gevonden. Toch bedankt voor je tip! :wink:
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Schaap
Site Admin
Berichten: 325
Lid geworden op: 31 jan 2006, 01:51
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Bepaalde plaatsnamen/woorden niet kunnen opzoeken wegens te kort

Bericht door Schaap »

Glodenox schreef: 08 okt 2020, 17:14 Ik zie hier nu pas je bericht.

De technische reden is waarschijnlijk dat phpBB dan in de database veel te veel woorden gaat moeten opslaan. In de meeste talen zijn korte woorden eerder vulwoorden en meestal niet het onderwerp, vandaar dat dit een makkelijke manier is om die databank wat kleiner te maken zonder al te veel impact. Maar ideaal is dat zeker niet.

Als alternatief kan je op Google (of alternatieven) zoeken op "site:hgbtf.net Sy". Door eerst site:<domeinnaam> te zetten krijg je alleen zoekresultaten voor dat domein.
Inderdaad. Er wordt gezocht in de index en niet op de volledige content van de database. De index bevat woorden met 4 tot 84 tekens.
Plaats reactie