Tilburg

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
groentje
Berichten: 7271
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Tilburg

Bericht door groentje »

Hallo

Ik ga naar Tilburg nu zaterdag, en weet al dat de combinatie Gopass tot Turnhout en bus het goedkoopste is. Ik overweeg echter, als de prijs niet te heel erg veel tegenvalt, om een ticket te kopen. Spijtig genoeg vind ik er geen prijs van. Hoeveel voor een -25-jarige om van Deinze naar Tilburg te gaan (en terug)? Weekendretour, bijvoorbeeld?
Pierre

Bericht door Pierre »

Kijk hier eens, en neem bijvoorbeeld vanuit Gent Sint Pieters, dan zal je voor je rit tot in Gent Sint Pieters nog iets anders moeten uitvinden.

http://be-internet.bene-system.com/bene ... IL&DIST=BS

Of anders met uw Go Pass tot in Roosendaal gaan (of mag dat niet?) en van Roosendaal tot Tilburg met een kaartje van op die site hierboven. Als het niet mag tot in Roosendaal, tot Antwerpen dan misschien met de Go Pass?
groentje
Berichten: 7271
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ik heb al te horen gekregen dat een ticket vanuit Deinze of Gent, of een vanuit Antwerpen niet veel uitmaakt. En een Gopass gaat maar tot het laatste Belgische station, dus niet tot Roosendaal.
Je moet de grens over, dat is het grote probleem...
Ik ben op het station langsgeweest, maar ben vergeten vragen of en hoeveel er nog afgaat omdat ik -25 ben. Ik kwam op een kleine 30 euro heen en terug Deinze-Tilburg met een gewoon weekendretour. Via Turnhout is het 9 voor de trein, en wellicht maar 3 euro voor de bus. Ook heen en terug.
Als het verschil niet te groot is, wil ik wel via Roosendaal, maar meer dan het dubbele, dat is me wat teveel.
Wover

Bericht door Wover »

zaterdag zou ik zoiezo niet via turnhout gaan, want dan zit ge vanaf antwerpen 40 minuten op een stoptrein :P
groentje
Berichten: 7271
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Vreemd genoeg, ben ik er, afhankelijk van welke trein ik neem in Deinze, toch nog sneller, een kwartiertje, geloof ik. Geeft denk ik het idee, hoe veel tijd ik wel niet verlies over Roosendaal...
Overigens, ik twijfel vooral om via Turnhout te gaan, omwille van de wel zeer zomerse temperaturen dit weekend. En aangezien ik geen held ben wanneer het warmer is dan pakweg 25 °...
Wover

Bericht door Wover »

en dan nog 40 minuten in een break :lol:

je kan ook altijd de 41 tot Herentals pakken, hier me mij drie kwartier een caféke doen en dan den break naar turnhout ;)
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

groentje schreef:Via Turnhout is het 9 voor de trein, en wellicht maar 3 euro voor de bus. Ook heen en terug.
Voor de bus zal je toch zeker € 4 mogen aanrekenen als je zinnens bent een biljet in VVK te gebruiken; op de bus wordt dat € 5. Met een lijnkaart is het inderdaad wel maar € 3.

Grtz,
Maikel
groentje
Berichten: 7271
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ik heb een lijnkaart :wink:
Ik hoopte niet te heel erg vroeg te moeten vertrekken, en toch rond een uur of 11 in Tilburg aan te komen.
Ik heb ondertussen de raad gekregen m'n Gopass tot Essen in te vullen, en een weekendretour Benelux Youth te kopen voor 13,20. Heel wat meer dan de 3 euro voor de bus, maar hopelijk wel comfortabeler, en iets redelijker van prijs.
Ach, ik beslis vanavond wel wat ik doe. Misschien toch nog tot zaterdag :wink:
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

In Roosendaal heb je een kwartier overstap volgens mij als je met de 600 komt. En of de rit comfortabel is van Roosendaal naar Tilburg mag joost weten. Het is of Plan V/Plan T (onze stoptreintjes)of VIRM(de nieuwe dubbeldekkers).
Tux

Bericht door Tux »

NSNMBS schreef:In Roosendaal heb je een kwartier overstap volgens mij als je met de 600 komt. En of de rit comfortabel is van Roosendaal naar Tilburg mag joost weten. Het is of Plan V/Plan T (onze stoptreintjes)of VIRM(de nieuwe dubbeldekkers).

meestal toch een regiorunner hé?
groentje
Berichten: 7271
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

OK, Wover heeft me overtuigd een pint te gaan pakken (hopelijk is er wel een café open, in de voormiddag). De terugreis doe ik via Roosendaal. Iemand die weet of de automaat in Tilburg ook muntgeld aanvaardt?
5941

Bericht door 5941 »

hallo
kan je er op letten of er een aantal zwarte class 66 staan en als je kan een foto van nemen vraag het aan de station chef of je dat mag en zorg dat je een geel vestje aan hebt
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Denk dat het al te laat is :lol: :roll: 8).
5941

Bericht door 5941 »

Denk dat het al te laat is .
wat bedoel je daarmee
normaal moeten die daar nog staan
Pierre

Bericht door Pierre »

Hij is al geweest...
Plaats reactie